astra G bijrijders airbag uitschakelen

Forumindex Forums Modellen Astra astra G bijrijders airbag uitschakelen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

In verband met de komst van gezinsuitbreiding vraag ik me af of het mogelijk is om op 1 of andere manier de bijrijders airbag van onze Astra G 1.8 coupé uit te schakelen.
      Is dit wellicht sofwarematig te doen??

b07

ik zou het niet weten ,misschien kan je wel een draadje van de airbag los trekken.

is een airbag gevaarlijk voor zwangere vrouwen ? :hmmz

b07

ik lees net hier op de site dat sommige modellen een stekker onder de stoel hebben zitten die je eruit kan trekken of,een schakelaar bij het kastje bijrijders kant hebben zitten die je met een sleutel om kan zetten,dan staat de airbag uit en, brand er een airbag lampje in display ,dealers doen dit niet uitzetten.
          misschien dat iemand met een tech 2 het ook kan uitzetten,

asconahobbyist
          Deelnemer

het gaat niet om de zwangere vrouw,maar als het straks geboren is dan kan het door die Airbag niet op de bijrijdersstoel in de maxi cosi.
            En dat willen we zeker in het begin dus wel graag.
            schakelaar zit er niet bij deze wagen,stekker loshalen is geen optie want dan zal het airbagsysteem in storing springen en zal dus ook de bestuurdersairbag niet meer werken,vandaar!

crossagek

ik heb ditzelfde probleem dus ook bij onze astra station . Ben bij de dealer geweest en de airbag kan niet uitgeschakeld worden .

Ik heb nu aan de hoofdsteun van mijn achterbank waar de maxi-cosi staat een spiegel hangen van 20 bij 20 cm waardoor ik via de binnenspiegel en die extra spiegel de kleine in de gaten kan houden . ( heb in de hoeken van de spiegel gaatjes geboord en touwtje erdoor en zo hangt hij rond de hoofdsteun ;) )

die kleine spiegels die ze bij de babydump en prenatal verkopen voor dit doeleinde zijn drama dingen en daarom ligt die van ons die we ooit gekregen hebben nog steeds ongebruikt op de kast .

crossagek

@b07 een kind in een maxi-cosi op de voorstoel wordt vervoerd met het gezicht in de richting van de rugleuning .

wanneer een airbag niet uitgeschakeld kan worden dan loopt het kind het risico dat bij een aanrijding de airbag uitklapt en de maxi-cosi tegen de rugleuning van de stoel gedrukt wordt waardoor het kind kan stikken .

Een maxi-cosi heeft van zichzelf al een kreukelzone en rolbeugel , dus een kind voorin zit desalniettemin goed beschermd hoor ;)

OPC Turbo

Je kan hem niet uitschakelen, de dealer ook niet.

Je kan wel de stakker eraf halen en er een weerstand of een 5 wat steeklampje op zetten.

Dan denkt de computer dat de airbag er gewoon is en geeft hij geen storing, maar de airbag zal niet afgaan bij een ongeval omdat de stekker er niet meer op zit.

frederik1980
                  Deelnemer

gewoon de kleine achterin is het veiligst

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.