Astra G airconditioning

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G airconditioning

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    ton-y

Beste mensen,

Mijn airco koelde niet echt goed meer.
      In 3 weken is de koel capiciteit enorm gedaald.
      Ik met mijn goede humeur laat hem na 2jaar weer bijvullen. 680gram koelmiddel er uit en 620 gram er weer in… niets aan de hand met lekkages dus! De compressor word keurig aangedreven alleen is het compressortje zelf overleden denk ik. Als de leidingen misschien verstopt zitten hoe kan ik dat controleren?

Heeft iemand enig ander idee en weet iemand wat goede fabrikanten zijn (merken) voor dit soort pompen? Nu heb je ze van 600 euro maar ook voor 200 NIEUW. Er schijnt ook verschil te zitten in pompen qua formaat en capiciteit?
      Ik zou toch graag richting de 200 euro willen gaan voor zon onbetrouwbaar ding.
      Ik rijd een astra g uit 2001. Sedan en 84 pk ofzo. 1.8
      Wie kan mij helpen ? :hmmz

thereaper
      Deelnemer

Is het niet de magneet koppeling? Die gaan veel kapot namelijk

ton-y

@thereaper wrote:

Is het niet de magneet koppeling? Die gaan veel kapot namelijk

Bedankt voor je enige antwoord haha.
          Maar nogmaals de pomp word gewoon aangedreven dus leek het mij dat de pomp zn beste tijd heeft gehad right?
          En enig idee wat goede merken (fabrikanten) zijn voor zon pomp? Ik bedoel ik ben niet op zoek naar een china ding wat er volgend jaar weer uit moet omdat het troep is. Maar ben ook weer niet op zoek naar een belachelijk dure pomp. Zon pomp kost 1/4e van de hele auto joh.

wim-v6
          Deelnemer

Buitenring draait altijd, maar draait de pomp zelf ook echt mee??

Zo ja, pomp overleden.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

thereaper
            Deelnemer

Meet even de weerstand van de magneet koppeling. Dit doe je Door de stekker los te halen en op de kant van de koppeling de multimeter te zetten deze dient een paar ohm te bedragen. Als dit niet zo is is je koppeling kapot.

ton-y

@wim-v6 wrote:

Buitenring draait altijd, maar draait de pomp zelf ook echt mee??

Zo ja, pomp overleden.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Hallo Wim,
                Als ik de airco aan zet hoor je ook een klik en dan zie je ook duidelijk dat die 3 punten in de koppeling zegmaar gaan draaien. En kan ik dus zeggen dat er denk ik niets met de koppeling aan de hand is toch?

En voor de laatste reactie.. al dat uitmeten gedoe heb ik geen verstand van laat staan van airco compressor merken waar ik dan nog graag een antwoord op wil. Heeft iemand enig idee? :) er zit op dit moment het merk MG is als ik het goed heb. Is het misschien niet gewoon ergens verstopt? Ik kan aan het motor geluid niet echt merken dat hij het zwaarder heeft met dat pompje rond te slingeren.

Baas J.
                Deelnemer

Ga gewoon naar de dealer en laat het even checken…(als je het zelf niet kan). Lijkt me beter dan zomaar een nieuwe pomp er op zonder dat je echt weet of dat het is.
                  Je kan trouwens ook gewoon ene goede 2e hands pomp op de sloop halen hoor…of ebay bv.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.