Astra G Cabrio lekstroom – interieur

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Cabrio lekstroom – interieur

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273268
    HJWN
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2015

      Hallo allemaal,

      Even voorstellen, mijn naam is Henk ik kom uit Den Haag en rijd inmiddels mij 2e cabrio Astra G. Volg het opel-forum hier en op facebook al enige tijd, maar heb nu een probleempje waar ik ook jullie hulp bij kan gebruiken :-)

      Alle tips zijn van harte welkom king: king:

      ‪#‎Astra G cabrio Bertone‬
      Ik heb lekstroom op groep 28 “interieurverlichting”. Volgens de meter 1.4A, zodra deze zekering is verwijderd daalt het naar 0.2A. Nu heb ik in deze stroomkring ook kortsluiting gehad met de kofferbakverlichting. Dat lampje is weer verholpen en werkt weer goed, maar blijkbaar lekt er toch stroom weg.

      -Nu weet ik ook zeker dat de verlichting van dashboardkastje uitgaat (getest met videootje)
      – binnenverlichting is ook niets mee aan de hand.
      – indien ik in kofferbak de verlichting loskoppel heb ik nog steeds de lekstroom.

      Het volgende valt op: de schakelaars van alle ramen en dak, in middenconsole zitten ook op deze groep.

      Waar kan ik verder zoeken naar de boosdoener??

      Alvast bedankt

      #18294373
      HJWN
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 August 2015

        Goeie tips ontvangen via facebook. Nu weet ik het volgendE:

        om afname wat langer in de gaten te houden. Ik ben nu het volgende te weten gekomen:

        zekering 28 aangesloten – dak dicht – lekstroom (0.2A > 1.3A > piek > 1.3A en na half minuutje zakt tot 0.58A
        zekering 28 aangesloten – dak open – lekstroom (0.2A > 1.1A > piek > 1.3A en na half minuutje zakt tot 0.35A
        zekering 28 verwijderd – dak dicht – lekstroom (0.2A > 1.3A > piek > 1.3A en na half minuutje zakt tot 0.09A
        zekering 28 verwijderd – dak open – lekstroom (0.2A > 1.1A > piek > en na half minuutje zakt tot 0.09A

        #18294374
        HJWN
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2015

          Hierbij nog wat extra informatie, nieuwe bevindingen:

          – met de duim op bestuurdersdeur sensor (binnenverlichting) zakt de lekstroom in tot 0.2A (nadat de binnen verlichting is gedoofd).

          Maar zodra de deur dichtgaat blijft het 0.58A. Vervolgens dopje geplakt aan binnenkant van deur, zodat de deur zelf ‘hard’ duwt op sensor. Maar dan blijft het 0.6A.
          Duw je met de duim hard, dan zakt het weer naar 0.2A.
          -nog groter blokje tussen de deur en de sensor
          > geen effect

          -binnenverlichting sensor bestuurderskant vervangen voor nieuwe
          > geen effect

          ..nog steeds een raadsel dus.

          #18294375
          MarkVectra93
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2015

            Misschien dan eens beginnen met die deurschakelaar uit te wisselen, kan zijn dat die dan toch niet helemaal goed is

            #18294376
            HJWN
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 August 2015

              Ja daar heb ik een nieuwe sensor ingezet, maar daarmee heb ik hetzelfde gedrag,
              lekstroom 0.6A (bestuurders deur dicht)
              druk met je de duim dat pennetje goed in, dan zakt het naar 0.2A (bestuurders deur open)

              #18294377
              MarkVectra93
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2015

                Zitten er stroomkabels naar het dak toe? Zit daar misschien ergens een breuk in de kabel dat die sluiting maakt? omdat daar toch wel verschil in zit..

                #18294378
                HJWN
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 August 2015

                  Heb alle kabels goed gecontroleerd, niets mee aan de hand.

                  heb inmiddels het volgende ontdekt:
                  – ECU cabrio dak zit het m in,
                  zodra ik de onderste groene stekker aankoppel (met alle sensor informatie en schakelaar informatie) krijg ik de lekstroom.
                  zodra ik deze stekker loskoppen heb ik netjes 0.03A hoppa. zoals t hoort.

                  Na de vakantie deze stekker maar alle draden loshalen en een voor een pluggen. Kijken wel het is.En dan kan het nog steeds aan beide kanten zitten (sensor e.g. massaprobleem of sensor-input aan de ECU van dak).

                  #18294379
                  gerben rsv
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2011

                    Wellicht een Kabelbreuk in de kabels naar de achterklep?

                    #18294380
                    HJWN
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 August 2015

                      Deze stekker met sensor/schakelaar informatie loopt niet via de achterklep, maar is te herleiden via de een gat in het achterschot naar voren toe.

                      Tot op heden – zijn mij de volgende onderdelen bekend:: op deze stekker
                      -deur schakelaars eraan gekoppeld
                      -sensor in voorruit (dak open/dicht)
                      -schakelaar middenconsole alle 4 ruiten
                      -schakelaar middenconsole dak openen

                      ::ik ben nog opzoek naar de PIN layout van deze stekker, of the ECU van de soft top controller.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.