[Astra G Hatchback] Eibach Pro-Kit verschillende aslasten?!

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra G Hatchback] Eibach Pro-Kit verschillende aslasten?!

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb reeds meer als een week geleden de Eibach Pro-Kit besteld. Helaas zijn ze nog steeds niet binnen. Toen ik uit interesse nogmaals op de site van PTC keek, zag ik dat er 2 types Eibach Pro-Kit veren beschikbaar zijn voor de Astra G Hatchback. Beiden zijn voor een 1.6, wat erbij staat.

– Een set is voor een aslast van 845kg
      – Een set is voor een aslast van 935kg

Mijn Astra heeft geen van beiden.

De aslast van mijn Astra is volgens het RDW systeem:
      – aslast voor: 875kg
      – aslast achter: 820kg

Nu ken ik nog iemand die zijn Eibach Pro-Kit nog binnen moet krijgen, en die heeft op zijn factuur de set met een aslast van 935kg… Deze Astra is overigens gelijk aan die van mij.

Hier begrijp ik dus niets meer van, en op deze manier is het erg onoverzichtelijk.

Wie o wie kan hier duidelijkheid over scheppen?

Leroy93
      Deelnemer

He henri,
        Ben net bij ptc geweest en ik heb het na gevraagd, de aslast wie hij aangeeft bij de veren op de site geeft aan tot welke last de veren mogen dragen. Het is namelijk zo dat de veren van 845kg zouden kunnen breken bij een (te) zware belasting, of stel dat er een ongeluk gebeurt door een gebroken veer, dan krijg je niks verzekerd omdat de veer die last niet ‘mag’ dragen. Hij zou het wel kunnen maar kort gezegd, de veren zouden kapot kunnen gaan en stel er gebeurt iets ben jij schuldig omdat de veer die last niet mag dragen, dus ik zou voor die set van 935 gaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.