Onze airco stond aan en plotseling begon het erg muf te ruiken in de auto. (wat je wel vaker ruikt als er bacterieen enzo in de airco zitten) De airco koelde vanaf dat moment niet meer.
Het lampje brand wel op de console en de motor geeft even een tik en het toerental veranderd ook. De ventilator slaat ook niet meer aan.
We zijn nu met vakantie maar hebben geen idee wat dit zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee? Als we volgende week thuis zijn gaan we ermee naar de garage.
De airco werkt alleen als de ventilator aan staat. Werkt de ventilator binnen helemaal niet meer, dan zekering controleren of ventilatormotor defect. werkt de ventilator alleen nog in stand 4, dan moet de kachelweerstand waarschijnlijk vervangen worden.
Rijden in de regen zonder ventilatie is geen aanrader !
Wanneer jouw ventilator onder de motorkap niet draait, wordt de condensor niet voldoende gekoeld en wordt de hoge druk te hoog!
Even uitlezen, nu weet ik niet zeker of Opel ook een storing geeft als de ventilator geblokkeerd is. VAG groep doet dat wel.
Ze hebben er vandaag naar gekeken, waarschijnlijk de airco pomp stuk, ze zeiden omdat,
de lage druk bij de 5.6 bar zat in plaats van 1.??
De hoge druk zat bij de 5.6.
Kan dit kloppen dat dan de pomp stuk is of zijn er nog meer mogelijkheden?
Oeioei, dat word een mooi duur grapje als je de pomp laat vervangen bij de (opel)garage, tegen mij zeiden ze 500€voor een nieuwe imitatie pomp en zo’n 1000€ voor een originele opel pomp, ik heb er een gereviseerde pomp in laten zetten bij een goedkoop adresje. Die werkt ook gewoon goed en ben lang niet zoveel geld kwijt.