Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 4 gaats naar 5 gaats
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2014 om 06:05 #18193897
Remslangen zijn gewoon goed. Achter moet je de remleiding verbuigen, let op niet te scherp dan breekt die.
Handrem kabel daarvan moet het achterste deel gewisseld worden, je kunt ook met de originele kabel rijden, maar dan moet je de handrem voor helemaal ontspannen. En dan past het net.4 september 2014 om 06:07 #18193898De remmerij van een 1.8, 2.0, 2.0 turbo, 2.2 is achter allemaal gelijk (op klauwen na dan, je hebt bosch en lucas verschilt op bouwjaar en productieplaats). Aan de voorzijde is de remmerij van de 1.8, 2.2 en 2.0 niet opc ook allemaal gelijk. De remmerij van de opc’s is de klauw gelijk, maar de beugel waar de klauw overschuift en de schijf anders.
4 september 2014 om 09:56 #18193899Super… Bedankt nogmaals. zal die handremkabel dan ook vervangen. Ik ga het resultaat hier posten
3 oktober 2014 om 11:37 #181939003 oktober 2014 om 11:42 #181939013 oktober 2014 om 12:58 #18193902Ziet er netjes uit, ik zie wel dat je bosch klauwen hebt, mocht je handrem straks vaker blijven hangen gewoon vervangen voor de lucas types. Passen ook enkel andere blokken en klauw nodig.
3 oktober 2014 om 13:00 #18193903Dik man nette velgen
4 februari 2015 om 20:56 #18193872Beste forum leden,
Sinds na mijn ombouw heb ik een probleem dat mijn auto naar rechts trekt bij het remmen. In de stad merk je dat niet zoveel als je 50 rijdt, maar als je op de snelweg ineens moet remmen trekt ie naar rechts. Ik heb het vandaag op de remmen testbank laten testen en blijkt dat de rechterkant meer druk heeft bij het remmen. De linkerkant doet het iets minder met een verschil van 23% en dat is ook APK afkeur heb ik begrepen.
Voordat het getest werd heb ik samen met een monteur de remklauwen aan beide kanten uit elkaar gehaald en beetje ingesmeerd en schoongemaakt. De voorste remmen zijn ook met een apparaat ontlucht. Dus dat zijn de dingen die we vooraf hebben gedaan om het probleem op te lossen, maar helaas niet gelukt. Ik had ook ergens gelezen dat het aan een kapotte draagarm zou kunnen liggen, maar de mijne zijn beide in orde dus dat is ook uitgesloten.
Volgens de monteur zou het aan de linker klauw moeten liggen. De binnenste remblok aan de linker voorkant is ook schuin afgesleten. Ik weet niet zo goed wat het oorzaak kan zijn. Ik wil niet onnodig geld uitgeven. De blokken zijn trouwens nog redelijk goed aan beide kanten. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Nog een vraagje. Stel dat ik een nieuwe klauw of blokken nodig heb. Hoe kom ik precies achter de maten etc.? Deze remmerij komt van een Astra X20XEV af en ik rij in een Z16SE, dus aan kenteken gegevens hebben ze niks aan. Ik vroeg me af of alle 2.0 astra’s zelfde remsysteem hebben of, of erg verschillende zijn.
Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen. Ik moet over 2 maandjes ook me APK doen dus ik stres nu een beetje. Alvast bedankt !
4 februari 2015 om 21:12 #18193871slechte kwaliteit blokken en of foute montage. Komt vaak schuine blokken voor.
Schuine blokken veroorzaakt ook remverschil. Heb het zelf ook gehad met imitatie blokken.
17 februari 2015 om 13:36 #18193904Hoi
Bedankt voor je reactie. Ik ga maar eens nieuwe blokken proberen dan. Hoe kom ik trouwens nu aan de maten van de blokken? Aan mijn kenteken hebben ze natuurlijk niks want dat is een andere remsysteem. Ik kan wel een kenteken van een AStra G coupe 2.0 doorgeven van iemand die ik ken, maar ik heb geen idee of het dezelfde is met wat ik heb.Welke merk blokken raadt jij me aan? Ik zie bosch, Ate & febi. Met deze blokken die ik nu heb (geen idee welk merk) heb ik last van veel remstof.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.17 februari 2015 om 14:26 #18193905Blokken zoals op de Corsa D OPC, Astra G, Zafira A OPC, Astra H turbo niet opc of de coupe 2.0 turbo. (met 308 schijven)
Anders zelfde als alle andere 5 gaats astra G’s maar aangezien de 308 enkel de schijven en beugels groter zijn verwacht ik dat dat ook gewoon dezelfde zijn.
Heb je wel het metale beugeltje jusit gemonteerd? Anders slijten ze ook schuin af.
Zijn allemaal gelijk, ze kunnen gewoon bij de dealer die van de opc kiezen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.