Astra G 2004 Z16xe, NIEUWE klepstoters die tikken.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 2004 Z16xe, NIEUWE klepstoters die tikken.

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Zakdoekje
    Deelnemer

Goedeavond,

Mijn Z16xe motor is laatst compleet gereviseerd (opgeboord, gehoond, nieuwe keerringen, nieuwe krukas en drijfstanglagers, 16 nieuwe LPG kleppen, en 16 nieuwe klepstoters)
      Alles is gevlakt.

Nu heb ik dus alles in elkaar gezet en gestart, en langzaam aan begonnen de hydraulische stoters zich te vullen, alleen lijkt het of er 2 stotertjes niet helemaal lekker meedoen.
      Het getik is in ieder geval niet weggeraakt. In eerste instantie dacht ik dat het door de inloopolie kwam die ik gebruikt had vlak na de motorrevisie, maar na 200 km(zoals mij verteld is door het revisiebedrijf) heb ik de olie gewisseld voor de 5w30 Presteza Kroon Oil die erin hoort volgens de Kroon website, maar het getik is nog steeds niet weg.

Heeft iemand ideeën waar dit door zou kunnen komen? Iets anders dan de klepstoters misschien? Of zijn er toch een paar nieuwe klepstoters niet goed..? (Kan dit uberhaupt wel?)
      Ik wacht jullie antwoord even af.

Groeten!

Zakdoekje
      Deelnemer

Bij het revisiebedrijf langsgeweest na zo’n 300 km met de 5w30, en nog was het getik niet weg. Er is dus gewoon een NIEUWE stoter lek, we halen het maar weer open om de stoters 1 voor 1 in te drukken en te kijken welke nou dat getik veroorzaakt. Ik hou deze post op de hoogte voor mensen die misschien ooit hetzelfde probleem hebben. Ik heb het nog niet kunnen vinden op dit forum namelijk.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.