Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Cruise Control – Is ie nou wel of niet voorbereid?
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 30 augustus 2023om 02:29 door Deentjuhhh.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2015 om 11:39 #17273923
Hallo,
Sinds een paar dagen ben ik aan het verkennen of ik Cruise Control kan inbouwen in mn Astra G. Het gaat om een Astra met een x16xel blok, dus ik heb sowieso een servo motor nodig (en al op de kop getikt). In de motorruimte zit al een 10-polige kabel voor het aansluiten van de servo-motor. Ik ging er daarmee dus vanuit dat de bekabeling achter het dashboard ook aanwezig zou zijn. Maar tot mijn grote verdriet is er onder de stuurkap niets te vinden. Geen 4 polig-stekkertje, en ook geen losse afgeknipte draadjes. Ik heb beide kappen losgemaakt en de halve kabelgoot aan de onderkant van de stuurkolom losgepielt, maar geen stekkertje te vinden. Ook de koppelingsschakelaar en 4-polige remschakelaar zijn afwezig.
Mijn vraag is dus: Zijn er andere plekken achter het dashboard waar de kabeltjes verstopt zouden kunnen zitten?
Dit is wat ik zie onder mn stuur:
19 oktober 2015 om 14:50 #18299569Hi!
Ik heb hetzelfde blok als jij en had ook plannen om het in te bouwen,
Mijn ervaring is dat het enkel is voorbereid op de elektronische pedaal modellen en dus niet op die van jou en mij.
Je zult dus de servomotor moeten plaatsen en de benodigde kabels.
Alle kabels zijn dus NIET aanwezig helaas…
Op de elektronische is het vaak gewoon kwestie van handeltje vervangen en gaan met die banaan, ons lot is anders helaas…Sterkte ermee!
19 oktober 2015 om 15:02 #18299570Daar was ik al bang voor :swear Toch vraag ik me af waarom die 10-polige stekker dan wel in t motorruim aanwezig is. En waar die kabel dan heen loopt..
19 oktober 2015 om 16:01 #18299571Ja ik nu ook haha, zoals ik zei mij ‘n ervaring he ik kan er ook naast zitten..
Kan het niet zo zijn dat die stekker meerdere toepassingen heeft?En anders volg je die kabel trek je heel je auto ondersteboven en als je dat gedaan hebt hoor ik t graag van je XD
19 oktober 2015 om 17:19 #18299572De 10-polige stekker is inderdaad voor de servo van de CC, bij mijn X16XEL is het precies andersom, ik heb wel de connector in de behuizing van het stuur, maar ik heb niet de 10-polige stekker. Deze ga ik er van het weekend zelf bij solderen.
Voor mij dus ook een kwestie van de kabels volgen.
Succes! :jerry
19 oktober 2015 om 17:51 #18299573De kabel in de motorruimte komt uit in de grote paarse stekker in het schutboard, de interieurboom is dan waarschijnlijk niet voorbereid.
20 oktober 2015 om 13:32 #18299574Dat zou wel wat verklaren ja, als de kabelboom uit een interieur- en exterieurdeel bestaat. Dan moet ik ook maar kabels gaan trekken. Iemand een goed schema hiervoor? Dit is de beste die ik kan vinden, maar heb ik uit een Corsa-topic geplukt
20 oktober 2015 om 21:25 #18299575Deze ga ik dit weekend ook gebruiker, kleuren kloppen niet, volgorde volgens mij wel! Ik laat wel ff weten hoe het zit
30 augustus 2023 om 02:29 #18544915En hoe is het afgelopen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.