Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G demonteren zijruitjes achter Li+Re.??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2013 om 11:30 #17261711
Hallo,
Ik heb in een van de raamrubbers van de zijruitjes een scheurtje zitten onderin.
Hoe kan ik deze raampjes demonteren om de raamrubbers te kunnen vervangen.
Betreft een 3 deurs Astra uit 2000.Robert
10 november 2013 om 15:18 #18190571Ik heb dit wel eens bij een vriend van mij gedaan en dan moet de c stijl, deurpaneel achter en bovenste plastic bekleding weghalen en als het goed is zie je dan witte “moeren” zitten hiermee zit het raam vast als je die loshaalt zou je die er zo uit moeten kunnen halen.
10 november 2013 om 19:20 #18190572Je moet ook nog de zijbekleding van in de kofferbak loshalen, (het kunststof langs de hoedenplank) En het glas zit vast in het de rubberen rand, in deze rand zitten de draadeindjes waarmee je de ruit vastzet. Ik weet niet hoe makkelijk deze rubber los te halen is van de ruit.
10 november 2013 om 20:12 #18190573het wordt er niet makelijk op.
Je moet nog al wat los halen aan binnenbekleding om er bij te kunnen.
Ik ga er vanuit dat alles zo’n beetje vast zit met van die witte drukclips???Robert
12 november 2013 om 08:08 #18190574Het zijn geen drukclips maar meer een soort moeren en je moet inderdaad veel loshalen.
13 november 2013 om 20:04 #18190575Als je een beetje handig bent en weet hoe alles vast zit dan heb je in een middagje (of ochtendje) beide kanten er uit en weer in hoor!
Tip zet ze gelijk in de kit, bij mijn Astra G (destijds maar 3 jaar oud) lekte het als een zeef langs tussen de ruiten en het plaatwerk, zit alleen een soort compriband tussen :thumbdown17 november 2013 om 12:43 #18190576Hallo,
Heb inmiddels de ruit eruit gehad en weer teruggezet!!
Daar ik een driedeurs heb en het uitstekende rubbervan zijruit deel dat aansluit op het voorportier
daar zat een scheurtje in vam ongeveer bijna 1 cm.
Nu blijkt dat de ontwerpers van dit deel het verstandig vonden om dit deel te versterken er
een stukje staal erin te verwerken van ongeveer 7cm lang bij 1cm breed en 1mm dik met een gedeelte
dat is omgevouwen en dit weer vast temonteren met een plastic clip.
Probleem daardoor was de roestvorming in de rubber waardoor de scheur onstond en een lekspoor op het plaatwerk.
Zie bijgaande fotos, 1e is einde raamstuk met het stukje staal verwijderd
2e is het roestige stukje metaal met het omgebogen stukje met kapotte plastic clip.
en ten llaatste bevestigings punt van de raam waar de plasticclip bevestigd zit,
evtuele verder info email.Robert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.