astra g

Forumindex Forums Modellen Astra astra g

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276369
    remon2905
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2016

      hallo jongens,

      zal me eerst eens voorstellen, ik ben remon zephat 23 jaar en woon achtig in almelo(overijsel)
      na een tijdje op het forum te hebben rond geneusd toch maar besloten om een acc aan te maken omdat ik een probleem heb waar ik niet uit kom!
      dit is onderhand mijn 4e opel, (1e opel comedore v6) (2e opel vectra b van 1996) (3e opel vectra b van 1999) en toen kwam het, de recente , een opel astra g 1.8 x18xe1 uit 99!
      de auto gekocht wetende dat er het een ander aan makeerde! ( zelf behoorlijk handig met techniek gelukkig!)
      het begon in elk geval met dat het gaspedaal een dood punt had van 5 a 6 cm, dit opgelost door de clip van de gas kabel op het gasklephuis wat strakker te zetten,
      volgende punt, en ook eigelijk momenteel het einge punt, mm lampje brand soms, dit gaat gepaard met inhouden van de motor.
      in elk geval geen vol vermogen! egr klep al schoon gemaakt voor zo ver mogelijk! ( graag hier over wat meer info!)
      het mm lampje begint spontaan te branden(geen patroon kunnen ontdekken!) en dan is het dus raak!( heb ook het idee dat hij meer verbruikt maargoed dat ff terzijde)
      en nog iets heel aparts waar ik niet uit kom, nooit eerder meegemaakt ook hier niks over gelezen!
      tijdens het schakelen, zo gauw ik het gas los laat en ontkoppel schiet telkens de toeren teller a 500 toeren omhoog soms iets minder soms iets meer,
      dit is bij elke versnelling,alle snelheden,hoe dan ook gewoon altijd! en het is om gek van te worden!
      als je wat sportiever optrekt kun je niet snel doorschakelen omdat de motor nog in de toeren hangt!
      maar goed hoop hiermee een beetje uit te hebben gelegd wat er scheelt!
      zie graag jullie reacties tegemoet!
      mvg remon zephat :afro

      #18317461
      remon2905
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 April 2016

        Hoop dat iemand me hiermee man helpen, word er doodmoe van!

        #18317462
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dop de EGR eens af met een daarvoor verkrijgbare afblindpakking.

          Dat optoeren zal je zelf mee moeten leren omgaan.
          Is zo geprogrammeerd (lang leven de Emissie regels).

          Als de Commodore echt een V6 was is ie omgebouwd.
          Ligt een Lijn-6 in namelijk.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18317463
          Speedswitch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 June 2015

            Voor wat betreft dat optoeren: Dat verschilt volgens mij ook per Astra – Sommigen hebben er meer last van dan anderen. Sowieso zou ik even uitsluiten dat je je gaskabel niet iets >te< strak hebt gezet bij het afstellen. Dat zou een heel makkelijke oplossing zijn ;)

            #18317464
            remon2905
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 April 2016

              Is er ook een eventuele “profesorische” methode om de egr klep af te sluiten om het te testen ? Want werkelijk geen enkele winkel garage dealer heeft em op voorraad! Heb er eentje bestelt maar die komt pas vrijdag en anders maandag met de post! Gr

              #18317465
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                niet het beste maar het werkt voor even.. een pakking knippen uit een cola/fanta.. ( what ever) blikje en er tussen doen voor om te kijken wat het doet..

                #18317466
                remon2905
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 April 2016

                  Afijn, plaatje tussen de egr gedaan, iets beter! Maar het mm lampje blijft branden! Dit gaat gepaard met in houden sloom in de toeren komen en zacht schudden af en toe van de motor! Denk zelf de bobine brug! Jullie een idee?

                  #18317467
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Als je opcom bezit.. Kijken of je een misfire hebt…
                    Anders bobinebrug met bougies eruit halen.. Dan 1 persoon starten en kijken of de bougie vonkt.. Je kunt onder de achterbank onder het zwarte dekseltje de stekker van de benzinepomp los halen zodat er tijdens het starten geen benzine in de motor gespoten wordt..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.