Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g 2003 valt stil bij warm weer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2015 om 08:11 #17272227
Hallo allemaal ,
opeen prahtige zomerdag wil een mens naar huis rijden met de airco op. Als de wagen nog koud staat geen probleem, enkel als deze warm heeft valt deze constant stil. Ik heb de aircl zelf uitgezet , zelf geprobeerd met de vewarming op te zetten maar hij bleef dit doen.
weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn want telkens dat ik naar de garagega vinden ze niets, het is o dertussen alde 3de garage waar ik heenga vinden niets…
het is dus enkel bij tropischetemeraturen en anders doet hijdit niet..6 juni 2015 om 16:19 #18286648Start hij wel weer direct??, en welke motor hebben we het over??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 juni 2015 om 21:33 #18286649Het gaat overeen 1.4 benzine z14xe motor met 110000 km op de teller , in 95% van de keren dat hij stilvalt start deze onmddelijk terug , soms niet maar dat is meestal als hij zeer snel achter elkaar stilvalt dus denkik dat diez dan verzopen is..
7 juni 2015 om 08:10 #18286650als hij uitvalt en je zet contact uit en daarna weer aan, blijft dan het autoje met steeksleutel op dashboard ook branden ?
Of als je motor draaid heb je dan een motorlampje / auto met steeksleutel op dashboard die brand?
Zo ja : auto laten uitlezen :)7 juni 2015 om 20:52 #18286651Dit lampe blijft niet branden als de motor draait..
7 juni 2015 om 21:01 #18286652lampje hoeft ook niet constant te branden… als die een maal gebrand heeft dan blijft de foutcode opgeslagen totdat deze weer verwijderd wordt
12 juni 2015 om 16:27 #18286653welke foutcodes bevat deze motor? de Z14XE en Z16XE blokjes hebben namelijk het probleem dat de ECU die tegen de motor zit problemen geeft als ze het te warm krijgen, er zit binnen in deze ecu een hoop kleine draadjes welke naar de massa gaan, deze worden op hun plaats gehouden door een soort gel, maar eenmaal te warm wordt de gel wat soepel en kunnen deze draadjes bewegen.
Bij de ene werkt de gaspedaal niet meer, anderen vallen stil, fout op de nokkenassensor, etc etc…
Moest deze stuk zijn, NIET openmaken maar opsturen naar een herstelbedrijf12 juni 2015 om 21:17 #18286654De gel zorgt ervoor dat de trillingen de solderingen niet teveel belasten, helaas door metaal moeheid laten ze uiteindelijk los
(draden zijn gemaakt van een metaal legering welke ultrasoon worden gesolderrd)Je kan het inderdaad door een herstel bedrijf laten repareren of ding vervangen door een goed exemplaar.
Ik heb de HSFI 2.1 (Z14XE/Z16SE/Z16XE) op vooraadDe HSFI ECU’s zijn berucht om dit soort defecten te vertonen al zou het handig zijn dat de foutcodes ook gepost worden :)
Mocht je geen mogelijkheid hebben, stuur me dan effe een berichtje ;)12 juni 2015 om 21:20 #18286655@ZakhooiTM wrote:
De gel zorgt ervoor dat de trillingen de solderingen niet teveel belasten, helaas door metaal moeheid laten ze uiteindelijk los
(draden zijn gemaakt van een metaal legering welke ultrasoon worden gesolderrd)Je kan het inderdaad door een herstel bedrijf laten repareren of ding vervangen door een goed exemplaar.
Ik heb de HSFI 2.1 (Z14XE/Z16SE/Z16XE) op vooraadDe HSFI ECU’s zijn berucht om dit soort defecten te vertonen al zou het handig zijn dat de foutcodes ook gepost worden :)
Mocht je geen mogelijkheid hebben, stuur me dan effe een berichtje ;)heb het idee al in een ander topic al eens naar voren gebracht..
is het niet mogelijk er een soort van verleng kabel tussen de hangen zodat je de ECU op een andere plek in de motorruimte kan hangen als deze te warm wordt op de huidige plek??12 juni 2015 om 21:23 #18286656Ben daar wel mee bezig om dat te verzinnen, enige probleem wat er is is dat de stekker welke op de ECU zit niet los verkrijgen is (ik kan ze in elkgeval niet vinden :) )
Wat ik ook zat te bedenken is een speciale beugel welke met rubbers van het blok wordt gescheiden.
Of kabels verlengen (doorknippen en stuk aan solderen)12 juni 2015 om 21:26 #18286657@ZakhooiTM wrote:
Ben daar wel mee bezig om dat te verzinnen, enige probleem wat er is is dat de stekker welke op de ECU zit niet los verkrijgen is (ik kan ze in elkgeval niet vinden :) )
Wat ik ook zat te bedenken is een speciale beugel welke met rubbers van het blok wordt gescheiden.
Of kabels verlengen (doorknippen en stuk aan solderen)dat laatste zal denk ik een betere optie zijn.. want ik lees het vaker bij opel modellen met een ECU op/bij de motor dat die vaak kapot gaan.. dan zou je idd de kabels kunnen verlengen.. moet je alleen wel die goede kleuren gebruiken zodat ze bij de garage als ze er ooit naar kijken er wijs uit kunnen.. maar dat zal vast wel goed komen…
dan ergens op het schudbord monteren of wat zou jij zien als een goede plek??
12 juni 2015 om 21:31 #18286658Bij de accu :)
Opel heeft gelukkig wel geleerd om niet uit te gaan van de verkoop praatjes van Siemans, Bosch en Delco. Ze monteren ze bij de nieuwere autos eindelijk ver bij de motor vandaan (heb de modellen op de AutoRAI daarop gechecked :P)Opzich zou een beugel ook redelijk te doen moeten zijn al is het verlengen het beste.
12 juni 2015 om 21:34 #18286659@ZakhooiTM wrote:
Bij de accu :)
Opel heeft gelukkig wel geleerd om niet uit te gaan van de verkoop praatjes van Siemans, Bosch en Delco. Ze monteren ze bij de nieuwere autos eindelijk ver bij de motor vandaan (heb de modellen op de AutoRAI daarop gechecked :P)Opzich zou een beugel ook redelijk te doen moeten zijn al is het verlengen het beste.
zelfde plek als bij de vectra b v6 onder de voorruit aan de bijrijderskant of bij de corsa b/tigra rechts onder het dashboard achter dat plastic paneeltje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.