Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Coupe 2001 X18XE1
- Dit onderwerp bevat 79 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 februari 2018om 11:52 door Gabr1e7.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2014 om 10:15 #18207719
@Haasje17 wrote:
Heeft GEEEEEEN eigen sensor, enkel een schakel weerstand zit erin voor hoge en lage snelheid, inschakelen gebeurt door de waardes van de tempsensor.
Als er rook onderuit is gekomen ga er maar vanuit dat je koppakking er binnen de kortste keren uit ligt.
Gebeurt dat na 1x al?! Dat zou zuur zijn… die sensor vervang ik gewoon dus dat zou daarna ook wel goed moeten zitten.
21 februari 2014 om 11:28 #18207720Bij mijn Astra Coupe met X18XE1 is dit ook gebeurd.
In de file, temperatuur stond netjes op 90 graden. Ineens stoom uit het koelvloeistofpotje (overdrukventiel).Koppakking lag er tussenuit. Vervolgens een waterslag gemaakt en tja, gebroken drijfstang, beschadigde cilinderwand, oftewel: motor in de soep. Had er geen zin meer in (al teveel problemen gehad) en heb de auto toen weg gedaan in onderdelen.
Dus ga er vanuit dat je koppakking op z’n minstens flink te lijden heeft gehad en onderneem actie voordat de koppakking weg is en je koelvloeistof naar je oliekanalen (of vice versa) of richting één van je cilinders loopt.
21 februari 2014 om 11:39 #18207721@RISL wrote:
Bij mijn Astra Coupe met X18XE1 is dit ook gebeurd.
In de file, temperatuur stond netjes op 90 graden. Ineens stoom uit het koelvloeistofpotje (overdrukventiel).Koppakking lag er tussenuit. Vervolgens een waterslag gemaakt en tja, gebroken drijfstang, beschadigde cilinderwand, oftewel: motor in de soep. Had er geen zin meer in (al teveel problemen gehad) en heb de auto toen weg gedaan in onderdelen.
Dus ga er vanuit dat je koppakking op z’n minstens flink te lijden heeft gehad en onderneem actie voordat de koppakking weg is en je koelvloeistof naar je oliekanalen (of vice versa) of richting één van je cilinders loopt.
Bedankt voor de info, wat kan ik het beste doen nu dan? Ik ben daarna gewoon naar huis gereden nadat ik het reservoir weer had bijgevuld en auto reed zoals hij altijd deed.
21 februari 2014 om 13:18 #18207722Mocht echt je hele blok teveel geleden hebben door de overhitting. Ik hoop het niet voor je, zijn geen leuke dingen heb ik nog wel een zeer goede en nette X18XE1 blokje te koop met alle aanbouw delen erbij. Zie buysell/single_ad.php?ad_id=7109
22 februari 2014 om 06:53 #18207723Mocht je blok wat geleden hebben zou ik gewoon je kop laten vlakken en nieuwe koppakking monteren of indien erger laten boren en honen. Na revisie weet je wat je hebt koop je een blok met een aantal km erop is het altijd maar de vraag of die goed is of blijft.
22 februari 2014 om 15:43 #18207724UPDATE 22-2-2014
Pfff sjonge jonge. Auto startte niet vanochtend, geen idee wat er aan de hand was. De start motor draaide heel vreemd, maakte een weeaaw weaaw weaaw geluid alsof hij langzaam door draaide of zo. Ik dacht, OH dat is de accu zeker maar die heb ik laten controleren en blijkt gewoon goed te zijn. Kreeg hem na 100 keer opnieuw proberen wel gewoon weer aan. Meteen de kop pakking laten controleren, is gelukkig in orde.
Temperatuur is ook gefixed van de auto, de thermostaat was nog helemaal in orde het lag gewoon aan die #$%# sensor van de Brezan, die was te dik of zo. Een iets dunnere gemonteerd die ik van Ebay af heb gehaald en hij werkt perfect! Ventilatoren slaan aan, blijft netjes op 90. Airco ventilator doet het ook weer. Wel vreemd, airco ventilator moet toch direct aan slaan als je het airco knopje indrukt?
Sinds 11:00 bezig geweest mijn stoel eruit te halen, er was een bout dol gedraait en die zat MUUUUURvast, was met geen mogelijkheid eruit te krijgen. Eruit geboord en ploep hij viel er zo uit. Nou, stoel eraf, even kijken naar de railing, hmmmm.
NOPE! Die van de Zafira-A lijkt heel erg op die van de Coupe maar past dus voor geen meter… Voorkant is anders, het mechanisme is anders voor de railing om de stoel op zijn plaats te houden… Dat gaan hem niet worden. Maandag ga ik naar de sloop voor een Coupe/3-deurs mechanisme, gelukkig heb ik er een zien staan.
Ben denk ik tot 14:30 bezig geweest met de stoel, alles eronder is zo krom als ik weet niet wat, kreeg het bijna niet op zijn plaats. Nu mooi lekker zitten want mijn rug doet zeer haha.
22 februari 2014 om 15:50 #18207725De stoel van ene Zafira A moet gewoon passen. Exact dezelfde rails. Moeilijk starten en zoals jij omschrijft zou ik toch denken lekke koppakking (water in de cilinders gelekt) of het een en ander wat krom is getrokken door de overhitting.
22 februari 2014 om 15:56 #18207726@Haasje17 wrote:
De stoel van ene Zafira A moet gewoon passen. Exact dezelfde rails. Moeilijk starten en zoals jij omschrijft zou ik toch denken lekke koppakking (water in de cilinders gelekt) of het een en ander wat krom is getrokken door de overhitting.
De rails passen dus echt niet, ze zijn ook korter en missen een paar dingen, dat starten, ja ik weet niet. Nadat hij uiteindelijk gestart was draaide hij perfect, heb hem daarna weer 4 uur stil laten staan en hij starte zelfs beter dan voordat de sensor vervangen was.
23 februari 2014 om 16:09 #18207727UPDATE 23-2-2014
Vandaag maar de koplampen gefixed, die waren erg dof geworden en lelijk. Ik heb mijn polijst machine gebruikt met 3 graads schuurpapier en als laatst een pasta. Natuurlijk 3 lagen coating erop zodat het niet weer gebeurt na 1 maand.
before L
after L
before R
after R
Zo, die zijn als nieuw. Hoef ik ook geen andere te kopen.
25 februari 2014 om 10:05 #18207728UPDATE 25-2-2014
Met mijn vader de stoel rails en mechaniek vervangen. Hij slide nu ook weer naar voren als je de rugleuning hendel gebruikt en kraakt niet meer.
Als je bouten mee werken en niet extreem strak vast zitten zoals bij mij dan kun je het denk ik doen in 45 minuten.
11 maart 2014 om 16:42 #18207729UPDATE 11-4-2014
Erachter gekomen wat er nou gebeurd is toen mijn moeder met de auto reed, er is een slang achter de motor gescheurd en die heeft een zooi koelvloeistof op het flexibele deel van de uitlaat gedumpt waardoor het ook in de uitlaat is gekomen en daarom lijkt het alsof hij veel rookt.
Sindsdien heeft hij steeds een beetje zitten druppelen en daarom verloor ik kvs. De slang gehaald bij de Opel dealer voor een mega bedrag… Nu wordt hij eronder gezet, hij zit echt op een rot plek helemaal achter in de motor.
Op de brug
Gescheurde slang
Het spruitstuk heeft een afgebroken bout dus die word ook helemaal eraf gehaald, schoon gemaakt en alle bouten vervangen incl. pakking. Tevens word het hitteschild vast gezet.
En als laatst gaat de linker stuurkogel vervangen worden, de auto wordt meteen ook “3D” uitgelijnd.
11 maart 2014 om 18:32 #18207730hoe zit dat met die 2.2l 16v motoren in de astra coupe dan zijn die een beetje ok?
dikke bak trouwens ben van plan ook een coupe te kopen:D
11 maart 2014 om 18:41 #18207731@bonitomeistro wrote:
hoe zit dat met die 2.2l 16v motoren in de astra coupe dan zijn die een beetje ok?
dikke bak trouwens ben van plan ook een coupe te kopen:D
Zijn een stuk rapper dan wat ik heb! Maar zullen ook wel wat benzine lusten, mijne zit al rond de 1 op 10.
Misschien eerst even van iemand anders rijden zodat je kunt zien hoe het is om in een coupe te zitten? Ik moest wennen aan het dak, het raam en de dikke kont. Ook de zware lange deuren. Maar hij ligt wel als een blok op de weg. Vind het jammer dat ze geen achterwiel aandrijving hebben.
11 maart 2014 om 18:47 #18207732@Gabr1e7 wrote:
@bonitomeistro wrote:
hoe zit dat met die 2.2l 16v motoren in de astra coupe dan zijn die een beetje ok?
dikke bak trouwens ben van plan ook een coupe te kopen:D
Zijn een stuk rapper dan wat ik heb! Maar zullen ook wel wat benzine lusten, mijne zit al rond de 1 op 10.
Misschien eerst even van iemand anders rijden zodat je kunt zien hoe het is om in een coupe te zitten? Ik moest wennen aan het dak, het raam en de dikke kont. Ook de zware lange deuren. Maar hij ligt wel als een blok op de weg. Vind het jammer dat ze geen achterwiel aandrijving hebben.
ik nu 1 op 18 op snelweg en 1 op 12 in de stad maar rij 25000 in t jaar
een angezien m’n astra f 75pk heeft is snelheid maken om in te halen er niet bij nogal een irritatie puntjeVerstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
13 maart 2014 om 17:43 #18207733Vandaag naar een erkende garage geweest voor de APK.
Werd afgekeurd op 2 domme punten, ik denk dat hij gewoon wat zocht omdat ik een voucher had voor een gratis APK.
Koplamp links voor had 1 a 2mm speling in een hoekje, je kon hem zeg maar een klein beetje in drukken… Daar is hij op afgekeurd.
En de handrem doet links achter niet helemaal 100%, hij drukt het blokje wel naar de schijf maar niet helemaal erop dus je kunt de band nog draaien als je duwt.
Verder was hij perfect.
Ik heb de lamp laten lijmen met 2 componenten lijm en ik moet even kijken wat ik ga doen met de handrem, misschien schoonmaken en beetje insmeren of zo? Iemand misschien advies?
13 maart 2014 om 20:17 #18207734eeehh handrem opstellen? en volgens mij mag hij je auto niet afkeuren op de koplamp die een beetje los zit.. zolang hij geen uitstekend deel.is/word en.het lichtbeeld en lichtsterkte goed is en degelijk gemonteerd mag die er zelfs op ze kop in zitten haja
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
14 maart 2014 om 07:42 #18207735@Gabr1e7 wrote:
Vandaag naar een erkende garage geweest voor de APK.
Werd afgekeurd op 2 domme punten, ik denk dat hij gewoon wat zocht omdat ik een voucher had voor een gratis APK.
Koplamp links voor had 1 a 2mm speling in een hoekje, je kon hem zeg maar een klein beetje in drukken… Daar is hij op afgekeurd.
En de handrem doet links achter niet helemaal 100%, hij drukt het blokje wel naar de schijf maar niet helemaal erop dus je kunt de band nog draaien als je duwt.
Verder was hij perfect.
Ik heb de lamp laten lijmen met 2 componenten lijm en ik moet even kijken wat ik ga doen met de handrem, misschien schoonmaken en beetje insmeren of zo? Iemand misschien advies?
Tja of het zoeken is weet ik niet. De lamp mag niet “los” zitten.
ik kan niet zien van af hier hoe los de lamp zit.
de handrem moet idd op 2 wielen iets doen.
doet hij op 1 wiel niks dan is het afkeur.
maar doet de rem wel iets en haalt de handrem een vertraging van 1,2ms2 dan is het gewoon goed.
ongeacht wat het rem verschil is.kijk even of de hendel die aan de remklauw zit nog wel gangbaar is.
vaak gaan die vast zitten. of de handremkabel zit vast.14 maart 2014 om 08:19 #18207736Tja of het zoeken is weet ik niet. De lamp mag niet “los” zitten.
ik kan niet zien van af hier hoe los de lamp zit.
de handrem moet idd op 2 wielen iets doen.
doet hij op 1 wiel niks dan is het afkeur.
maar doet de rem wel iets en haalt de handrem een vertraging van 1,2ms2 dan is het gewoon goed.
ongeacht wat het rem verschil is.kijk even of de hendel die aan de remklauw zit nog wel gangbaar is.
vaak gaan die vast zitten. of de handremkabel zit vast.Ik heb de lamp al gelijmt, er zat een heel klein beetje speling in de lamp aan de onderkant dus ik weetniet…
Dat van de handrem begrijp ik wel en die ga ik ook proberen te repareren.
14 maart 2014 om 16:33 #18207737@Gabr1e7 wrote:
Tja of het zoeken is weet ik niet. De lamp mag niet “los” zitten.
ik kan niet zien van af hier hoe los de lamp zit.
de handrem moet idd op 2 wielen iets doen.
doet hij op 1 wiel niks dan is het afkeur.
maar doet de rem wel iets en haalt de handrem een vertraging van 1,2ms2 dan is het gewoon goed.
ongeacht wat het rem verschil is.kijk even of de hendel die aan de remklauw zit nog wel gangbaar is.
vaak gaan die vast zitten. of de handremkabel zit vast.Ik heb de lamp al gelijmt, er zat een heel klein beetje speling in de lamp aan de onderkant dus ik weetniet…
Dat van de handrem begrijp ik wel en die ga ik ook proberen te repareren.
speling mag die hebben maar ‘los’ niet daarmee bedoel ik dat die er zomaar bij een drempel uit kan vallen o.i.d heb apk papieren dus zou het moeten weten haha
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
14 maart 2014 om 20:02 #1820773814 maart 2014 om 21:20 #18207739@Gabr1e7 wrote:
Handrem is nu ook gefixed, super geavanceerde techniek gebruikt, let goed op:
– pak een hamer
– sla met hamer op remtang
???
– handrem doet het!Morgen maar weer terug en opnieuw laten keuren. 340 euro bespaard, haha!
rem klauw bedoel je denk ik?
en trek m is een paar keer aan zul je zien dat die 9/10 keer blijft hangen zoals ervoor:pkabel smeren en opnieuw afstellen is de enige optie ben ik bang..
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
14 maart 2014 om 21:25 #18207740rem klauw bedoel je denk ik?
en trek m is een paar keer aan zul je zien dat die 9/10 keer blijft hangen zoals ervoor:pkabel smeren en opnieuw afstellen is de enige optie ben ik bang..
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Heb hem wel 40 keer opnieuw aangetrokken, ook als ik de auto laat rollen en hem aantrek pakt hij hem. we zullen het zien morgen of hij door de APK komt!
14 maart 2014 om 21:54 #18207741@Gabr1e7 wrote:
rem klauw bedoel je denk ik?
en trek m is een paar keer aan zul je zien dat die 9/10 keer blijft hangen zoals ervoor:pkabel smeren en opnieuw afstellen is de enige optie ben ik bang..
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Heb hem wel 40 keer opnieuw aangetrokken, ook als ik de auto laat rollen en hem aantrek pakt hij hem. we zullen het zien morgen of hij door de APK komt!
haha okee nou succes dan morgen! hoop dat die er nu fluitend doorheen komt
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
14 maart 2014 om 22:01 #18207742@bonitomeistro wrote:
@Gabr1e7 wrote:
Handrem is nu ook gefixed, super geavanceerde techniek gebruikt, let goed op:
– pak een hamer
– sla met hamer op remtang
???
– handrem doet het!Morgen maar weer terug en opnieuw laten keuren. 340 euro bespaard, haha!
rem klauw bedoel je denk ik?
en trek m is een paar keer aan zul je zien dat die 9/10 keer blijft hangen zoals ervoor:pkabel smeren en opnieuw afstellen is de enige optie ben ik bang..
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Rem tang is remklauw ;)
En weet je nu zelf nog wel wat er vast zat je kabel of je handrem hevel op je klauw??
Zou zonde zijn als je over een tijdje nieuwe blokken, en misschien ook wel schijven moet omdat je handrem toch iets bleef hangen zonder dat je het merkt.
14 maart 2014 om 22:07 #18207743En weet je nu zelf nog wel wat er vast zat je kabel of je handrem hevel op je klauw??
Zou zonde zijn als je over een tijdje nieuwe blokken, en misschien ook wel schijven moet omdat je handrem toch iets bleef hangen zonder dat je het merkt.
Achter de remklauw/tang zat een soort armpje met een kabel erdoor, die zat onder de zand en troep na een paar tikken viel er een berg rotzooi uit en ook een vreemde ronde rubberen ring wat later een contra gewicht bleek voor de handrem. Die ging best lastig weer terug maar hij zit nu vast.
Beetje remreiniger en WD40 later en hij werkt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.