[Astra G] Dion’s Astra Logboek [U:24-11-13]

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra G] Dion’s Astra Logboek [U:24-11-13]

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261871
    Xaevion
      Lid sinds:
      6 November 2013

      Hey there!

      Dit topic zal ik bij gaan houden met foto’s en video’s van mijn Astra G! Ik heb mijn Astra G inmiddels een jaar in eigen bezit (daarvoor al een jaar maar op naam van m’n pa) en heb er al heel veel plezier mee beleeft! Het is een 5-deurs Hatchback met X16SZR motortje erin. Niet het sterkste paard in de stal :roll: maar hij voldoet voorlopig nog meer dan voldoende aan m’n wensen! Echter zijn er natuurlijk allemaal kleine dingetjes die je toch nog even zou willen doen en naja, daar is dit topic voor! Het is de bedoeling uiteindelijk in het nieuwe jaar wat grotere veranderingen aan te brengen maar dat moet helaas nog even wachten! Laat ik maar beginnen!

      Tip! Klik op de afbeeldingen voor een grote weergave!

      Toegevoegd op 14-11-13
      Het eerste gedocumenteerde project is het spuiten de zwarte deur-bumperstrips, de deurgrepen en de sideskirts. Deze waren inmiddels erg vaal grijs/wit uitgeslagen en zagen er niet meer uit. Heb op internet veel gezocht naar oplossingen hier voor maar kon helaas geen wondermiddel vinden. Ben niet zo van de ‘elke maand weer opnieuw’ of ‘met regen verander ik je auto in een zebra’ middeltjes maar doe het liever meteen gewoon netjes, al kost dat meer tijd en moeite. Vandaar dat ik besloot om de onderdelen gewoon maar te spuiten met mat-zwarte verf en het resultaat mag er wezen! Ben begonnen met alles netjes schoon te maken en op te schuren met nat grit 1000 schuurpapier. Vervolgens alles met een sopje van spiritus ontvet en goed laten drogen. Na een aantal lagen primer overgegaan op de zwarte laag. Een testje gedaan met blanke lak als sealer maar dit beviel me niet. De lak werd heel erg ruw en waas dus heb er maar voor gekozen ze zo te laten en de eerst volgende goede wax beurt (over niet al te lang) mee te waxen om ze alsnog een beetje extra bescherming te geven! Zie hier het resultaat:

      Toegevoegd op 14-11-13
      Het volgende projectje volgde al gauw, aangezien ik het onderdeel in de aanbieding zag staan bij GM Tuningparts: een setje hood-lifts! Heb ze de dag dat ik ze binnen kreeg meteen onder de motorkap geschroefd en ter bescherming in de wax gezet. Ben heel erg blij met het gemak en het kleine extratje dat deze hoodlifts geven.

      NIEUW! Toegevoegd op 24-11-13
      Deze update heeft een tijdje op zich laten wachten maar er is wel het een en ander gebeurd! Onder andere een complete polijst en wax beurt, die hem niet alleen winter klaar maar ook de lak in beter-dan-nieuwstaat gebracht hebben. De lak heeft zijn diepte en glans terug, en dat nog zonder wax-laag! Ook zijn oppervlakkige krasjes verdwenen en krasjes door de blanke-lak niet of nauwelijks meer zichtbaar! De hele auto kostte niet meer dan een uurtje of 3-4 met behulp van een DAP-500 die beschikbaar gesteld werd door een goede kennis van me. Dit zijn alvast een paar foto’s, de rest volgt spoedig!

      Er zal snel meer volgen! :agent

      #18192040
      D0m1nat0r1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 February 2012

        Mooie log! …

        Maar waarom heb je ze niet gelijk zilver gespoten?…
        Zo’n mooie plek had/heb je daar..

        Toegegeven dat zwarte ziet er als nieuw uit man, je hebt het gelijk goed aan gepakt!

        #18192041
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Leuk om te lezen hoe je dat aanpakt :thumb

          #18192042
          Xaevion
            Lid sinds:
            6 November 2013

            @D0m1nat0r1 wrote:

            Mooie log! …

            Maar waarom heb je ze niet gelijk zilver gespoten?…
            Zo’n mooie plek had/heb je daar..

            Toegegeven dat zwarte ziet er als nieuw uit man, je hebt het gelijk goed aan gepakt!

            Bedankt voor ‘t compliment! Heb grote plannen voor zowel dit topic als m’n Astra! ;) Als mijn voorstel voor tabellen kunnen maken in je posts nou geaccepteerd wordt kom ik al een heel stuk verder. ;)

            De reden dat ik ze niet meteen zilver heb gedaan is omdat ik dan zeer waarschijnlijk deze kleur had moeten laten maken bij de dealer/speciaalzaak en dit veel duurder is in vergelijking met wat ik nu heb. Ook is dit de eerste keer geweest dat ik wat dan ook maar gespoten heb en vond daar speciale lak net even iets te duur voor. Bovendien vind ik bij de zilvere kleur zwart ook erg mooi staan, mits het echt zwart en niet grijs/wit gevlek is natuurlijk. ;)

            De locatie is echt prachtig inderdaad. ‘t Is een groot oud fabriekspand van een vriend van me met in totaal meer dan 4000m2 :D Kan daar praktisch altijd wel naar binnen en zo lang rommelen als ik wil. ^-^ Ben nog al een avond/nacht mens, deze foto’s zijn dan ook rond een uurtje of 3 ‘s nachts gemaakt. :oops:

            Voor de volgende update kan ik alvast verklappen dat je het resultaat ook fantastisch gaat vinden, meer ga ik nog niet verklappen. ;)

            #18192043
            Astra_R
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2011

              Zeer mooie astra! Heb zelf ook een grijze 5 deurs! Ben benieuwd verder.

              #18192044
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Nette astra, ziet er goed uit!

                Waar haal jij het papier waarmee je het heb afgeplakt?

                #18192045
                Steve82
                  Lid sinds:
                  18 October 2013

                  Mooie astra.

                  Staat strak de gespoten zwarte delen.

                  #18192046
                  Xaevion
                    Lid sinds:
                    6 November 2013

                    @Astra_R wrote:

                    Zeer mooie astra! Heb zelf ook een grijze 5 deurs! Ben benieuwd verder.

                    Thanks! ‘t Is nu weer eventjes druk maar hoop later deze week nieuwe foto’s te hebben!

                    @Steve82 wrote:

                    Mooie astra.

                    Staat strak de gespoten zwarte delen.

                    Dankje! C:

                    @Haasje17 wrote:

                    Nette astra, ziet er goed uit!

                    Waar haal jij het papier waarmee je het heb afgeplakt?

                    Dat papier haal ik bij de Hornbach, kost volgens mijn niet veel meer dan een tientje voor een rol van 1 bij 20 meter.

                    #18192047
                    Xaevion
                      Lid sinds:
                      6 November 2013

                      Topic geupdate! 24-11-13

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.