Astra-G-CC; Z1.8XE loopt koud onregelmatig

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Astra-G-CC; Z1.8XE loopt koud onregelmatig

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    MartinZaandam

Beste lezers.

Ik heb in de topic gezocht naar een vergelijkbaar probleem, maar niet gevonden
      Ik heb deze Astra uit 2002 nu drie jaar in mijn bezit en bijna nooit problemen gehad. De motor start koud en warm altijd direct, maar juist bij een motor die een paar minuten warm was, startte hij moeilijk. lang door starten, geen plofje niets en dan zomaar aanslaan alsof er niets aan de hand was. Dit is nu in drie jaar, 8 maal voor gekomen. De laatste weken is er echter een probleem bij gekomen. De motor start koud direct, maar lijkt “op 3 poten te lopen”. Als ik dan wegrij blijft het toerental bij de eerste bocht erg hoog, wat terugzakt, nadat je even een beetje extra gaf geeft. Hierna is het uitlaatgas symbool in het Dashbord gaan branden

Omdat de grote beurt over 5000Km gepland stond, heb ik nu de bougie’s, luchtfilter, oliefilter en smeerolie gewisseld, maar het probleem is er nog steeds. Als de motor warm is, zijn er geen problemen.

De motor heeft 150000Km gedraaid. Ik rij gemiddeld net zoveel stadswerk als autoweg, maar op de autoweg gemiddeld maar 20Km ver en niet sneller dan 105Km/u. Men zegt dat dit type motor twee uitvoeringen heeft en dit is de uitvoering met het insteek-smeerolie-filter (zit in een alu huis, slw 24)

Vanmiddag bij een garage geweest, maar de chef monteur was er niet en het “kleine” uitlees apparaat gaf aan dat het een brandstof probleem was en met de grote Bosch-kast lukte het niet, omdat hij een Firmware waarschuwing gaf.

liviu2004
      Deelnemer

Welke foutcodes?

MartinZaandam

Het handapparaat van de garage gaf “storing brandstof systeem” en de laptop met losse aflezer (bleutooth?) gaf op het laptop scherm met Bosch programma aan dat er een “Firmware” waarschuwing was. Beide apparaten hadden tijdens het uitlezen een stekker verbinding met de dianose stekker onder de handrem

liviu2004
          Deelnemer

Waar woon u?

MartinZaandam

Zaandam

MartinZaandam

Ik zie net waar u woont, maar dat dan weer even te ver.

liviu2004
                Deelnemer

Sorry, locatie was in uw user naam. ;)

Ik heb een vriendin in Zaandam, met garage.

MartinZaandam

ik heb ook een werk-garage, maar nu kom ik er even niet uit met het probleem

ZakhooiTM
                    Deelnemer

Als je wil mag je ook bij mij langskomen, woon in Oude Wetering :)

MartinZaandam

Oude Wetering is redelijk te doen, maar ik zit met mijn werk rooster in de knoei, namelijk nachtdiensten nu. Voordat ik op een schappelijke tijd langs kan komen, is het al weer kerstavond. Met de nieuwe bougies is het al iets beter. Ik heb de auto net gestart, koude motor, maar het is nog niet 100%. Ook het “uitlaatgassen” indicator lampje brandt nog in het dashbord. Ik probeer hier in de buurt te repareren, als ik maar alvast enig aanknoop punt heb waar het aan kan liggen en misschien is het een echt Z1.8XE kwaal

ZakhooiTM
                        Deelnemer

Heb je door de weeks nergens iets van tijd, aankomende week heb ik vrij :)

MartinZaandam

Bedankt voor het aanbod, maar ik werk nu s’nachts in de Havens van Amsterdam en weet nooit hoe laat ik opsta en dan weer te werk ga

MartinZaandam

Dit Topic is afgesloten, zie mijn tekst bij de andere Topic, die hier op lijkt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.