Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g 98 1.6 8v temperatuur probleem, please help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2012 om 16:34 #17946291
Ja dat gaf de garage ook al aan.
Hoeveel wil je er voor hebben? Waar woon je? en is het makkelijk zelf te vervangen?
Groetjes
2 april 2012 om 18:02 #17946292ik woon in valkenswaard
sensor kost niets2 april 2012 om 18:45 #17946293Bedankt voor het aanbod, alleen ik woon in Utrecht. Beetje ver van de route af haha.
In ieder geval bedankt m8!
2 april 2012 om 18:52 #17946294als ik dit zo lees zal ik is kijken of je wel goed contact heb met de sensor, controleer of de stekker goed contact maakt.
je motor is net eruit geweest, dus kan slecht contact zijn
volgens mij, doet de sensor het wel of niet, en niet een beetje wel en een beetje niet(dus stuk is stuk)
je thernostaat stuk is meestal dat hij open blijft staan, dat betekend met koud weer en koude motor dat het heeeeel lang duurd voordat hij warm wordt, en meestal wannneer hij warm is en je gaat rijden hij weer direct koud wordt, dus je meter direct weer zakt.2 april 2012 om 19:21 #17946295Oke apart verhaal dus. Kan ik die temperatuur sensor makkelijk vinden? en checken of hij goed vast zit? of zit hij ergens helemaal weg gewerkt?
2 april 2012 om 19:23 #17946296@camper wrote:
zou het niet de sensor zijn
heb ik nog wel een liggen
kan je zo ophalenDe Astra-G gebruikt dezelfde Sensor voor de Motorcomputer, en Meter op de teller, dan zou de motor dus ook niet goed moeten draaien…
Willem
2 april 2012 om 19:27 #17946297willem,
waar zit die sensor bij de 8 klepper dan?
dat je erbij kan komen is zeker, maar weet zo ff niet zeker waar die op de inlaat zit, maar willem vast wel.
@wim-v6 wrote:
@camper wrote:
zou het niet de sensor zijn
heb ik nog wel een liggen
kan je zo ophalenDe Astra-G gebruikt dezelfde Sensor voor de Motorcomputer, en Meter op de teller, dan zou de motor dus ook niet goed moeten draaien…
Willem
2 april 2012 om 19:28 #17946298Zo aan de reacties te zien, zou het probleem zich dus meer richting de thermostaat zelf te gaan dus haha
2 april 2012 om 19:29 #17946299Achterop inlaat, bij de dynamo, Tegen het schutbord aan, Wijst ook naar Schutbord.. Zwarte stekker…
2 april 2012 om 19:30 #17946300Deze sensoren gaan nauwelijks kapot, en als de meter koud blijft aangeven, terwijl de motor te warm zou worden, zou de motor Verzuipen in warme toestand..
Willem
2 april 2012 om 19:32 #17946301Het probleem is niet dat de motor niet warm wordt. Maar dat hij opwarmt en dan snel weer afkoelt onder het rijden. En in rijdende toestand komt hij niet bij de 90-95 maar meer bij de 70-80.
2 april 2012 om 19:33 #17946302Thermosstaat, 100%.
Motor warmt op, Thermosstaat kleeft nog even tot een bepaalde temperatuur, dan opent de thermosstaat, en Zakt de temperatuur en blijft daar staan.
Tenzij je de motor Lang stationair laat draaien..
Willem
2 april 2012 om 19:34 #17946303Dus na stuk rijden, en ik kijk naar de temp dan staat hij ineens weer bij de 10-20 graden. en dan weer ineens bij de 80 graden. Aangezien er vertraging in zit kan ik niet echt zien op welk moment hij nou precies zakt en stijgt.
Veel zeggen dan weer dat het niet de thermostaat kan zijn omdat hij dan steeds open moet staan, en daardoor niet warm wordt. Lastig om zo nou wetende om de gok te maken om door een garage een nieuwe thermostaat te plaatsen (man uren) aangezien de dist riem eraf en en weer op moet dan.
2 april 2012 om 19:36 #17946304Sensor kan je evt gewoon vervangen voor een nieuwe, dat is geen probleem…
die kost je ook de kop niet..
maar heb daar geen vertrouwen in…
en de meter gaat niet lager dan 70 (65) graden Celcius….
willem
2 april 2012 om 19:40 #17946305Owh oke dus helemaal link is minimaal 70 graden? 0 bestaat dus niet?
Mijn fout haha :P
2 april 2012 om 19:43 #17946306nope, Meter zal ongeveer bij 65graden uit de hoek komen…
Willem
2 april 2012 om 19:46 #17946307Oke dan zakt hij meestal terug naar 70 (hij gaat nooit echt helemaal naar links) maar net uit de dubbele streepjes.
2 april 2012 om 19:47 #17946308Thermosstaat…
Komt HEEEEELLLLL Veel voor bij deze smallblock 8kleppers..
Willem
2 april 2012 om 19:50 #17946309Oke bedankt voor de info dan maar :).
Heb er al een besteld, tot ik zag dat hij achter de dist riem zat :P.
Hopelijk kan de garage mij een beetje tegemoet komen, aangezien zij ook het blok hebben vervangen.
4 april 2012 om 18:15 #17946310Wat is eigenlijk het normale gedrag van de motortemperatuur? Dus na hoeveel tijd moet hij omhoogkomen en hoeveel graden is dan optimaal en blijft hij dan op een bepaalde temperatuur hangen? Of is het normaal dat hij een beetje schommelt?
4 april 2012 om 20:27 #17946311na hoveel tijd moet hij uit de hoek komen..
Bij een 10graden buiten heeft de mijne er een minuut of 5 maximaal voor nodig om uit de hoek te komen, en met niet veel later staat ze op 85 graden.
tijdens gewoon rijden mag de meter bewegen tussen de 85 en 105 graden..
nu zal deze 105 graden veelal niet gehaald worden daar de meeste koelventilatoren rond de 95 graden gaan draaien..
Willem
7 april 2012 om 11:41 #17946312Beste Wim, ik had bij mijn opel astra 1.6se ook al een tijdje het gevoel dat er iets niet goed zat (hoog benzineverbruik, duurt 20 minuten voordat de temperatuurmeter omhoog komt) En heb de afgelopen dagen eens op de temperatuurmeter gelet, en het blijkt dat ik hetzelfde probleem heb als stephanD, temperatuurmeter komt wel omhoog bij stilstaan bij bijv. stoplicht maar wanneer ik ga rijden daalt hij weer helemaal tot bijna 0. Ik zie dat je uit Nootdorp komt, ik woon zelf in Ypenburg. Werk jij in een garage? Want ik wil dan eigenlijk de thermostaat laten vervangen en dan ook meteen de distributieriem (laatst vervangen op 61.000km en sta nu op 121.000km)
8 april 2012 om 10:11 #17946313Ik heb geen garage..
Wel een sleutelruimte..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.