Astra G Devil Eyes afstellen (Junyan)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra G Devil Eyes afstellen (Junyan)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275349
    SnowWolf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 December 2015

      Na een kapotte set van de sloop (gokje) toch maar Devil Eyes gekocht van Cargoods… na 2 uur sleutelen zaten ze er eindelijk in. :shock: Maar nu komt het, naar de garage geweest om ze goed te laten afstellen, maar 45 min. later nog geen stap verder gekomen. Er zitten 3 schroefjes op maar die doen eigenlijk helemaal niks :swear

      Naar mijn weten moet wieltje 4 de hoogte regelen, maar die doet dus niks.
      Dus even verder gekeken maar nu blijkt wieltje 1 voor de hoogte te zijn en 2 voor de breedte (3 zit het motortje in) maar die doen dus niks…

      Iemand meer ervaring met het afstellen van Junyan koplampen?

      #18310359
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        Ik heb ze lange tijd geleden gezet bij die van mijn vader. Die koplampen zijn zo raar gebouwd, dat als je ze wilt verstellen je heel die unit eruit moet halen wil je er bij kunnnen. Ik kan je niet precies vertellen welke je alweer moet hebben. Maar soms moet je eve blijven doordraaien voordat er iets gebeurd. En anders die zooi gewoon terug brengen. Die van me pa waren na 1 jaar al kapot(De led strip) Nu heeft hij van depo kost onder de 200 euro. Ook met een ledstrip en die werkt na 2.5 jaar nog steeds. Afwerking van die depo’s zijn ook beter en netter.

        #18310360
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Made in taiwan! :puke

          Sent from my SM-P900 using Tapatalk

          #18310361
          SnowWolf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 December 2015

            @Shane_Astra_g wrote:

            Ik heb ze lange tijd geleden gezet bij die van mijn vader. Die koplampen zijn zo raar gebouwd, dat als je ze wilt verstellen je heel die unit eruit moet halen wil je er bij kunnnen. Ik kan je niet precies vertellen welke je alweer moet hebben. Maar soms moet je eve blijven doordraaien voordat er iets gebeurd. En anders die zooi gewoon terug brengen. Die van me pa waren na 1 jaar al kapot(De led strip) Nu heeft hij van depo kost onder de 200 euro. Ook met een ledstrip en die werkt na 2.5 jaar nog steeds. Afwerking van die depo’s zijn ook beter en netter.

            Daar was ik al een beetje bang voor… ik weet nu welke schroef ik moet hebben, maar dat was dus ook de gene die niet veel deed. Als het weer eens droog is zal ik ze eens verder in en uit draaien.
            Ik hoef ze gelukkig niet eruit te halen om erbij te kunnen, alleen de shop waar ik ze vandaan hebt zei dat de pennen waarschijnlijk los waren gekomen /zucht

            #18310362
            SnowWolf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 December 2015

              Heb 1,5cm gewonnen, maar alsnog apk afkeur… vrijdag gaan ze terug wat een meuk. Hoe kun je deze lampen nou verkopen als er geen hoogte verstel mogelijkheid op zit nadat de motortjes zijn geplaatst???
              Ik kreeg als advies om de motortjes te verstellen… tuurlijk :puke

              #18310363
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Zitten de kogelkopjes van die stelbouten nog wel in de lens?
                je draait ze er vrij snel uit en dan kan je draaien wat je wilt maar gebeurd er niks :thumb

                #18310364
                SnowWolf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 December 2015

                  @Fearless wrote:

                  Zitten de kogelkopjes van die stelbouten nog wel in de lens?
                  je draait ze er vrij snel uit en dan kan je draaien wat je wilt maar gebeurd er niks :thumb

                  Yep! alle pennen zitten erin… maar je raadt het nooit (heeft de winkel ook toegegeven) Er zitten op deze geen stelschroeven voor de fijn afstelling van de hoogte van het dimlicht, nadat je de motortjes erin hebt gehaakt.
                  Er zitten 4 stel mogelijkheden op, 3 voor de fijn afstelling; groot licht horizontaal en verticaal en dimlicht horizontaal en 1 waar je de motors in hangt. Maar ze stonden op 50cm afstand in de 0 stand 2 cm te hoog. Ben daarvoor naar de garage geweest en heb zelfs nog 1 uur staan sleutelen met die lui (hoefde gelukkig niks af te rekenen… maar wel apk afkeur)
                  Nu heb ik ca. 1,5 cm gewonnen op 3 meter afstand (heb zelf niet zo’n apparaat thuis ;) ) maar dat is nog steeds veeeel te hoog en weer apk afkeur.

                  Ik kreeg van een collega het advies de units maximaal naar voren te kantelen (bovenste 2 schroeven maximaal naar voren en onderste naar achteren), dat werkte enigszins maar nog steeds niet voldoende.
                  Van Cargoods kreeg ik het advies de GM/Opel stelmotortjes aan te passen… toen was ik er echt klaar mee en heb een retour aangevraagd, ik snap niet hoe ze deze doodleuk voor zoveel geld kunnen verkopen als ze niet door de apk komen :hmmz :swear

                  #18310365
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Troep is het, zie het wel vaker met aftermarket koplampen, dat de boel net niet fijn af te stellen is.

                    #18310366
                    Shane_Astra_g
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 December 2012

                      Als je dan nog devil eyes wilt, raad ik je die depo’s aan. Zijn van veel betere kwaliteit en gewoon normaal af te stellen :jerry. Ik had ze voor me pa op ebay duitsland gehaald. Ik kan ze helaas niet zo snel eve terug vinden. Maar gm-tuningparts heeft ze ook(wel wat duurder) Die koplampen komen op de foto niet mooi over, maar dat zijn ze wel! Vraag ze wel even of het depo’s zijn. Want ik kwam er ook pas achter toen ik ze binnen had dat het depo’s waren.

                      http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-daytime-running-light-4/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Er is ook een chrome versie(iets goedkoper)

                      #18310367
                      SnowWolf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 December 2015

                        @Shane_Astra_g wrote:

                        Als je dan nog devil eyes wilt, raad ik je die depo’s aan. Zijn van veel betere kwaliteit en gewoon normaal af te stellen :jerry. Ik had ze voor me pa op ebay duitsland gehaald. Ik kan ze helaas niet zo snel eve terug vinden. Maar gm-tuningparts heeft ze ook(wel wat duurder) Die koplampen komen op de foto niet mooi over, maar dat zijn ze wel! Vraag ze wel even of het depo’s zijn. Want ik kwam er ook pas achter toen ik ze binnen had dat het depo’s waren.

                        http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-daytime-running-light-4/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Er is ook een chrome versie(iets goedkoper)

                        Dankje! Zwart past toch niet bij deze auto :thumb

                        Overigens ben ik er wel ff klaar mee. Had eerst lampen van de sloop gehaald, toen waren de schroeven van de bumper verrot, toen trok ik de rubbers van de “nieuwe” lampen af en toen bleek dus dat de reflectors gewoon los lagen en nu dit.. pfff :cry
                        Voorlopig gaan de oude terug en zie voor de apk wel (april)…

                        edit:
                        das grappig… ik zie dat ik die chrome versie (de Depo’s blijkbaar) die jij linkte als eerste had uitgekozen @ cargoods.nl maar daar zat een paar weken levertijd op, toen kreeg ik deze als alternatief aangeboden :wtf :wtf

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.