Astra G ABS TC/ESP Lampje

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G ABS TC/ESP Lampje

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Ritch

Beste mensen,

Ik heb een Astra G Z18XE uit 2003 met het volgende probleem. Het ABS en TC/ESP lampje gaat geregeld aan tijdens het rijden en de snelheidsmeter verspringt soms of valt soms helemaal uit. Na het forum even doorgespit te hebben is een defecte ABS sensor waarschijnlijk het bekende euvel en aangezien de snelheidsmeter ook niet helemaal optimaal functioneert, betreft het de sensor links voor.

Maar als uitzondering heb ik ook het aanvullende probleem wat soms voorkomt, als de lampjes aan gaan tijdens het rijden en ik rem en de snelheid daalt onder 50 km slaat mijn motor af. Als ik mijn auto opnieuw start schakelen de lampjes uit. Als de lampjes niet branden, lijkt het of de ABS sneller en vaker ingrijpt tijdens het remmen (geluid en trillen rempedaal) waar normaal gesproken er geen ingreep zou plaatsvinden naar mijns inziens.

Nou heb ik de auto zelf uitgelezen met het gas/rempedaal methode met als foutcode P0500 (snelheidssensor) Deze foutcode wordt trouwens alleen weergegeven als de lampjes aanstaan.

Mijn vraag is zit ik in de juiste richting met het ABS TC/ESP sensor defect?

Indien het de sensor betreft, hoeveel ben ik ongeveer kwijt aan kosten? Ik had al gelezen dat de sensor in de wielnaaf zit en compleet wordt verkocht. Alleen weet ik niet welke ik het beste kan halen betreft het merk of kwaliteitseisen. Ik heb trouwens een 5 gaats nodig.

Waar kan ik het beste terecht buiten de Opel dealer om voor het laten uitlezen/ diagnose stellen en eventuele reparatie? Mijn voorkeur gaat uit naar de regio Utrecht of Den Haag en omstreken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Ritchie

bart-gsi
      Deelnemer

check je massa kabel van het chassis naar de accu eens… springende snelheidsmeter en oplichtend ABS/TCS lampje kan vaak daar aan liggen

CommoCruiser
        Deelnemer

Je kan ‘m ook uitlezen met een Op-Com.
          Effe hier op het forum zoeken of er iemand in de buurt zit, die ‘m voor je uit wil lezen.
          Of een berichtje plaatsen in het Op-Com deel.

Ritch

@bart-gsi wrote:

check je massa kabel van het chassis naar de accu eens… springende snelheidsmeter en oplichtend ABS/TCS lampje kan vaak daar aan liggen

Bedankt voor de tip! Daar ga ik even naar kijken. Ik had daar nog niet aan gedacht.

Ritch

@CommoCruiser wrote:

Je kan ‘m ook uitlezen met een Op-Com.
              Effe hier op het forum zoeken of er iemand in de buurt zit, die ‘m voor je uit wil lezen.
              Of een berichtje plaatsen in het Op-Com deel.

Dat zal ik zeker even proberen. Hartelijk dank!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.