Astra G aankoopvraag

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G aankoopvraag

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Myszek
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb een Astra G 1.7 DTL uit 2003 op het oog die niet helemaal zuiver rijdt.

Hij rookt veel bij hoger toerental, en met een warme motor gaat die op constante snelheid ook schommelen. Dat wil zeggen, beetje gas eraf, beetje gas erbij om weer op snelheid te komen, eraf, erbij etc.

Aangezien er over de prijs wel te onderhandelen valt heb ik nog wel interesse. Maar ik wil ‘m niet kopen om er vervolgens nog eens honderden euro’s tegen aan te moeten gooien om er achter te komen wat het probleem is.
      Zelf vermoed ik de LMM en/of de EGR (eerder nog de LMM), maar wat zijn jullie gedachten hierover?

Op zich is het een nette auto met een nette prijs die ik wel zou willen hebben, maar ik wil niet een wagen kopen die me problemen en geld gaat kosten. OK, helemaal zeker weten doe je dat natuurlijk nooit, maar goed ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

AstraLimburgDriver

Heb maar een tip voor je, zoek lekker verder naar een Astra die in orde is. Dit gaat je zeker geld kosten, niet alleen om hem te repareren maar alleen al het zoeken na de problemen kosten je geld bovenop je aankoop bedrag wat je moet neer gaan leggen voor de Astra. Dus denk dat je al met al een andere Astra kunt kopen en je geld kunt besparen, dadelijk moet je flink wat betalen voor de reparatie en of kijken wat er aan de hand is en dat geld kun je beter dan steken in een wat duurdere Astra maar die dan WEL in orde is!!

Dus mijn mening ?? NIET DOEN!!

TheGeneral

Het ligt er aan wat kilometerstand is staat van de auto en vooral de prijs kijk voor 500 euro kan een hoop maar als je een bedrag moet betalen waar je ook een goeie voor kan kopen moet je hem gewoon laten staan

wim-v6
          Deelnemer

Wat voor 1.7DTL??

je hebt er 2 namelijk:

X17DTL 1.7TD Opel motor met 68pk, deze moet je absoluut laten staan.

Z17DTL 1.7CDTi Isuzu Commonrail diesel met 80pk, deze zijn normaal wel betrouwbaar opzich.

Willem

Myszek
            Deelnemer

Bedankt voor jullie reacties. Het betreft een Z17DTL met 2 ton op de teller.

Hij vraagt er € 3000 voor (een week terug € 3150, dus er zit wel ruimte in), en hij geeft een goede prijs voor mijn auto bij inruil. Ik denk dat als ik een beetje mijn best doe er nog wel € 500 vanaf krijg, waar ik dan weer een LMM ofzo van kan vervangen. Dat is in ieder geval mijn gedachtegang ;).

wim-v6
              Deelnemer

hij moet wel goed rijden natuurlijk..

willem

Myszek
                Deelnemer

[rquote=1910595&tid=146045&author=wim-v6]hij moet wel goed rijden natuurlijk..

willem[/rquote]

Tja, apart van dat schommelen rijdt ‘ie prima.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.