Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Coupe 2001 X18XE1
- Dit onderwerp bevat 79 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 februari 2018om 11:52 door Gabr1e7.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2014 om 22:20 #18207744
Dat ”armpje” met die kabel erdoor is je handrem hevel, ik zeg dit omdat ik dit ook een keer met een klant heb mee gemaakt.
Hij ging hem ook wel effe schoonmaken, en alles werkte weer( ook met de APK) dus afgemeld, en een maand later komt ie ik hoor een schavend geluid met remmen was toch ze remklauw stuk(bleef ze handrem af en toe wel hangen)
Dus toen was alles verrot, terwijl het hem anders alleen een klauw had gekost(wat we hem ook geadviseerd hadden)
Dus hou het wel effe in de gaten ;)
15 maart 2014 om 09:38 #18207745APK UPDATE 15-3-2014
Mkay, vandaag word dus geen APK gekeurd maar de monteur was wel zo aardig om even te checken wat ik had gedaan.
De koplamp was goed, hij heeft hem afgesteld voor me maar de handrem was niet binnen de marge. Hij had hem op zo’n rembank gezet, resultaat:Remmen voor verschil 20
Remmen achter verschil 25
Handrem verschil 89Het verschil tussen links en rechts mag maar 30 zijn… Maar ja beter dan eerst dus ik ga vandaag even kijken of ik hem helemaal goed kan repareren.
We shall see!
15 maart 2014 om 10:08 #18207746Handrem verschil mag 99% zijn, als de handrem maar werkt links en rechts.
Die 30% geld alleen voor de ”gewone”(bedrijfsrem)
15 maart 2014 om 17:13 #18207747@Opeltje17 wrote:
Handrem verschil mag 99% zijn, als de handrem maar werkt links en rechts.
Die 30% geld alleen voor de ”gewone”(bedrijfsrem)
Nou hij vertelde mij dat het toch echt APK afkeur was, hij vond het denk ik ook niet leuk dat ik maar een coupon had voor gratis keuring. “de jongeren van tegenwoordig willen alles maar niks betalen” Tsja, niet wetende dat ik inmiddels alleen voor de APK al 360 euro heb uitgegeven om te zorgen dat hij er door heen komt (paar kleine dingetjes stapelen snel op), die 30 euro die ze er normaal voor vragen mogen ze ergens donker stoppen…
Het verschil is nu nog maar 2% met de handrem.
Best irritant, voortaan ga ik wel gewoon naar een normale/kleine garage in plaats van zo’n groot bedrijf.
15 maart 2014 om 17:57 #18207748En toch is 30% verschil op de HANDREM geen afkeur mits die verder wel ze vertraging haalt natuurlijk.
Maar goed ik neem aan dat ie nu wel afgemeld is??
15 maart 2014 om 18:55 #18207749@Opeltje17 wrote:
En toch is 30% verschil op de HANDREM geen afkeur mits die verder wel ze vertraging haalt natuurlijk.
Maar goed ik neem aan dat ie nu wel afgemeld is??
Nee, RDW is niet open op zaterdag dus dat word maandag! Als hij er nou niet doorheen komt rijd ik hem de sloot in en koop ik wat anders.
15 maart 2014 om 20:26 #18207750@Gabr1e7 wrote:
@Opeltje17 wrote:
En toch is 30% verschil op de HANDREM geen afkeur mits die verder wel ze vertraging haalt natuurlijk.
Maar goed ik neem aan dat ie nu wel afgemeld is??
Nee, RDW is niet open op zaterdag dus dat word maandag! Als hij er nou niet doorheen komt rijd ik hem de sloot in en koop ik wat anders.
Ja klopt dom van me :???:
Dat andere is wel heel rigoureus :jerry
17 maart 2014 om 16:36 #18207751UPDATE 17-3-2014
Door de APK gekomen, mocht ook wel.
Volgende item op de planning: gasklephuis schoonmaken. Merk toch dat de auto een beetje schokt bij gas los en weer bij in trappen. Zou niet weten waar dat anders vandaan moet komen.
28 mei 2014 om 13:41 #18207752UPDATE 28-5-2014
Al tijdje geen update meer gedaan, het ging ook goed met de auto! Ik merkte alleen wel dat er steeds zo’n 1cm koelvloeistof verdween uit het reservoir, natuurlijk ging ik weer van het ergste uit; koppakking.
Na een bezoekje aan de garage bleek het een interieur terugvoer slang te zijn of zo (GM 9129551/OPEL 6818475) super klein slangetje van 10cm druppelt een klein beetje KVS. Dus even langs Opel zelf gegaan om te vragen wat dat slangetje nou kost want kom op, het is niet eens een vreemde aftakking of iets… BAM! 50 euro.
Nou laat maar zitten, ik haal er zelf wel ergens eentje vandaan! Dus dat moet nog even gebeuren. (heb er al een op het oog)Ik heb wel de lucht massa meter schoon gemaakt maar ben nog niet aan meneer gasklephuis gekomen. Ik vermoed ook dat er iets niet helemaal goed is met mijn lambdasonde, mijn verbruik is nog steeds zeer hoog terwijl de motor netjes op temperatuur komt en ik geen agressieve rijder ben. Vrijwel altijd 1 op 10.
Moet wel erbij vermelden dat ik de EGR heb afgedopt en luchtfilter huis de-restricted heb. Misschien verklaart de lambda ook dat geschok wat ik soms voel.Cruise control unit en hendel heb ik! Alleen nog inbouwen en aanmelden. Daarna misschien een ledje fixen bij de tellers zodat het lampje ook aan gaat als CC aan staat. Weet niet of dit voorbereid is.
28 mei 2014 om 13:47 #18207753Zal je kachel radiateur slang zijn ;)
En wat betreft je lambdasonde, deze moet op bedrijfstemperatuur tussen de 0.1 en de 0.9V pendelen doet ie dit niet is ie stuk dit kan je controleren d.m.v een op-com/tech-2 of multimeter.
Dat geschok kan heel goed een vervuilt gasklephuis zijn hoor, en wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen??
28 mei 2014 om 13:53 #18207754@Opeltje17 wrote:
Zal je kachel radiateur slang zijn ;)
En wat betreft je lambdasonde, deze moet op bedrijfstemperatuur tussen de 0.1 en de 0.9V pendelen doet ie dit niet is ie stuk dit kan je controleren d.m.v een op-com/tech-2 of multimeter.
Dat geschok kan heel goed een vervuilt gasklephuis zijn hoor, en wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen??
Bougies zijn vervangen op 147000km in december, er zit nu 152000km op. Hij heeft dat al best lang gedaan. Merk ook dat tussen 1600 en 2000 toeren de motor niet smooth op toeren komt maar “schokkerig” en vooral in de eerste en tweede versnelling. Je ziet dat ook aan het naaldje. Ik kan mij niet herinneren wat voor bougies erin zijn gegaan. Misschien zijn het niet de goede. Durf ik niet te zeggen.
Ik heb geprobeerd met mijn ELM327 ODB2 reader de foutcodes uit te lezen maar hij zegt dat hij niet met de ECU kan verbinden, ook niet met een andere bluetooth ODB2 module. Heb geen Tech-2 of OPCOM. Misschien dat iemand anders mij een keer kan helpen daar mee in de buurt van Amsterdam.
28 mei 2014 om 14:01 #18207755Hoop dat je de oorzaak snel vind gabriel, constant 1 op 10 is aardig duur
zelf heb ik de laatste tijd ook last van schokken maar wat opeltje zegt is wel ff een ogenopener want ik realiseer me gelijk dat in de 5 jaar dat ik me coupe heb de bougies nooit zijn vervangen :shock:
Wel handig dat je iemand kent die ff je auto uitdeukt tis een mooie coupe maar ik vind dat coupe’s zonder spoiler toch iets missen :jerrysucces met je astra!
Ps. Waar heb je die vloermatten vandaan?
1 juni 2014 om 22:05 #18207756@rocky4 wrote:
Ps. Waar heb je die vloermatten vandaan?
2 juni 2014 om 05:42 #18207757Thx man. Niet duur :thumb
4 juni 2014 om 16:53 #18207758UPDATE 4-6-2014
Even naar de sloop geweest voor dat slangetje en man wat een gekloot om dat eraf te halen zeg. Maar het is gelukt.
Vond ook meteen een Astra station met cruise control al ingebouwd dus heb even de bracket gepakt waar de unit aan vast zit, de boutjes, het gas kabeltje (omdat ik niet zeker wist of ik de juiste lengte had), de remschakelaar, stuur bediening en 2 sleutels met printplaat omdat ik die van mij gesloopt had.Als ik tijd heb eerst het slangetje fixen, kijken of mij dat zelf lukt. Anders ken ik nog wel een paar mensen.
Cruise control gaat er ook in komen zodra ik weet of ik al de koppeling schakelaar erin heb zitten, probeerde die van de Astra station eruit te halen maar dat ding wilde niet draaien of wat dan ook, brak ik hem keihard af! lol.
Stay tuned.
4 juni 2014 om 17:17 #18207759Mooi dat je je slang heb kunne vinden :D
en die cruise control is ook wel lekker!
blijf je volgen :thumb5 juni 2014 om 21:29 #18207760UPDATE 6-5-2014
Vandaag weer aan de gang geweest. Eerst eventjes naar de sloop. Dit is maar een klein deel en 1 van de 100 in de buurt.
Kwam best mooie 205/45 R17 velgen tegen voor een zeer zacht prijsje maar de meneer vertelde mij dat deze niet zouden passen op mijn astratje. Heb niet de maten kunnen vinden op de achterkant en kan het merk ook niet zo 1..2..3.. vinden. Ach joh, volgende keer kijk ik wel even wat beter.
Verder niet echt wat nuttigs kunnen vinden.
Cruise Control unit ingebouwd met de bracket en aangesloten op gasklep huis. Was binnen 5 min klaar. Zo makkelijk.
Rem schakelaar was een gekloot zeg, kreeg dat irritante plastic ding niet uit de weg dat warme lucht naar je voeten blaast… hele hand rood maar het is gelukt om hem te vervangen voor een 4 pin schakelaar. Zag ook meteen dat ik geen koppeling schakelaar heb zitten. Iemand misschien een tip om die te verwijderen uit een andere auto? Probeerde het bij een Astra station maar sloopte hem keihard zoals je in mijn vorige post kunt lezen.Hoe lastig is het om stuurbediening op een niet voorbereide stuur te zetten? Ik had net mijn airbag eruit en zag maar 1 stekker zitten van de claxon, volgens mij mis ik er alleen nog eentje die op de andere helft van de stekker zit voor alle knopjes, hebben ze die weer stiekem verstopt of zo? Volgens mij moet ik ook zwaar gaan hakken in het rubber want die knopjes passen voor geen meter. Misschien is het handiger om een stuur te zoeken waar het al op zit… Die van mij is toch al best versleten.
Gasklep huis even bekeken, man man man. Wat smerig. Die gaat zeker even eraf en goed schoon gemaakt worden! Moet waarschijnlijk eerst een pakking regelen voordat ik die eraf trek.
Waarom wordt dit zo ranzig? Er komt toch alleen maar lucht doorheen? Het luchtfilter is schoner dan mijn onderbroek, snap er niks van.
5 juni 2014 om 21:39 #18207761olieresten door slecht werkende carterventilatie.
Kleine pijpje op de gasklep iets opboren lost dit op
6 juni 2014 om 07:03 #18207762Kan het trouwens kloppen dat CC op een X18XE1 met gaskabel en losse unit niet ingeleerd hoeft te worden? Die van mij werkt nu niet, wat ik tot nu toe heb gedaan:
– Unit geplaatst
– Unit aangesloten op stekker
– Lange gaskabel erop gezet en vast gezet aan gasklephuis
– Spalk vervangen voor 4 pins CC spalk
– 2 pins remschakelaar vervangen voor 4 pins remschakelaarIk heb nog niet de koppelingsschakelaar kunnen doen, vond wel een stekkertje loshangen daar in de buurt. Kan het kloppen dat zonder dit schakelaartje het systeem niet werkt? Of doe ik gewoon iets fout of zo. Je hoeft toch alleen maar op het I’tje te drukken als je bijvoorbeeld 80 rijdt?
Edit: Koppelingsschakelaar uit een Meriva gesloopt, lijkt het zelfde, mijn hand doet best zeer nu. EN WAT WAS HET HEET OP DE SLOOP, PFFFF!
Nou nog erin klikken en dan even checken of het werkt.
Was nog even langs Opel gegaan om te kijken of ze mijn sleutels wilde programmeren maar nee was te druk daarvoor, dan niet!
Edit 2: Koppelingsschakelaar past niet, moest hem aanpassen zodat hij op zijn plek kon klikken maar was niet lang genoeg. Ik pak die van een Astra wel pfff! Wat een gekloot met dat laatste onderdeeltje.
8 juni 2014 om 09:09 #18207763UPDATE 8-6-2014
Gisteren (7-6) naar de garage om het slangetje te repareren wat koelvloeistof zat te druppelen, hij is vervangen en heb hem niet meer zien lekken daar na.
Heb ook een koppelingschakelaar gevonden en netjes eraf kunnen krijgen, blijkbaar zit er een rood hol buisje in wat je eruit moet drukken, dan pas kun je hem uit de metalen houder klikken.
Ik heb hem in mijn auto gezet maar cruise control werkt nog steeds niet… Iemand nog suggesties? Ik heb het geprobeerd tot 120km/u, op het I’tje gedrukt, ingehouden, R ingedruk en ingehouden. Doet het allemaal niet…
8 juni 2014 om 09:55 #18207764kijk eens met de opcom welke signalen je binnen krijgt, dan kun je makkelijk zien welk signaal je mist. In principe moet hij het doen als je alles hebt, unit, stuurhendel, koppelingsschakelaar en rempedaalschakelaar.
Edit: Ik weet niet of je bij een X motor de cc uit kunt lezen met Opcom, loopt niet via ECU namelijk, bij de Z18xe wel.
Heb wel dit voor je gevonden, mogelijk heb je er wat aan, dit heb je allemaal nodig:
– Koppelings schakelaar (anders aan geschakelde + hangen)
– Remlicht schakelaar (2 draden van cc unit)
– Cruise knoppen juist aangesloten
– Cruise op GESCHAKELDE + niet op constant
– Goede massa op de ModuleSchema:
Met dank aan wim-v6
8 juni 2014 om 10:02 #18207765@koenelsenaar wrote:
kijk eens met de opcom welke signalen je binnen krijgt, dan kun je makkelijk zien welk signaal je mist. In principe moet hij het doen als je alles hebt, unit, stuurhendel, koppelingsschakelaar en rempedaalschakelaar.
Helaas heb ik geen OPCOM, misschien dat iemand omgeving Amsterdam/Haarlemmermeer mij daarmee kan helpen? Zou ook graag willen weten wat mijn lambda doet zonder hem eruit te halen.
8 juni 2014 om 10:05 #18207766@Gabr1e7 wrote:
@koenelsenaar wrote:
kijk eens met de opcom welke signalen je binnen krijgt, dan kun je makkelijk zien welk signaal je mist. In principe moet hij het doen als je alles hebt, unit, stuurhendel, koppelingsschakelaar en rempedaalschakelaar.
Helaas heb ik geen OPCOM, misschien dat iemand omgeving Amsterdam/Haarlemmermeer mij daarmee kan helpen? Zou ook graag willen weten wat mijn lambda doet zonder hem eruit te halen.
Woon bij Alkmaar en heb een opcom, als je langs wilt komen, pm me maar.
8 juni 2014 om 10:10 #18207767Je kunt hem alleen uitlezen als je ook de diagnosedraad hebt aangesloten.
8 juni 2014 om 10:12 #18207768@Haasje17 wrote:
Je kunt hem alleen uitlezen als je ook de diagnosedraad hebt aangesloten.
Precies, want bij de x18xe zit de cc niet op de ecu zoals bij de z18xe.
Mijn vermoeden is dat hij de massadraad nog niet op zijn cc unit heeft zitten of hier een probleem mee heeft.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.