ASTRA G CC Brandstofpomp relais krijgt geen massa bij warme motor en stilstand

Forumindex Forums Modellen Astra ASTRA G CC Brandstofpomp relais krijgt geen massa bij warme motor en stilstand

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen heb ik een probleem met mijn Astra uit 2003.

2 dagen geleden reed ik 30 minuten in mijn auto en ben ik gaan tanken. Niks aan de hand verder. Vervolgens stond ik 5 minuten later voor een stoplicht en mijn motor die viel uit. Ik kreeg hem niet meer aan de praat terwijl mijn accu en startmotor gewoon werken.Daarna heb ik mijn auto een uur niet gebruikt en het starten ging gewoon prima. De auto loopt stationair gewoon goed. Als ik op de snelweg rijdt loopt de motor ook gewoon zoals hij hoort. Het probleem is dat wanneer de motor warm is (90 graden) en ik stop de auto en geef geen gas dan stopt de motor gelijk. Vervolgens krijg ik hem niet meer aan de praat.

Ik ben hiervoor naar mijn garage gegaan en ze hebben daar 2 brandstofpomp relais en een nokkenasssensor vervangen. Als test hebben ze de auto gestart en de motor een kwartier laten draaien. Na een kwartier valt de motor uit en krijgen ze hem wederom niet meer gestart. Als noodoplossing hebben ze nu een draad getrokken van een brandstofpomp relais rechtstreeks naar de accu en dan start de auto wel gewoon. Ook wanneer deze warm is. Het lijkt er dus op dat er of een kabelbreuk zit in de kabel naar de relais of dat de ecu kapot is…Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

ps. Bij een warme motor en stilstand ruik ik sinds 2 dagen ook een benzinelucht in de auto.

liviu2004
      Deelnemer

Ecu kapot. Ik heb 1 als je wilt hebben.

Anoniem

Waarom de ecu en niet een massa/bekabeling probleem?

Ik wil de ecu best vervangen, maar als dat het probleem uiteindelijk niet oplost is het weggegooid geld.

liviu2004
          Deelnemer

Massa komt vanuit ecu. Waarom ecu? Zoek hier op forum een betje voor P0230. Dan je zelf zien. Google ook P0230 opel.

Is een z16xe of z16se motor toch?

Opeltje17
            Deelnemer

Dit is 9 van de 10x de ECU idd, liviu2004 weet wel waar ie het over heeft!!

jneef2
              Deelnemer

Kan je deze gewoon vervangen of moet je dan nog iets doen?

en wat kost zoiets?

alvast bedankt voor de reactie

liviu2004
                Deelnemer

nee, geen plug&play. Kosten, 300-800. oude, nieuwe, gereviseerd, zie onderdelenlijn, nieuwe @dealers, gereviseerde op marktplaats, etc.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.