Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 4 gaats naar 5 gaats
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 09:56 #17262004
Hoi,
Ik heb wat advies nodig. Ik ben in de toekomst van plan om een motor swap te doen van mijn huidige Z16se naar iets met meer power. Ik ga dan in de richting van 2.0. Ik ben momenteel ook opzoek naar 3 delige wielen en ik zie veel leuke dingen, maar zijn meestal 5 gaats. Aangezien ik later toch een swap ga doen wil ik geen adapters kopen van 4 naar 5. Het zijn zeker geen koopjes.
Ik wil een conversie van 4 gaats naar 5 gaats.
Ik heb momenteel achterin trommelremmen..
Ik zou graag willen weten wat ik allemaal nodig zal hebben voor de conversie. Ik ga dit niet allemaal zelf uitvoeren, k heb gebrek aan kennis daarvoor. Ik vroeg me ook af er nieuwe remleidingen getrokken moeten worden van voor naar achter aangezien ik nu geen klauwen achter heb??.Kan iemand een lijst opstellen voor mij wat ik nodig zal hebben.
Ik ben niet van plan om alles nieuw te kopen. Ik ben ook opzoek gegaan naar een setje, maar ik weet niet zo goed waarop ik precies moet zoeken. Heeft iemand van de forum misschien zn setje liggen? of evt een link posten.Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
20 november 2013 om 10:03 #18193873Op de sloop van een 5 Gaats g alles eraf halen. Met remmerij en al.
Naven achter zijn gebout meen ik me te herinneren.
Heb je ABS?
Evt ook hoofremcilinder meenemen, als deze anders zijn.
Voor complete pootje nemen, met remmen en al als het er nog op zit.
20 november 2013 om 10:12 #18193874Benodigd, Fusee’s voor van de 4 gaats zit de klauw geintergreerd op de fusee.
Wielnaven achter, Ankerplaat Achter, Remklauwen voor, Remklauwen achter.
Hoofdremcylinder is gelijk. Bijna alle hebben ABS.Opsomming:
Fusee van een 5×110 astra g of zafira a
Wielnaven voor 5×110
Wielnaven achter 5×110
Ankerplaat achter (let op zijn er zowel voor 4×100 als 5×110) dus wel een van een 5×110 zoeken.
Remklauwen voor
Remklauwen achter
Remschijven voor
Remschijven achter
Handremkabel (achterste deel)Remschijven zijn voor elke astra zafira achter gelijk ook opc.
Remklauwen kun je het beste lucas nemen achter.Voorzijde zit verschil in diamter remschijven, en dus ook in de beugels voor de klauwen.
Ook heb je natuurlijk nog remblokken nodig. Remleidingen en dergelijke kun je gewoon de huidige voor gebruiken.Het is niet noodzakelijk om naar 5×110 te gaan wil je grotere remmen.
Ik heb opc remmerij onder mijn G maar toch steek 4×100 compleet origneel opel odnerdelen en niet omgeboorde schijven ofzo.
20 november 2013 om 10:17 #18193875Bedankt heren,
@haasje het gaat mij niet alleen om grotere remmen, maar ik heb gelezen dat 5 gaats noodzakelijk is voor betere krachtverdeling als je meer vermogen hebt. klopt dit ?20 november 2013 om 10:25 #18193876Er staan een heleboel complete achterassen op marktplaats
20 november 2013 om 10:58 #18193877@Astragz16se wrote:
Bedankt heren,
@haasje het gaat mij niet alleen om grotere remmen, maar ik heb gelezen dat 5 gaats noodzakelijk is voor betere krachtverdeling als je meer vermogen hebt. klopt dit ?nneerrggeennss vvoooorr nnooddiigg..
20 november 2013 om 13:22 #18193878zit een kern van waarheid in, maar niet van toepassing hier.
zijn er zat die met 4 gaats rijden en flink vermogen.
een vrachtwagen zou je niet op 4 gaats onderstel moeten hebben, die knappen af.
maar het lijstje van hierboven is erg verwarrend.
je zoekt een g op de sloop waar alles nog onder zit, en je haalt alles eronderuit.
evt complete achteras, is vaak niet heel veel duurder als de naven met remmerij compleet.
voor complete poten, zonder schokbrekers.
alles in losse onderdelen halen is knetterduur.
20 november 2013 om 13:31 #18193879Verwarrend? Dat is precies wat er nodig is. Niet meer niet minder.
Je kunt het compleet halen, maar meestal zit je dan met lekke dempers gebroken veren, slechte veren, kromme acteras enz. Poten zonder schokbrekers, dan houd je alleen fusee over met remschijf en klauw.
20 november 2013 om 13:38 #18193880meer is er niet nodig, schokbrekers hebben niks met 5 gaats te maken.
en je hebt alleen fusee met remmerij nodig, meer niet
kromme achteras heb je zo gezien.
en op de sloop alles eraf schroeve kan vaak tegenvallen, dus neem je de hele as met de hele reut eraan, kabels en al.
al 2x de spullen zo voor iemand gehaald.
20 november 2013 om 13:49 #18193881ik bedoelde daarmee dan heb je het alsnog in delen in plaats van compleet.
Compleet is minder werk, maar op de sloop hier nog altijd duurder.20 november 2013 om 14:00 #18193882hier juist niet, alles compleet pakken in 1 keer, scheelt nogal.
maar hier is het nog een echte sloop, auto opgestapeld en zelf sleutelen.
22 november 2013 om 20:33 #18193883Kijk zo heb ik het gewoon 4 gaats:
Houd er rekening mee dat je velgen minimum 16″ moeten zijn en indien er veel lood aan de binnenrand van de velg zit, passen ze niet.
Bij mij passen de orignele niet als er lood aan de binnenrand word geplakt. Raken de klauwen dan.22 november 2013 om 20:36 #18193884Adapterplaten van een 5×110 astra en klauwen en bloken en schijven nieuw Merriva A 4×110 schijf 267mm en orgineel wielnaaf.
Voorzijden zelfde klauwen en beugels blokken van merriva 4×100 308mm schijven fusee van 5×110 en origneel wielnaaf.22 november 2013 om 20:39 #18193885Bedankt voor de info. Moet nog ff nadenken wat ik ga doen
22 november 2013 om 21:02 #18193886Oja, je kunt meer dan 600nm per wiel aan de grond zetten met 4 gaats.
12 december 2013 om 10:49 #18193887600NM is heel veel.
Ik heb nog een vraag. Wie kan me met zekerheid vertellen of ik de huidige hoofdremcylinder kan behouden van me Z16SE.
Ik heb een setje gevonden van een astra 2.0 die ook ABS heeft.12 december 2013 om 11:19 #18193888Hoofdremcilinder is gewoon gelijk. ABS pomp is wel verschillend.
12 december 2013 om 11:20 #18193889ABS is anders is wel uitwisselbaar dus dat maakt niet uit.
12 december 2013 om 11:26 #18193890Dus ik heb ook geen andere abs pomp nodig?.
Nog een gek vraagje. Ik heb niet zolang geleden een schroefset gemonteerd die kan ik wel gwn behouden neem ik aan?12 december 2013 om 11:32 #18193891Nee tenzij je esp wil dan wel, maar anders niet. schroefset kun je gewoon behouden.
12 december 2013 om 11:41 #18193892Oke bedankt @haasje17 ik weet nu voldoende.
1 mei 2014 om 21:13 #18193893Even voor de zekerheid nog een vraagje. Ik neem aan dat de aandrijfassen gewoon op de 5 gaats naven passen? Ik heb een setje gekocht (compleet) en ben van plan deze over 2 weken te swappen. Dus om verrassingen te voorkomen zou ik het zeker willen weten. De remmerij komt van een X20XEV af en me huidige Astra is een Z16se 2001. Weet iemand ook misschien of ik nog wat aan de remleidingen moet doen ? Verlengen bijv. ?
1 mei 2014 om 22:20 #18193894assen en leidingen passen gewoon, achter moet je ze wel wat verbuigen om ze passend te krijgen.
2 mei 2014 om 20:02 #18193895Nogmaals bedankt !
3 september 2014 om 21:00 #18193896Hallo,
IK heb wat vertraging gehad met het ombouwen. Vandaag zou het eindelijk gebeuren en me nieuwe wielen zouden ook onder mijn auto komen, maar aangekomen bij de monteur keek hij naar de voorste remslangen en hij was van mening dat ze te kort zouden zijn. Dus helaas afgeblazen…….. nou heb ik beetje op onderdelen sites zoals winparts gekeken en blijkt dat de remslangen van 1.6 & 2.0 hetzelfde zijn. Kan iemand dit AUB bevestigen of het wel zo is? Ik wil namelijk verassingen voorkomen, want ik heb geen plek om de auto te stallen als het misgaat. Nog één ding. Moet de handremkabel ook vervangen worden? Ik heb ze wel liggen van een Astra G 2.0. Ik neem aan dat alle 2.0 remmerij hetzelfde is?
A.S zaterdag poging nr2
Alvast bedankt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.