Astra G GID naar CID vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G GID naar CID vragen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Baas J.
    Deelnemer

2 vragen;

Is het zonder veel werk mogelijk om van een GID naar een CID te gaan in een Astra G? Heb ooit gelezen dat de stekker hetzelfde is? Ik weet dat ik een andere console nodig zal hebben. Er zit nu een NCDR1100 in met navi/telefoon en originele CD wisselaar.

En wat gebeurd er als ik de NCDR1100 voor een Pioneer radio vervang, doen dan gelijk alle boordfuncties het ook niet meer? Er zit namelijk geen hendel in met de BC knoppen zoals je die bij een MID hebt.

Haasje17
      Moderator

In jou astra g zit een GID met oude type stekker, daar kun je gewoon een CID aan hangen en dan moet het werken.
        De boordcomputer functies zitten in de radio. En die ben je dus kwijt als je hem vervangt.

Wil je dan toch de opties hendel monteren en een MID aanschaffen.

Baas J.
        Deelnemer

Hmm ok…. maar dan moet je wel die 4 polige stekker aan de rechterkant van je stuurkolom hebben om de MID werkend te krijgen. Geen idee of die er ligt. Dr zit nu een “stomme” hendel.

Dus van GID naar CID zou geen gesoldeer en andere prutserij inhouden?
          Is de CID van een Astra H trouwens hetzelfde als van een Astra G, of welke CID van welk type zou nog meer passen?

Het kutte is dat ik zo (met de ncdr1100) geen usb of versterkers etc kan aansluiten. Daar baal ik van.

Haasje17
          Moderator

In vectra’s zijn soms ncdc en ncdr radios 2 din geleverd met cid. Deze werken ook in de astra G.
            Heeft de cid een aparte rgb aansluiting dan niet.

dj_lifestyle
            Deelnemer

Met een hi/low converter kan je gewoon een versterker aansluiten.
              Dit heb ik ook met mijn NCDR gedaan, alleen heb ik deze doorgelust naar de aux in van me alpine unit ipv een versterker. Werkt prima :D .
              Dan ken je wel USB gebruiken (als die erop zit) ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.