Astra G – geratel v-snaar/waterpomp/startmotor(?)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G – geratel v-snaar/waterpomp/startmotor(?)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17891406
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      Ik kan het je binnenkort met zekerheid zeggen ;)
      Binnenkort moet ik een koprevisie doen bij een x16sz
      Daar zit in principe de zelfde kop op, andere inspuitcomputer
      Distririem haal ik los bougies er uit
      En draaien maar! :D

      Ik heb verschillende topics zitten vergelijken met het fenomeen vrijloop blok
      Daar worden soms sommige motoren beschreven als vrijloper
      En ergens anders weer niet :???:
      Gewoon geen risico nemen en je distributieriem multiriem waterpomp en spanrollen vervangen om de 65.000km (8v)

      Gr. Mario

      #17891407
      margriet1987
        Lid sinds:
        15 November 2010

        @RISL wrote:

        Nee, multiriem (een multi-v-snaar) kan er af lopen zonder schade te veroorzaken. Deze drijft bijv. je airco en dynamo aan.. Bij een gebroken distributieriem (een tandriem) heb je wel vaak veel schade omdat de kleppen dan tegen de zuiger aankomen. Tenzij je een vrijloper hebt, maar dat soort motoren worden tegenwoordig niet veel meer gemaakt.

        ik had dus geen vrijloper en in principe alles naar de klote door een fabrieksfout in de waterpomp waardoor de distributieriem brak… bij de garage was ik zo’n 1300 eurie kwijt geweest… daarna naar de beunhaas gebracht die samen met een broekhuis monteur een andere motor erin heeft gezet toen was ik voor 600 euro klaar…

        #17891408
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          @margriet1987 wrote:

          @RISL wrote:

          Nee, multiriem (een multi-v-snaar) kan er af lopen zonder schade te veroorzaken. Deze drijft bijv. je airco en dynamo aan.. Bij een gebroken distributieriem (een tandriem) heb je wel vaak veel schade omdat de kleppen dan tegen de zuiger aankomen. Tenzij je een vrijloper hebt, maar dat soort motoren worden tegenwoordig niet veel meer gemaakt.

          ik had dus geen vrijloper en in principe alles naar de klote door een fabrieksfout in de waterpomp waardoor de distributieriem brak… bij de garage was ik zo’n 1300 eurie kwijt geweest… daarna naar de beunhaas gebracht die samen met een broekhuis monteur een andere motor erin heeft gezet toen was ik voor 600 euro klaar…

          16v zeker ;)

          #17891409
          margriet1987
            Lid sinds:
            15 November 2010

            jup

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.