Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G gekocht, lijkt probleem auto ?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2013 om 15:54 #17259856
heb 1 maand geleden een blauwe astra G Z1.6XE sedan aangeschaft,
de auto had 116.000 op de teller, bouwjaar 2003, en zag er netjes uit.ik heb inmiddels 1500 km gereden, maar ben nu al aan het denken om de auto te verkopen.
ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want wil de auto eigenlijk niet kwijt….maar er ook niet teveel meer aan uitgeven…2de week.
het begon met een raar geluid onder de kap, maar kon niet plaatsen of t de multieriem, distributieriem, of de waterpomp was, en ik kreeg steeds de melding oliepeil controleren terwijl er genoeg olie in zat.
dus naar de garage en laten vervangen van: distributieriem, multieriem, waterpomp, koelvloeistof, olie en oliefilter. (€530) tevens opnieuw uitgelezen en gereset.
kreeg geen melding meer, dus dacht zal wel goed zijn.2 weken later reed ik naar het werk op cruisecontrol met 50, en voelde de auto licht stotteren.
ik zette de cruisecontrol uit en trapte de koppeling in, lampjes in het dashboard gingen aan en de auto viel stil. 2 x opnieuw gestart met beetje gas bij en hij deed t weer.
weer naar de garage en EGR klep en gasklep laten schoonmaken, en gelijk nieuwe bougies erin. (€127) dacht ik klaar te zijn.nu rookt ie wat als ik wegtrek aan het stoplicht, en krijg ik weer de melding oliepeil controleren (2x in 30 min.) en voor mijn gevoel presteerd ie ook niet 100% met doortrekken ( niet afzeiken), ook voelt t alsof ie zijn toeren steeds zoekt maar die speling is max 100 rmp.
dus valt ook wel mee
weet wel dat de uitlaat slecht is maar dat mag de oorzaak toch niet zijn.heb nu al meer aan de astra laten maken dan de laatste 150.000 km aan mijn honda civic.
maarja dat was een auto en geen computer, hahagewoon een slechte auto ?
naar anwb garage gaan ? WIE IS EERLIJK????
oorzaken?groeten cyriel
9 augustus 2013 om 16:05 #18165847Slechte auto niet, denk ik:
> Melding oliepeil: Sensor kapot, komt toch wel vaker voor… deze kan eenvoudig vervangen worden bij de volgende oliebeurt, en gewoon blijven peilen tussen door.
– Ik heb m zelfs afgekoppeld en doorgelinkt, omdat mijn vervangende motor in mijn Vectra geen plaats heeft voor een sensor, ik peil zelf wel haha..> Stotteren: meestal de oorzaak van een vervuilde of kapotte! EGR klep, en/of vervuilde gasklep en verstopt Carterventilatie gaatje
> Wat rookt ie?? heel licht van kleur, of juist erg donker??
> Computer: ik neem aan dat de Civic ook brandstof inspuiting had??, dan is ie net zo veel Computer als de motor in de Astra.
>> Ik weet niet waar je vandaan komt, maar wil wel een inspectie uitvoeren op je auto hoor..
Willem
9 augustus 2013 om 16:40 #18165848ff update:
net olie gepeild, maar motor is nog niet helemaal afgekoeld. dus zal straks nog eens gaan peilen.
de rook is vrij licht, gasklep en egr klep deze week schoon laten maken.zuid limburg
cyriel9 augustus 2013 om 16:58 #18165849Gasklep gaatje opboren de how-to is met een Z18XE maar is optisch dezelfde als jouwe staat ook in welk gaatje je moet opboren:
EGR klep afdoppen nogmaals niet de zelfde motor maar zit wel op de zelfde plek.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.