Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Aandrijving kapot en rammeltje in bak(is al te laat)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2012 om 14:30 #17249190
Beste opel liefhebbers..,
Ik heb een 2 vragen over mijn opel astra sport 1.8 16v uit 1998,
Ik vertrouw mijn versnellingbak niet meer zo, niet dat de bak kuren gaat vertonen.., maar er zit een soort rammel in, is dit normaal of klinkt er iets niet snor.. :shock:
dit is mijn 2e versnellingbak momenteel.. vorige lagen de lagers er bijna uit, en heb er nu dus een ruilbak onder de f17, en tijdens het stevig doortrekken in een lage versnelling met het raam los, hoor je ook licht een joel, net een wasmachine die aan centrifugeren is.., hoort dit zo?
En mijn 2e vraag is, als ik de te snel mijn koppeling op laat komen klapt hij (grijpt erg hard aan), en ik wil toch even weten of dit nou een opel kwaal is of dat ik een bak steun heb versleten of een homokineet ofzo speling op de lagers, ik noem maar wat….nu heb ik 2 filmpjes opgenomen..,
1e filmpje gaat eigenlijk puur over de rammel.. hoor je vooral goed als je net wil optrekken in achteruit.. ik doe dit even met de handrem omhoog om het goed te laten horen.
[youtube:i07kr4jd]http://www.youtube.com/watch?v=9jYXt3c1Pes[/youtube:i07kr4jd]En het 2e filmpje, dan film ik 1 aandrijfas, en dan laat ik express een paar keer de koppeling wat te snel opkomen ( wat dus ook gebeurt met te snel optrekken, overschakelen enzovoort…)
[youtube:i07kr4jd]http://www.youtube.com/watch?v=yDf8X_swteI[/youtube:i07kr4jd]met vriendelijke groet mark
11 juni 2012 om 20:40 #18032694i say its your diff from the sound in your vid have you got the right oil and at the right level
14 juni 2012 om 21:52 #18032695kan iemand mij in iedergeval vertellen of dat bokken normaal is?, dat 2e filmpje?.. klinkt allemaal heel raar..
of zie ik spoken op de weg die er niet zijn?15 juni 2012 om 02:42 #18032696trillen tijden het weg rijden vanuit stilstand heeft te maken met de veertjes die op de koppelingsplaat Zit,ik vermoed dat die lam of gebroken zijn.
15 juni 2012 om 09:41 #18032697Volgensmij moe tje je oliepijl van je bak eens controlereen. Is dit nog op pijl dan is je difrentieel naar de gort.
9 juli 2012 om 20:41 #18032698halloooo, was ik weer…
het is zo ver.., ik wou maandag naar de garage gaan om de bak olie te laten controleren,
alleen kon pas aan het einde van de week terecht, woensdag avond sta ik voor stoplicht.. wou lekker vlot optrekken ineenkeer BAM!! rinkeldekinkel.. weg 1en2e versnelling..
ik kreeg hem nog gelukking in de 3, naar een rustig plekje gereden..,
en dit is het resultaat:
:cry :cry :cry :cry
deze (ruilbak) heeft er 5 maand onder gezeten!!! :cry…
ik denk zelf dat er veel te veel speling ergens op heeft gezeten,
ik kon de auto zelf ook al een halfe meter naar voren drukken terwijl ie in de versnelling stond… leek me ook al niet frisjes..
uiteraard geen garantie meer op de bak :(,9 juli 2012 om 21:22 #18032699gebeurt vaker met een F17 bak…. goede vinden is soms lastig.
9 juli 2012 om 21:44 #18032700Hang er een F18 onder met VW koppelingsplaat en je orginele vliegwiel en de rest orgineel van een astra g (aandrijfassen en baksteuenen) Dan is die bijna niet stuk te krijgen. En ja boutenpatroon komt zo goed als overeen enkel de onderste drie niet. maar kan je weglaten. en stulje van je carterpan uitveilen aan de bakzijde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.