Astra G blower maakt ratel geluid

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G blower maakt ratel geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17946211
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Tja, de meeste dealers (no offence) halen het oude filter eruit en stoppen het nieuwe erin, zonder de hele boel een keer flink door te blazen. Ook wel begrijpelijk, want je bent er even mee bezig als je het goed wilt doen.

      #17946212
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Je kan dan eens proberen het hele motortje los te halen. Weet zo ff niet of dat een beetje makkelijk gaat?
        Mooiste is dat je hem zo los haalt dat je hem laten draaien kan terwijl die uit het huis is. Dan weet je iig waar het vandaan komt

        #17946213
        Step-han
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2010

          @RISL;
          Tja, wees er dan een kwartiertje langer druk mee en lever wel kwaliteit af. Ik dacht namelijk dat dit gebrom gewoon hoorde, maar toen ik de blower in een Zafira A hoorde bleek dus dat dit totaal niet hoorde!


          @Dennie
          ;
          Ik zou niet weten of het makkelijk is om het motortje los te halen, ik ben vrijdagmiddag vrij dus ik denk dat ik dan nog het één en ander los ga schroeven en kijken of ik wat kan vinden.

          Ik weet niet of iemand een how-to of mij kan uitleggen hoe ik dat het makkelijkste kan doen?

          #17946214
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Step-han, ik denk er net zo over. Maar als ik zie hoeveel troep er bij mij uit blower kwam, denk ik dat die buis vanaf het begin nooit door is doorgeblazen, terwijl de auto de eerste vijf jaar sowieso dealer onderhouden werd. De eerste keer dat ik in de auto reed, kreeg ik ook gewoon zere ogen van het kleine beetje lucht dat er uit kwam. Er kwamen ook gewoon gerotte bladeren uit enzo.

            #17946215
            Step-han
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 September 2010

              @RISL wrote:

              Step-han, ik denk er net zo over. Maar als ik zie hoeveel troep er bij mij uit blower kwam, denk ik dat die buis vanaf het begin nooit door is doorgeblazen, terwijl de auto de eerste vijf jaar sowieso dealer onderhouden werd. De eerste keer dat ik in de auto reed, kreeg ik ook gewoon zere ogen van het kleine beetje lucht dat er uit kwam. Er kwamen ook gewoon gerotte bladeren uit enzo.

              Ja dat was nu bij mij ook het geval, kwam echt een bende afval uit. Maar is het nu verstandig om een keer met een compressor ff in te blazen waar het filter zat, en even met de compressor doorblazen als die klep boven de motor open staat?

              Groet

              #17946216
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Volgens mij kun je beter eerst stofzuigen. Ik denk dat je met een compressor de troep niet compleet terugblaast, waardoor het dus blijft zitten.
                Je kan natuurlijk ook eerst stofzuigen, dan eens met de compressor het een en ander proberen los te maken en dan weer stofzuigen.

                En ook flink de blower aanzetten als je gaat stofzuigen.

                #17946217
                Step-han
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 September 2010

                  @RISL wrote:

                  Volgens mij kun je beter eerst stofzuigen. Ik denk dat je met een compressor de troep niet compleet terugblaast, waardoor het dus blijft zitten.
                  Je kan natuurlijk ook eerst stofzuigen, dan eens met de compressor het een en ander proberen los te maken en dan weer stofzuigen.

                  En ook flink de blower aanzetten als je gaat stofzuigen.

                  Dat heb ik al gedaan, blower op stand 4, warm en koud en flink stofzuigen :p. Kwam heel wat uit. Maar ik heb het idee dat er nog vanalles in de motor (dat ronde ding naast het filter) zit omdat hij heel erg bromt als hij op stand 3 of 4 staat wat kennelijk niet hoort want de Zafira A heeft dat ook niet.

                  Dus het was mijn idee om die klep erboven open te zetten, even stofzuiger erin, daarna compressor, en weer stofzuigen? Maar kan ik verder niks beschadigen als ik met de compressor het allemaal ff doorblaas?

                  #17946218
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Nee, je kunt niets beschadigen met wat perslucht, zolang je de buis niet compleet afsluit. Want dan blaas je ‘m natuurlijk gewoon op.

                    #17946219
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Ik kan het verkeerd hebben maar,

                      Hoe kan vuiligheid bij de kachelmotor komen ?
                      Er zit een filter voor dus dat zou niet kunnen.
                      Of is dit bij een G anders dan als bij een F ?

                      Rik :)

                      #17946220
                      Step-han
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 September 2010

                        @KadAstra-EF wrote:

                        Ik kan het verkeerd hebben maar,

                        Hoe kan vuiligheid bij de kachelmotor komen ?
                        Er zit een filter voor dus dat zou niet kunnen.
                        Of is dit bij een G anders dan als bij een F ?

                        Rik :)

                        Nouja als je al zag hoeveel vuil er bij het filter zat (en ook door het filter heen etc) lijkt mij het niet gek dat er wat door heen is gekomen..

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.