Hallo allemaal,
Sinds 2 dagen heb ik een probleem met mijn Astra uit 2003.
2 dagen geleden reed ik 30 minuten in mijn auto en ben ik gaan tanken. Niks aan de hand verder. Vervolgens stond ik 5 minuten later voor een stoplicht en mijn motor die viel uit. Ik kreeg hem niet meer aan de praat terwijl mijn accu en startmotor gewoon werken.Daarna heb ik mijn auto een uur niet gebruikt en het starten ging gewoon prima. De auto loopt stationair gewoon goed. Als ik op de snelweg rijdt loopt de motor ook gewoon zoals hij hoort. Het probleem is dat wanneer de motor warm is (90 graden) en ik stop de auto en geef geen gas dan stopt de motor gelijk. Vervolgens krijg ik hem niet meer aan de praat.
Ik ben hiervoor naar mijn garage gegaan en ze hebben daar 2 brandstofpomp relais en een nokkenasssensor vervangen. Als test hebben ze de auto gestart en de motor een kwartier laten draaien. Na een kwartier valt de motor uit en krijgen ze hem wederom niet meer gestart. Als noodoplossing hebben ze nu een draad getrokken van een brandstofpomp relais rechtstreeks naar de accu en dan start de auto wel gewoon. Ook wanneer deze warm is. Het lijkt er dus op dat er of een kabelbreuk zit in de kabel naar de relais of dat de ecu kapot is…Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
ps. Bij een warme motor en stilstand ruik ik sinds 2 dagen ook een benzinelucht in de auto.