Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Coupe trekt raam niet altijd goed naar beneden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2014 om 21:40 #17266220
Normaal als je de deurhendel bediend trekt de auto het raam circa een centimeter naar beneden zodat de deur makkelijk open kan. Dit doet de auto zo snel dat het raam sneller zakt dan dat jij kan trekken.
Nu heb ik een vaag probleem. Soms trekt de auto het raam niet naar beneden…dus trek je de deur uit het rubber open. Als je de deur dan in je hand hebt dan trekt de auto soms het raam later naar beneden, na 10 sec ofzo. Als je de deur daarna dicht gooit gaat het raam wel gewoon goed dicht, als je daarna snel het portier weer open trekt, trektie t raam wel naar beneden en blijft dit goed doen de opeenvolgende keren. Kom je echter na 10 minuten ofzo, dan is de wagen het weer vergeten en trektie veel te laat het raam open (of helemaal niet).
Ik heb de gehele handgreep, en de module daarachter, waar de multistekker op zit al vervangen voor 1 van welke ik zeker weet dat die goed is, maar probleem blijft zich voordoen.
Wie o wie weet hoe dit systeem precies werkt, en wat zit er niet helemaal goed? Ik weet dat een microswitch er voor zorgt dat de auto weet dat je de hendel bediend, volgens mij zit de microswitch in de eerder genoemde module, maar die is dus al vervangen…Kan het nog een brakke raammotor zijn of storing in de portierkabelboom?
Advies graag !
3 juni 2014 om 09:24 #18236948Ik heb in die winter altijd dat probleem als de ruit vastgevroren zit, met als gevolg dat de raamrubber aan de bestuurderkant nu wat lekt als ik de autowas en er met hogedruk op word gespoten.
met regen lekt het niet heel raar.maargoed als ik na het autowassen me deur open doe is de binnenkant van de deur (carrosorie niet bekleding) waar je stroomkabels van de deur richting je motorkap gaan zeiknat. Ik weet niet of jij dat hebt maar als je bekabeling dan ook nog is versleten kan dat storen, maar dan zou je hele raam het niet meer doen.
doet je bijrijders deur het wel gewoon goed? Als het je raammotor is dan merk je dat wel als je je raam open en dicht doet schurend geluid herrie en je raam gaat absoluut niet soepel open of dicht.
als je passasiers zijde wel gewoon zakt zou ik kijken tussen je deurhendel en de sensor die moet zien dat je je deur opent.
En miss de zekering van die sectie vervangen als die bijna op is kan dat ook de vertraging veroorzaken.
in je klep van je zekering kast staat het schema ik weet alleen niet of het onder cdv (20a) of onder raambediening (30a) valtsucces :thumb
3 juni 2014 om 10:40 #18236949Ja, de bijrijderskant is prima. Ik kan de vertraging inderdaad niet verklaren….maar een zekering is toch goed of niet…kan t niks van doen hebben met de multitimer?
Ik vond deze thread nog: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/594205-Astra-Coupe-window-sensor-problem” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft precies hetzelfde probleem als ik…. staat helaas uiteindelijk geen opgelost bij. Ik lees dat dit een veelvoorkomend probleem is waarbij er gevallen bekend zijn dat complete portieren zijn vervangen uit pure wanhoop.
3 juni 2014 om 11:49 #18236950Multitimer zegt me niks, ik ben nog niet zo ervaren kan alleen maar praten over wat ik zelf heb meegemaakt.
maar ik heb het wel eens meegemaakt hoor dat een zekering bijna opwas en toen soms wel iets deed en soms niet, maargoed je bijrijders kant zit op dezelfde zekering dus dat zal het niet zijn.Had je ook de deurhendel vervangen buiten
anders zou ik een keer via je passagierskant instappe en kijke of hij wel zakt als je hem van binnen opent.3 juni 2014 om 12:46 #18236951Ik zou verwachten dat het slijtage is van mechanische delen.
Zeker omdat het aan de andere kant niet zo is.Raammeganischme of dergelijke. Doet de raam bij openen en sluiten er langer over links als bijv rechts?
Heb je een comfort module voor sluiten van je ramen?
3 juni 2014 om 14:38 #18236952ik had er ook last van met warm weer, als het rond de 30 graden is dan wou zelfs het raam helemaal niet meer open aan beide kanten. (lijkt wel of ze zich vacuüm zuigen of iets dergelijks)
ik smeer om de aantal maanden alle rubbers in met zuurvrije vaseline, dus ook de rubbers IN de deur.. tot nu toe geen last meer van gehad
3 juni 2014 om 19:26 #18236953@Baas J. wrote:
Ja, de bijrijderskant is prima. Ik kan de vertraging inderdaad niet verklaren….maar een zekering is toch goed of niet…kan t niks van doen hebben met de multitimer?
Ik vond deze thread nog: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/594205-Astra-Coupe-window-sensor-problem” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft precies hetzelfde probleem als ik…. staat helaas uiteindelijk geen opgelost bij. Ik lees dat dit een veelvoorkomend probleem is waarbij er gevallen bekend zijn dat complete portieren zijn vervangen uit pure wanhoop.
Ik heb op een harde manier geleerd dat een zekering ook al lijkt hij goed. Dat hij toch of kapot of slecht kan zijn.
Ben ooit eens een uur aan het zoeken geweest waarom er een mist lamp niet deed. Scheen dat er iets in de zekering verkeerd zat waardoor de lamp het niet deed. Maar met door meten wel oké leek. Zekering vervangen alles was
oké. Maar dit hoeft niet jou probleem te zijn.3 juni 2014 om 19:37 #18236954@Haasje17 wrote:
Ik zou verwachten dat het slijtage is van mechanische delen.
Zeker omdat het aan de andere kant niet zo is.Raammeganischme of dergelijke. Doet de raam bij openen en sluiten er langer over links als bijv rechts?
Heb je een comfort module voor sluiten van je ramen?
Ja, maar het probleem was er voor al…. 100% zeker dat module er los van staat. Het lijkt gewoon alsof het raam gewoon vergeet naar beneden te gaan. Doet dit gewoon tussen de 2 en 30sec later.
Ik zal de mechanismes es testen tov elkaar. Volgens mij deden ze er even lang over.
Ik wordt er op het moment echt helemaal gestoord van… :fy1 :fy1
3 juni 2014 om 19:38 #18236955@arjontje wrote:
@Baas J. wrote:
Ja, de bijrijderskant is prima. Ik kan de vertraging inderdaad niet verklaren….maar een zekering is toch goed of niet…kan t niks van doen hebben met de multitimer?
Ik vond deze thread nog: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/594205-Astra-Coupe-window-sensor-problem” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft precies hetzelfde probleem als ik…. staat helaas uiteindelijk geen opgelost bij. Ik lees dat dit een veelvoorkomend probleem is waarbij er gevallen bekend zijn dat complete portieren zijn vervangen uit pure wanhoop.
Ik heb op een harde manier geleerd dat een zekering ook al lijkt hij goed. Dat hij toch of kapot of slecht kan zijn.
Ben ooit eens een uur aan het zoeken geweest waarom er een mist lamp niet deed. Scheen dat er iets in de zekering verkeerd zat waardoor de lamp het niet deed. Maar met door meten wel oké leek. Zekering vervangen alles was
oké. Maar dit hoeft niet jou probleem te zijn.Ik zal sowieso de zekeringen ff vervangen, das een kleine moeite.
Ik heb ook aan het doorvoerrubber gerommeld, geknepen en gedraaid…dat had geen enkel effect.3 juni 2014 om 21:48 #18236956Zit de aansturing niet in het slot? Dus hetgeen wat over de haak aan de carrosserie valt.
Als je deze handmatig sluit gaat het raam ook een stukje omhoog .
http://ecat24.com/catalog/part/1/8/111/2475/25456,25458/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nummer 6 tot 11 dus .
4 juni 2014 om 06:02 #18236957Ja, die slotmodule heb ik compleet vervangen al (eerste post king: )
4 juni 2014 om 07:16 #18236958Zekering en van binnenuit de deur open maken al geprobeerd?
Als je ff wacht en je weet zeker datie niet zakt en jegaat ff via de bijrijderskant erin,
als je raam wel zak met de binnenhendel van je portier weet je gelijk waar de fout zit.en als de zekering ook goed is en je raam niet zakt van binnenuit kan je ook altijd nog je auto resetten als je de software heb of bij de dealer.
zou wel lullig zijn al dat werk voor een storing :shock:Coupe is een mooie auto maar in de winter en in jou geval denk ik wel eens had ik maar een sport2 king:
23 juni 2014 om 07:36 #18236959Opgelost !
Dikke kortsluiting in deurkabelboom. Waarschijnlijk door onderling bewegen en vocht er bij?!
23 juni 2014 om 13:42 #18236960@rocky4 wrote:
maargoed als ik na het autowassen me deur open doe is de binnenkant van de deur (carrosorie niet bekleding) waar je stroomkabels van de deur richting je motorkap gaan zeiknat. Ik weet niet of jij dat hebt maar als je bekabeling dan ook nog is versleten kan dat storen, maar dan zou je hele raam het niet meer doen.
Mooi dat het opgelost is!
maar ik dacht dat je die kabels als eerste al had vervangen
Je kan iig weer met een gerust hart je deur open doen :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.