Astra G C20XE Airco aansluiten??

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G C20XE Airco aansluiten??

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249950
    zsfg
      Lid sinds:
      29 October 2009

      Ik heb mijn Astra G X20XEV omgebouwd naar C20XE M2.5.
      Nu zou ik graag de originele airco willen aansluiten (elektrisch gedeelte).

      Ik ben zelf helaas niet zo’n elektronicakenner, maar misschien weet iemand how to, of een adres waar ik terecht kan?

      Alle suggesties zijn welkom!

      #18040691
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Als je auto voorheen airco had. en je hebt tevens je x20xev ecu nog in je auto behouden. Kun je de orginele airco draadboom intakt heb gehouden kun je deze gewoon hierop laten draaien enige wat je moet doen is dan een koelvloeistoftemperatuur converter aansluiten. Deze kun je krijgen bij m-tech en het rpm signaal naar de x20xev ecu. (groene draad).

        #18040692
        zsfg
          Lid sinds:
          29 October 2009

          Ik heb idd de X20XEV ECU samen met de M2.5 ECU nog in de auto. Op het thermostaathuis heb ik 2 koelwatersensoren:
          – c20xe sensor naar m2.5 ecu
          – x20xev sensor naar simtec 70 ecu

          Dus de Mtech converter heb ik niet nodig.

          Maar het rpm signaal komt van de m2.5 en niet van de simtec70.
          Ik weet ook niet hoe ik het rpm signaal uit de simtec moet krijgen. Immers de benodigde sensoren hiervoor zijn van de c20xe en zijn aangesloten op de m2.5.

          Volgens mij kan ik niet zomaar het rpm signaal van de m2.5 naar de simtec sturen. De groene draad is een output signaal, die o.m. naar het dashboard en ventilatoren gaat.

          Het mooiste zou zijn als ik een rpm signaal zou krijgen vanuit de simtec. De airco zou dan probleemloos moeten werken.

          Wie weet meer?

          #18040693
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Heb jij nu geen toerental? Want ik ging ervanuit dat die bedraad was. Achter je tellerklok vind je een groene draad als je de draad die van je x20xev ecu komt die daarnaartoe gaat afknipt en de andere zijn er een stuk of 4 verbind met de groene draad (toerental van de c20xe) ecu moet deze werken.

            #18040694
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Anders opcom aansluiten en kijken welke signalen je auto mist voor de airco kun je gewoon uitlezen.

              #18040695
              zsfg
                Lid sinds:
                29 October 2009

                Ik heb de groene draad van de simtec afgeknipt en aangesloten op de m2.5. Ik heb dus een normaal rpm signaal en mijn toerenteller werkt.

                Het probleem is dit:
                De airco module is standaard met 4 kabels aangesloten op de simtec ecu. Drie kabels heb ik 1 op 1 kunnen overzetten op de m2.5 ecu. Deze 3 aansluitingen zijn qua signaal precies gelijk aan elkaar.
                Echter kabel nr.4 is geschakelde massa en dan alleen bij stationair toerental (Airco uit 12V/Airco aan 0V). Deze aansluiting heeft de simtec wel, maar de M2.5 dus niet.

                De vraag is dus hoe ik draad nr.4 moet aansluiten?

                Dit is dus de reden dat het mooiste zou zijn als de simtec een rpm signaal zou afgeven. Zou gelijk het hele probleem zijn opgelost.

                #18040696
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Hang anders gewoon alles aan de xev ecu moet werken dan.

                  #18040697
                  zsfg
                    Lid sinds:
                    29 October 2009

                    Als het zo makkelijk was, had ik dat allang gedaan.

                    Jouw idee zou alleen werken als ik de simtec rpm sensoren op de c20xe zou monteren en dat gaat m.i. niet.

                    #18040698
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ik heb zelf een z16xe eens omgebouwd naar c18xe, hierbij had ik alle aircobedrading gewoon gelaten zoals het orgineel zat enkel de rpm van de z16xe ecu afgeknipt en die van de c18xe eraan. En daarbij werkte toen de airco zonder problemen. Omdat het voertuig snelheidsignaal en dergelijke dan gewoon actief blijft enige de airco gaat verder gewoon via de motorkoelmodule welke enkel een rpm signaal zal verwachten. Brand het motorkoel lampje? Zoniet lees de motorkoelmodule uit met een opcom of tech 2 deze geeft precies aan welk signaal deze mist.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.