Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G egr.klep
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 augustus 2023om 03:00 door Deentjuhhh.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2023 om 14:13 #18544543
<p style=”text-align: left;”>Beste mede forumsiten de egr wat doet deze op een 1.6 8v astra G die van mij bokte bougies vervangen nu blokt die minimaal op hogere snelheid niet echt bokken maar soort van ” stootjes” geven nu heb ik de egr klep loa gehaald ik zag namelijk zwart rondom oftewel pakking lek waren maar 2x torx 45 dus dat is niet zo spannend nu had ik geprobeerd hem ” gangbaar ” te krijgen lukte niet inmiddels een nieuwe besteld daar gaat dit allemaal even niet om mijn vraag aan jullie is hebben jullie of weten jullie of de ” lekke egr” pakking en vast zittende egr klep( bleef dicht staan) het lichtelijk stoten kan veroorzaken op hogere snelheid lagetoeren ( +- 2000 rpm)</p>
Heb voor de zekerheid gelijk maar bougiekabels en bobine mee besteld kost toch niks en dan kan ik dat tenminste uitsluiten auto heeft inmiddels 240k gedraaid
Fijn weekend!
26 augustus 2023 om 14:23 #18544544<p style=”text-align: right;”>Kan op 1 of andere manier mijn bericht niet bewerken zal wel door het zonnige weer komen anyway</p>
Wilde graag weten wat de symptomen zijn van een EGR klep op een astra 1.6 8V die dicht blijft zitten ( mm lampje brande niet namelijk)
26 augustus 2023 om 22:06 #18544587Grote kans dat die is in de software uitgeschrijven, was een terugroepactie van opel.
27 augustus 2023 om 18:45 #18544649@livio2004 enige manier om dit te controleren ?
Maar dat verhelpt niet gevoel van inhouden bij volgas
Tips wat te controleren?
28 augustus 2023 om 05:09 #18544680Heb jij altijd al ervaren dat die inhoud bij volgas of is het ooit beter geweest? Wand de 1.6 8v is gewoonweg niet snel. En wat versta jij onder inhouden onder volgas? Komt de toerenteller niet tot het rode gedeelte?
29 augustus 2023 om 02:28 #18544784<p style=”text-align: left;”>Beste Haas17, de rode rev doe ik eigenlijk nooit bij deze opa daar heb ik me andere auto voor want inderdaad het klopt dat de 1.6 8v zeker niet bepaald snel is maar rijd opzich wel goed voor de dagelijkse A naar B maar ik merk dat waneer ik volgas geef bij wat hogere snelheid laten we zeggen 60 in zn 3 dat dan de motor lichtjes “stotterd” bij volgas het is niet dat je echt de koffie over je heen krijgt in die zin maar het viel me op, het voelt voor mijn gevoel alsof die inhoud , heb vandaag wat dingetjes schoongemaakt waaronder het glasklep huis en dan zit er 1 slang op (ik denk vacum) en die aansluiting loopt in je gasklep naar een piepklein gaatje deze heb ik door geprikt met een stuk staaldraad hij zat namelijk helemaal verstopt, weet jij misschien wat dit is ?( zie foto als bijlage) heb echter erna niet meer gereden dus ben benieuwd of dat wellicht verbetering brengt heb vandaag ook even met Remreiniger op de kritieke punten gespoten. Geen verandering in toerental dus dat is in ieder geval goed.</p>
29 augustus 2023 om 12:11 #18544821Je zou de injector(en) ultrasoon kunnen laten reinigen gezien de km-stand.
Wat betreft je EGR kan je dit overwegen:
https://tafmet.pl/english/egr-valve-simulators/144-egr-simulator-with-blanking-plate-for-opel-vauxhall-14-16-16v-engines.html
Ik heb die al jaren in mijn Astra F x16xel zitten naar volle tevredenheid, het is goedkoper dan een nieuwe EGR kopen en minder irritant dan steeds met foutmeldingen rijden.30 augustus 2023 om 03:00 #18544920@corsa_gsi heb de egr voor 23 euro gekocht op autdoc de set die jij liet zien is 48 euro maar terugkoment op het ultrasoon reinigen kan ik hier ook bijv een cleaner bij de brandstof gooien ? En heb jij wel eens de injectoren losgehaald zoja hoeveel werk is dit ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.