Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g foto's nieuwe subwoofer, velgen gezocht!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2009 om 21:02 #17214981
hoi astra rijders.
hier weer eens een topic van mij.
rij nu een maand of 2 mijn astra g en ben er nog steeds super blij mee:wors had er veel eerder 1 moeten kopen.
maar na een tijdje te hebben gereden, en mijn auto heb leren kennen zitten mij toch een aantal dingen dwars.-als ik mijn auto uit zet hoor je het blok nog na zoemen. net of je je auto uitzet terwijl de airco nog aanstaat. want dan draait die vin nog na. heb onder de kap gekeken en de ventilatoren staan gewon stil, het geluid komt toch echt uit het blok. is dit normaal?
-hoe kan ik mijn leeslampje boven mijn binnenspiegel los krijgen? onder het rijden rammelt er wat in, en dan begint vervelend te worden.
-wil binnenkort velgies onder mijn astra, mar wt is mijn steekmaat?
als er iemand nog hele mooie onbeschadigte velgen heb, maximaal 17” met goeie banden. dan mag je altijd u2u sturen.
als de velgen maar een klein beetje normaal staan,
-het verbruik, dat ligt rond de 1.11 met normale rijstijl. is dit nromaal? ijkt mij niet. waar kan het aan liggen? kan hij zuiniger rijden?
-ik wil een achterklep spooiler erop zetten, hoe kan ik die monteren? ik bedoel dan niet de opc vleugel, maar het kleine model.
-als mijn aut koud is, en ik schakkel, dan is het net of er ruimte in de assen zit. als de auto warm is, is dat gevoel van ruimte in de assen weg. moet ik mij zorgen maken?verder helemaal geen problemen, ik vind hem perfect rijden.
het is een opel astra g 1.6 8v met 85pk edition uit 2002.ik heb er een jaar garantie op, ga morgen ook naar de garage toe, maar wou graag ook advies van jullie.
mijn ervaringen met garages zijn niet zo best. vooral niet van de dealer.
dan bedoel ik over het reparatie gedeelte.11 december 2009 om 21:14 #175647401: Zoemen na uitzetten heeft met de motorregeling te maken, kan je niks aan doen, eigenschap van de Z16SE
2: leeslampjes, zit er gewoon in geklikt, kijk uit, breekt snel
3: Steek: 4×100, ET:49
4: Verbruik is normaal, motor is TE LICHT voor de auto, moet daardoor harder werken, een 1.6 16V of 1.8 16V had zuiniger, eb geraffineerder geweest.
5: Schroeven en kitten, alleen schroeven, alleen kitten (niet aan te raden)
6: Nee, de olie in de versnellingsbak is koud, net als de motorolie, voelt allemaal wat anders als het koud is
willem
11 december 2009 om 22:43 #17564741Oke, aan zo’n bericht heb ik wat. Super bedankt. Dan is mijn auto tiptop in orde. Mogen ze in de garage kijken naar mn lampje. Als iets snel stuk gaat moet ik eraf blijfen. Dat gerammel is heel iritant.
12 december 2009 om 09:55 #17564742Sinds 2006 ben ik ook in het bezit van een Astra G z16se. Ik rij 130 (waarvan 90 snelweg) kilometer dagelijks woon-werk verspreid over deze en mijn andere Astra. Ik kan me dan ook niet echt vinden in de onderstaande quote:
motor is TE LICHT voor de auto
Geheel mee oneens. Auto komt zowel in de stad als op de snelweg goed mee. Even inhalen op de snelweg is zo gepiept. Ik rij vrij stevig door en mijn BC staat op 6,6/100km. Komt overeen met een dikke 1:15. Dit staat gelijk met mijn berekeningen.
Nazoemen van de auto heb ik ook!
12 december 2009 om 12:24 #17564743voor het rijden voelt de moter niet te licht. hij is nog redelijk ”vlot” t noemen. trekt al aardig in lage toeren.
maar wat willem bedoelt is dat de moter hard moet werken om de auto in beweging te krijgen.
kan je ook goed zien als je optrekt en op gaat schakkelen, dan kun je aan het momenteel verbuik goed zien dat hij te licht is.
bij mij op de b.c. geeft hij dan meestal 20.1 aan bij het optrkken en opschakkelen.eenmaal 80 in zijn 5, of 60 in zijn 4 rijd hij volgens de bc wel dik 1.20!!!
bij 120 op cruise controll geeft hij idd 1.15 aan.maar wat ik niet snap, in dat in de astra f toch ook de 1.6 8v in zat. dan was die moter toch ook al te licht? de f is niet veel zwaarder dan de g.
waarom heb opel er dan voor gekozen om een 1.6 8v in een g te hangen? als ze asl wisten dat die moter te licht was?
12 december 2009 om 14:56 #17564744In de astra-F ligt nog een 1.6 met singlepoint injectie. In 2 varianten, de x16sz met 71 pk en de x16szr met 75 pk. De G is ook nog geleverd met een x16szr. In 2001 heeft deze plaatst gemaakt voor een multipoint injectie variant met 85pk, de z16se.
Ik bezit ook een astra F met een x16sz. De auto is een kleine 100kg lichter dan de G en heeft 14pk minder. Toch is de G aanzienlijk vlotter te noemen. De G is ook uitgerust met een close-ratio bak, dat maakt ‘m ook wat vlotter. De F heeft ellenlange versnellingen en is daardoor wat futlozer (3000rpm bij 130kmh). Verbruik van de F is echter fenomenaal. Op een retourtje Maastricht (500km) heb ik laatst 1:19 gehaald, met 125 op de teller)12 december 2009 om 15:24 #17564745In de astra-F had je 3 1.6 motoren:
de C16NZ 75pk met vacuum EGR: dit was de zuinigste en fijnst lopende van de 3,
de X16SZ was verre van zuinig: gemiddeld 1 op 10..
De X16SZR had ook 75pk, maar kon qua rijden niet tippen aan de C16NZ, dit ivm milieu regels, was wel wat zuiniger dan de X16SZ.
Deze motoren zijn zelfs voor de astra-F voor het mooie te licht om goed mee te komen.
dan te bedenken dat er nog een 60pk 1.4 geleverd is in de astra-F, deze loopt op papier dan ook aardig wat duurder als de al niet heel erg zuinige 1600 sinlge pointers
@ Runnerf: dan rijdt je hard door met een HEEL fluwelen voet, of je rijdt veel 80km wegen / snelweg.
(-offtopic of je het een Speciaal ontworpen uitvoering -offtopic)
als je schrijven en horen van mensen te horen krijgt dat deze Z16SE een gemiddelde neerzet van 1 op 12, rijdt jij heel zuinig.
het gemiddelde van robert is opzich, en zeker bij veel stadswerkt gewoon netjes te noemen voor deze motor.
Op de lange baan zijn deze Z16SE motoren wel HEEL zuinig overigens. (wanneer netjes 100 / 120 gereden word natuurlijk)
en ja, wat is mee rijden, in de spits kan iedereen mee komen..
Ik heb met een ZEER goed lopende X16XE (110pk / 1100kg) af en toe al moeite de meute lekker bij te houden, zeker als het wat rustiger is en de mensen eindelijk het initiatief eens nemen om een beetje door te rijden.
De Z16SE is ook geen trage motor, maar deze moet wel zeker in de stad meer werk verzetten met op gang komen dan een soepele X16XEL Z16XE / X18XE1 Z18XE.
zo’n Z18XE loopt al redelijk gemakkelijk 1 op 14 in een Vectra-B station van ruim 1300kg.
Willem
12 december 2009 om 15:54 #17564746Plaatje bij het praatje:
Was inderdaad op de lange baan, met de hele weg 125 op de teller en anticiperend en vlotjes rijden. Ik geloof dat er iets meer dan 26l in ging.
Ben niet de enige op dit forum die dergelijke verbruiken realiseert, ook Tim_j (?geloof ik) haalt van deze verbruiken met zijn x16sz. 1:10 moet je erg je best doen!Ben ook zeker wel met Willem eens dat bv een z16xe of z18xe eenvoudiger en zuiniger van zijn plek zal komen.
Even op Spritmonitor.de gekeken: 41 z16se’s over 976.744km hebben een gemiddeld verbruik gereliseert van 7,85/100km: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/322-Astra.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2002&constyear_e=2003&power_s=62&power_e=62&gearing=1&esearch=1
12 december 2009 om 16:14 #17564747Ik heb het over de verbruiken, welke gemeten zijn door bestuurders van deze auto’s in Nederland en dus realistisch gezien meer kloppen met hier zeg maar.
Duitsland is toch een heel ander land qua rijden, bij gemiddeld verbruik kom ik daar ook flink voordeliger als hier, hier rijdt niemand door, en loopt iedereen te kloten, in duitsland waar ik veel kom , kan je meestal goed door en Constant rijden.
Willem
12 december 2009 om 16:22 #17564748Daarbij komt ook dat je zelfs met een TE rustige rijstijl ook meer gaat verbruiken.
mijn vader reed duurder met mijn vectra dan ikzelf, terwijl ik wel meer doorreed.
Willem
12 december 2009 om 19:01 #17564749wat willem zegt klopt wel. in duitsland is veel meer ruimte, en je rijd idd veel zuiniger.
ik woon zelf in de kop van noord holland, en moet vaak naar a’dam, dat is toch altijd zo druk, altijd als ik ver het land in moet heb ik te maken met filles. waardeloos.
je kan veel bttr wonen in groningen, of noord brabnd etc.
12 december 2009 om 19:12 #17564750eigenlijk kan je niet uitgaan van wat de een exact verbruikt, een ieder woont anders, zo is er een groot verschil als je eerst 20km door een stad moet jekkeren, voordat je door kan rijden, of sta je vaak in de file.
of je woont vrij, en kan lekker constant rijden.
dat kan zomaar 3 a 4 liter op de 100km schelen.
Willem
12 december 2009 om 20:46 #17564751Wat ik wel raar vind ik heb ook de Z1.6se en reed eerst 1:13
maar hij gaat nu ineens binnen 3 maanden naar de 1:11
waar zou dat dan aan kunnen liggengr, Daan
13 december 2009 om 09:50 #17564752ja, in de stad verbruikt hij idd wel 1.12. dat is idd erg netjes. heel veel auto’s reden het niet.
het zit mij wel goed met het verbuik, ik zit er niet mee ofzo. maar wou toch wel even weten of het een klein beetje normaal is. hij is van een ouder stel geweest, en dr zit net een ton op.
hij loopt en rijd verder als nieuw. zo ziet hij er ook uit. dus afgetrapt kan hij niet zijn.wil nu toch zelf het lampje er uit halen. kan iemand mij exact uitleggen hoe dat moet, zonder het stuk te maken? heb gister geprobeert, maar zat nog behoorlijk vast. wil mijn hemeltje en lampje niet stuk hebben
voor het plaatsen van de spooiler moet het binnenwerk van de achterklep wel losgehaalt worden natuurlijk. is dit er zonder de boel stuk te maken makkelij af te halen?
dit it volgens mij met die rot klemmen vast.
mijn oude corsa was een stuk degelijker, daar zat alles met torx vast, ideaal13 december 2009 om 10:03 #17564753let op, achter het lampje zit een metalen framepje, die moet blijven zitten.
Willem
17 december 2009 om 09:31 #17564754ga toch maar langs de garage, ik krijg hem niet los.
met dit mooie weer even foto’s geschoten. ook meteen van mijn nieuwe kicker sub. er zijn weining fans van kicker volgens mij. maar deze klinkt behoorlijk goed hoor. vrij musikaal, gaat mooi diep. en ja, hij kan erg hard, maar dan klinkt het niet mooi meer. moet alleen toch een zwaardere versterker hebben volgend jaar.
de abs doet zijn werk perfect met dit weer.
ben al een beetje aan het rondkijken voor velgen. of nieuwe, of gebruikte, of orginele astra g sport velgen 16”. heeft iemand iets leuks tekoop voor mij??
auto
subwoofer:jerry
17 december 2009 om 09:32 #17564755tja, kabels nog niet netjes weggewerkt, wil straks een nieuwe versterker en dan wegwerken aan de zijkant.
17 december 2009 om 11:25 #17564756ziet er netjes uit, en kicker is zeker kwalitatief goed spul :thumbup
over het leeslampje, als je met een platte schoevedraaier voorzichtig aan een lange kant van het lampje een beetje wrikt komt ie vanzelf iets los, let op aan de ene kant heb je 3 palletjes en aan de andere kant soort kliksysteem, zorg dat je aan de kant van het kliksysteem hem los maakt.
het verbruik zal aan je leefomgeving en rijgedrag rijden,
ik heb met me oude corsa gsi(c16xe) één x een gebruik gehad van ruim 1 op 17,(vakantie naar oostenrijk gemiddeld 110 km uur) dat was ook gelijk laatste x, terwijl ik in de stad met dat ding 1 op 8 a 9 haalde,voor velgen zal ik beetje marktplaats afzoeken en hier het forum in de gaten houden, komen af en toe wel leuke dingen langs.
17 december 2009 om 13:26 #17564757Daar gaat je kofferbak:agent..
Wel lekker anonieme bak, met dikke sound:thumbup
Zeker een dikke subb!17 december 2009 om 13:38 #17564758dankje dankje, tja, kofferruimte is wel weg. kan nog wel iets mee nemen, maar een krat bier gaat er niet in.
maar ik heb de sub met van die banaantjes aangesloten. dus de subwoofer kan er heel makkeijk uit. wel erg jammer dat dat ding zo zwaar is. en geen houdvast. enkel aan 1 kant een reflex port waar je U tegen zegt. moet er nog een handgreep aanmaken voor de andere kant
klinkt ook al dik, maar kan nog veeeel meer hebben met een andere versterker.
18 december 2009 om 21:15 #17564759welke steek hebje? 4 of 5 gaats?
18 december 2009 om 23:17 #17564760Ìk haak even bij willem in.
De 1.6 8v is de langzaamste motor die er is.
Sterk maar sloom.9 januari 2010 om 18:56 #17564761ik heb nog velgen liggen 2 verschillende de originele velgen van een sport 4 x 100 en nog aluminium velgen ook 4 x 100 meer info mail me maar ff
10 januari 2010 om 10:17 #17564762origineel gepost door wesley015
Ìk haak even bij willem in.
De 1.6 8v is de langzaamste motor die er is.
Sterk maar sloom.In Nederland wel ja, In Duitsland rijden ze ook nog met een 1.2 16V en een 1.4 16V rondt :angel
@ Robert : Nette Astra G hoor :thumbup
Wat betreft de achterklep spoiler : ga wel voor een kwaliteitsspoiler en niet voor een MP spoiler van 50 euro.Je zit absoluut het verschil tussen een Irmscher / Rieger / Steinmetz spoiler en een habbibabi merk.
Gr. Arjan
10 januari 2010 om 12:12 #17564763origineel gepost door Juffer1
origineel gepost door wesley015
Ìk haak even bij willem in.
De 1.6 8v is de langzaamste motor die er is.
Sterk maar sloom.In Nederland wel ja, In Duitsland rijden ze ook nog met een 1.2 16V en een 1.4 16V rondt :angel
@ Robert : Nette Astra G hoor :thumbup
Wat betreft de achterklep spoiler : ga wel voor een kwaliteitsspoiler en niet voor een MP spoiler van 50 euro.Je zit absoluut het verschil tussen een Irmscher / Rieger / Steinmetz spoiler en een habbibabi merk.
Gr. Arjan
Zowel de 1.2 16V X12XE 65pk – Z12XE 75pk en 1.4 16V X14XE – Z14XE 90pk zullen bijde net zo vlot of vlotter zijn als de X16SZR, en vooral zuiniger!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.