Astra G Coupe Z20LET Airbag lampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Coupe Z20LET Airbag lampje blijft branden

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Rudi_K
    Deelnemer

Goedemiddag,

Bij mijn astra G Coupe welke ik nu ongeveer een maandje bezit, blijft het Airbag lampje branden.
      Ik heb hem al uitgelezen met de OP-COM en dit is de foutmelding hieronder:
      00031 – Driver Airbag Squib Circuit High Resistance Present

Daarnaast als ik bij alle waardes kijk zie ik dat Driver Curtain Airbag Squib Circuit Resistance — Ohm heeft.
      Nu dacht ik zelf dat de 00031 code van het stuurairbag afkomt, maar 100% zeker weten doe ik het niet.

Nadat ik de codes gereset had, bleef het lampje voor 2 dagen uit, om daarna weer aan te springen.
      Vanochtend heb ik op de Sloop een ander stuur airbag gekocht, en deze gemonteerd.
      De foutcode 00031 weer gewist en tot nu toe blijft deze uit.
      Echter blijft Driver Curtain Airbag Squib Circuit Resistance op — OHM staan, nu weet ik niet of dit wel of niet goed is.

de stekkerverbindingen onder de stoel zijn door de vorige eigenaar al aangepast dat deze rechtstreeks dus zonder stekker zitten.

Weet iemand of ik de Driver Curtain Airbag Squib Circuit Resistance — Ohm kan negeren, of zal er toch nog ergens een storing zitten met het gevolg dat het lampje met een paar dagen weer aangaat ?
      Alvast bedankt.

liviu2004
      Deelnemer

Sounds like the squib means the connection behind the steering wheel. Here is what google brings:

https://www.google.ro/search?q=Driver+Airbag+Squib+astra+g&safe=off&biw=1920&bih=946&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RyEUVNTEMIKiO_2IgbgD&ved=0CAYQ_AUoAQ” onclick=”window.open(this.href);return false;

Driekus
        Deelnemer

Goedendag Rudi,

Ik weet niet of het zo is, maar is het kenteken van je Astra toevallig niet 03-GS-RT?
          Dit is namelijk mijn auto geweest tot een paar maanden terug, en had ook af en toe last van een airbagstoring.
          Ben zelf aan het meten geweest en kwam tot de conclusie dat het probleem weleens in de airbagring kon zitten.
          Ik heb het nooit uit kunnen sluiten, omdat ik de auto heb ingeruild voor een andere.

Groeten,
          Driekus

Rudi_K
          Deelnemer

Hallo Driekus,

De 03-GS-RT is inderdaad mijn auto nu :)
            Ik moet zeggen dat de auto er super uitziet en rijdt, Je bent er volgens mij de afgelopen 4 jaar erg zuinig op geweest ;-)
            Tot nu toe blijft het lampje uit, mocht hij weer aangaan zat ik inderdaad ook aan de airbagring te denken, dus dat wordt dan het volgende punt.
            Had jij ook al die rammel achterin op hobbelige wegen? ik ben er ook nog niet achter waar dat precies vandaan komt.
            Voor de rest super auto en met die Astra H OPC turbo ook erg vlot en bij normaal rijden is zelf 1:13.5 mogelijk.

jannick1990

Foto’s!!! :thumb
              er rijden maar weinig mooie coupes rond, laat staan de turbo’s.
              en btw 1: 13,5?? Zal dan wel liggen aan die “H” turbo want met de mijn z20let kan ik daar alleen maar van dromen :???:
              Marja, auto zit ongeveer op de 80.000 en de turbo is nog toppie!

Driekus
              Deelnemer

Leuk om te horen! Heb er nogal wat aan verspijkerd de afgelopen 4 jaar, koppeling, remmen rondom, RVS uitlaat etc…

De rammel heb ik ik de laatste 2 weken dat ik hem had wel gehoord, zou een rubber van een schokbreker achter kunnen zijn.

Hierbij nog wat foto’s in mijn bezit ;)

Rudi_K
                Deelnemer

Wat is de wereld toch klein op deze manier ;)
                  Ik hoop nog lang van de auto te genieten en zal er zeker een goed baasje voor zijn.
                  Zelf ook van 2006 tot 2011 in een Astra Coupé gereden, welke ik weg moest doen ivm lease auto tijdens mijn vorige werk.
                  Nadat ik een nieuwe baan had, heb ik z’n 1.5 jaar in een Ford Cougar V6 gereden.
                  Echter de roep om weer een Astra te rijden werd steeds groter en zie hier het resultaat :D
                  Ik laat het jullie weten als het lampje weer aangaat en als ik de airbagring ga vervangen.

Rudi_K
                  Deelnemer

ongeveer 3 weken na het vervangen van het airbag is het lampje opnieuw aangegaan.
                    Gebeld met de dealer en hier koste een nieuwe sleepring rond de 160 euro, deze besteld.
                    Aangezien ik de komende weken erg druk was heb ik hem ook bij de dealer laten vervangen (totaal 190 euro)
                    Tot nu toe is het lampje weer uit (een week nu). Zolang ik niet reageer blijft het goed gaan met de airbag, en anders meld ik me weer ;)

Baas J.
                    Deelnemer

Wow jammer dat ik dit nu pas lees… had die ring gewoon liggen voor je… en monteren is misschien maar 15min werk! Klikt gewoon vast en thats it.

Rudi_K
                      Deelnemer

Dat is inderdaad jammer. Als je alles van te voren kon weten ;)
                        iig alsnog bedankt voor je aanbod.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.