Astra G dynamo

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G dynamo

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271480
    Astragz16se
      Lid sinds:
      22 June 2012

      Hallo,

      Mijn dynamo poelie heeft het van de week begeven. Maakt onzettende herrie nu en ik zit nu voor een nieuwe te kijken of gereviseerd. Ik heb een Z16se uit 2001 en ik weet niet zeker hoeveel ampere die heeft, maar ik dacht dat ik een keer hoorde dat het standaard 70 was. Nu zit ik te kijken op internet en zie dat de 100 a versies goedkoper zijn. Ik vroeg me af of het problemen gaat opleveren als ik een 100 a inbouw?? ik heb zelf nu een 60a accu. dacht dat het wel handig zou kunnen zijn aangezien ik een subwoofer heb.

      Ik hoor het graag.

      alvast bedankt..

      #18281190
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        @Astragz16se wrote:

        Hallo,

        Mijn dynamo poelie heeft het van de week begeven. Maakt onzettende herrie nu en ik zit nu voor een nieuwe te kijken of gereviseerd. Ik heb een Z16se uit 2001 en ik weet niet zeker hoeveel ampere die heeft, maar ik dacht dat ik een keer hoorde dat het standaard 70 was. Nu zit ik te kijken op internet en zie dat de 100 a versies goedkoper zijn. Ik vroeg me af of het problemen gaat opleveren als ik een 100 a inbouw?? ik heb zelf nu een 60a accu. dacht dat het wel handig zou kunnen zijn aangezien ik een subwoofer heb.

        Ik hoor het graag.

        alvast bedankt..

        kijk wat je op je huidige dynamo hebt staan… ik neem aan met een 1.6je dat je voldoende kijk ruimte hebt.. en anders even los halen om te kijken..
        en je subwoofer is niet afhankelijk van je dynamo.. je versterker wel.. daar hang je namelijk een dikke powerfeed kabel tussen… maar daar zou je een condensator tussen kunnen hangen dan hoef je niet speciaal een dynamo te zoeken met een hogere amperage..
        ik heb 2 10″ 350 watt axton subwoofers met een 650 watt rodek versterker met een condensatortje op een standaard x25xe dynamotje en accu…

        #18281191
        Astragz16se
          Lid sinds:
          22 June 2012

          Dat is het probleem zn beetje. Ik heb me auto nodig en kan m pas eraf halen als ik een vervangertje heb. Ik heb net goed zitte kijken, maar er is zo niks zichtbaar waaraan ik kan zien hoeveel a die is.
          Ik heb een 1000W rms sub vandaar dat ik dacht dat het ook goed zou zijn voor de spanning om het goed te kunnen pushen. Heb wel een condensator

          #18281192
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012


            dit is het setje van mij.. nog wel in aanbouw.. versterker en condersator zit achterop….
            heb net ff op je motor en auto gezocht.. ik kom dan veelal een 70 ampere dynamo tegen..
            ik denk dat jij die nu ook standaard hebt.. ik zou deze als je verder geen electra problemen hebt ook aan houden..

            #18281193
            Astragz16se
              Lid sinds:
              22 June 2012

              Bedankt, maar kan iemand mij vertellen of een 100 a kwaad kan ?

              #18281194
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Je kunt er alle amperages dynamo aan hangen. Die van een benzine afkomstig zijn. Of dit nu een 60 of 120a is maakt of 100a maakt niet uit.
                Ik heb overigens nog een splinternieuwe 120A liggen. Als je interesse hebt doe maar een PM.

                #18281195
                Astragz16se
                  Lid sinds:
                  22 June 2012

                  bedankt voor de reacties heren. @haasje ik heb een gereviseerde voor goedkoop kunnen regelen. Bedankt voor je aanbod.
                  De Z16SE heeft trouwens 100a geen 70, maar misschien dat het verschillend is bij de opties. geen idee.

                  #18281196
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @Astragz16se wrote:

                    bedankt voor de reacties heren. @haasje ik heb een gereviseerde voor goedkoop kunnen regelen. Bedankt voor je aanbod.
                    De Z16SE heeft trouwens 100a geen 70, maar misschien dat het verschillend is bij de opties. geen idee.

                    aantal opties heeft er idd vaak invloed op… maar succes met het vervangen

                    #18281197
                    Astragz16se
                      Lid sinds:
                      22 June 2012

                      Heb vanochtend al gedaan. Doet het weer goed gelukkig :)

                      #18281198
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        de grote van de dynamo hangt er ook vanaf of je wel of geen airco hebt.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.