Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Cabrio 1.8 met P0351 en TC lampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2014 om 20:14 #17265882
Hi All,
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Bart en ik mag af en toe in de auto van mijn vrouw rijden Ja de Astra Cabrio.
Ik ben een zeer frequent bezoeker, maar nog geen geregistreerd bezoeker. Tot nu dan.Voorheen was de Astra onze “tweede” auto, maar helaas zijn wij ook niet geheel ongeschonden door de crisis, en heb ik na het verliezen van mijn baan ook de bijbehorende leasebak moeten inleveren.
Met als gevolg dat we tegenwoordig meer kilometers maken met de Cabrio. Zo heeft ieder nadeel dus ook een heel duidelijk voordeel.Nu heb ik sinds afgelopen maandag het probleem dat de motor lijkt op 3 pitten te lopen.
Het Motormanagement lampje brand ook heel mooi.
Na de bougies gecontroleerd te hebben( die er op het oog nog netjes uitzagen) heb ik deze toch vervangen.Heel even leek het probleem opgelost, maar al binnen enkele minuten begon hij weer op 3 pitten te lopen.
Met een goedkoop OBD interface apparaatje en de Torque app kon ik de code P0351 uitlezen. (Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction)
Dat lijkt dus wel te wijzen naar een defecte Bobinebrug.Maar het probleem is niet constant. De ene keer kan ik de hele dag starten en stoppen zonder problemen. Het lijkt er wel op dat bij een echte koude start hij het niet doet. Later op de dag wordt de frequentie duidelijk hoger.
Nog een ander vreemd fenomeen is dat het lampje van de Tractie Controle ook SOMS brand.
Ik heb wel laatst de remblokken vervangen maar NOG niet de elektronische indicatoren, maar het TC lampje brand alleen wanneer hij “op 3 pitten loopt”maar niet altijd wanneer hij “op 3 pitten loopt.
(beetje warrig verhaal maar hopelijk wel begrijpelijkDe bobinebrug heb ik al behandeld met contactspray, maar ook dat heeft niet geholpen.
Wel heb ik het idee dat iedere keer als ik de brug er af heb gehad dat het ietsje langer duurt voordat het probleem terug komt, maar terugkomen doet het iedere keer.Heeft iemand van jullie een suggestie of ervaring met wat het zou kunnen zijn?
thanx
Brat14 mei 2014 om 20:25 #18234084Welkom,
Ga er maar vanuit dat je bobine brug defect is, TC lampje brandt omdat deze ten tijden van de motorstoring is uitgeschakeld(noodloop) heeft dus verder niet te maken met een defect aan je TC of ABS o.i.d
14 mei 2014 om 20:29 #18234085Elk nadeel heb zn voordeel: nieuwe members met problemen posten altijd :kewlpics van die auto
14 mei 2014 om 20:37 #18234083@Opeltje17 Onwijs bedankt voor je reactie.
Ik ga morgen even testen met een nieuwe Bobine brug.
@gose91 even kijken of ik dat kan hoor. Ben niet zo’n forum held
14 mei 2014 om 20:41 #18234086Gelukt! En hij is prachtig! Zeker die velgen :wub
15 mei 2014 om 18:22 #18234087Graag gedaan, en erg nette bak :thumb
15 mei 2014 om 20:01 #18234088Hi All,
Bobinebrug is vervangen, en het probleem is tot nu toe nog niet terug gekomen.
Dit weekeinde mooi weer, dus dan zullen er wel de nodige testkilometers gemaakt worden.15 mei 2014 om 20:41 #18234089Wordt idd mooi weer en nu maar hopen dat alles goed blijft :thumb
20 mei 2014 om 08:41 #18234090Even een (finale) update, maar ik denk dat het nu wel veilig is on te zeggen dat het probleem is op gelost
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.