Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2011 om 22:15 #17237549
hallo,
ik heb even een vraagje voor u allen die er een beetje verstand van hebben
ik heb sinds kort een astra g, met van alles en nog veel meer waaronder traction control, dit is uitermate storend als ik stoplichtje wil trekken tegen een ricer met een honda civic, want als ikd an plankje gas ga dan valt hij gewoon weg terug in de toeren en kan ik opnieuw beginnen…
is hier een trucje of kitje of iets voor? een knopje of iets dergelijks, dat ik dat tijdelijk kan uitschakelen bijv.mvg patrick
28 mei 2011 om 07:06 #17877454bij mijn astra uit 1999 kan ik hem uitzetten met een knop , hier op staat TC , zit tussen de pook en het asbakje in
ik weet niet of dat bij de nieuwe type astra g ook zo is28 mei 2011 om 20:07 #17877455bij de 2.2 is ie niet uit te schakelen met een knopje.
je zou een zekering van de ABS eruit kunnen halen.
Willem
28 mei 2011 om 20:10 #17877456zijn wel setjes voor te krijgen, krijg je een aan/uit knopje op je dash erbij.
kost zo’n 95 euri’s29 mei 2011 om 10:28 #17877457heb je link waar ik zo een setje kan halen ?? want ben er wel benieuwd naar.!!
29 mei 2011 om 13:22 #17877458ga eens naar de website van de jongens atra owner club.
hierstaat precies om schreven waar je auto aan moet voldoen om dat te kunnen en
welke onderdelen je nodig hebt soms inclusief nrs.indien hierop staat dat het niet mogelijk is dan is het ook niet mogelijk.
29 mei 2011 om 15:02 #17877459Ik heb in mijn Astra G 2.2 uit 2002 ook zo’n knopje
kabelsetje is gewoon bij de dealer te koop, en je moet even een nieuw panneeltje halen waar dat knopje komt, ook bij de dealer. En een TC knopje, ook bij de dealer.
alleen met hevige sneeuwval zet ik hem uit.
over dat racen/wegrijden. Juist met TC moet het juist mogelijk zijn een zo snel mogelijke start te maken onder normale omstandigheden omdat je altijd maximale grip op de weg houd. Of zie ik dat verkeerd
spinnende wielen moet je niet hebben iig
29 mei 2011 om 18:58 #17877460anders M-tech ff googlen, daar zijn ze 95,-
(al ben ik daar niet zo’n fan van, wel snelle levering)EDS-motorsports of klassen?
3 oktober 2012 om 18:15 #17877465Ik heb onlangs een TC knop gekocht op ebay,
Ik heb deze stekkers er standaard in zitten:
Als ik het goed begrijp, is die blauwe voor de traction control toch?
En is het gewoon plug en play met het knopje? of moeten er nog andere draden/zekeringen veranderd worden?Bedankt:D
3 oktober 2012 om 18:40 #17877466@Qdance
het is de blauwe op deze foto.
de foto die jij laat zien is van de automaatmichel
3 oktober 2012 om 18:42 #17877467oh, dat is mooi kut dan! ik heb tot nu toe alleen het kapje van de stoelverwarming etc eraf gehaald, maar ik kon zo 123 geen andere blauwe stekker vinden. Kan deze ergens anders goed verstopt zitten?
het betreft een astra g coupe 2.2
En is het gewoon plug en play?3 oktober 2012 om 18:46 #17877468bij mijn lagen ze in het zicht en ik heb zelf geen werkende Traction Control dus bij mijn werkte het niet.
maar als ik naar de apk boer ga vraag ik aan heb of hij TC aan kan zetten wand de schakelaar heb ik ondertussen al en kan ik oordelenmichel
3 oktober 2012 om 19:38 #17877469net gelijk mij doen ff tc setje hij m-tech bestellen en dan een originele tc schakelaar van bij de
dealer en daar het setje op aan sluiten
dan heb je een originele knop zitten en niemand die het verschil tussen origineel
en namaak ziet en rij er nu al een jaar mee en werkt perfect
knop 1x induwen en de tc springt volledig af3 oktober 2012 om 20:48 #17877470Je hebt toch ook sommige modellen die voorbewerkt zijn met zo’n setje? dat je dus alleen maar de schakelaar/knop hoeft te plaatsen? of moet je ten alle tijden zo’n kabel trekken vanuit je motorkap/zekeringkast?
3 oktober 2012 om 20:56 #17877471@QDance wrote:
Ik heb onlangs een TC knop gekocht op ebay,
Ik heb deze stekkers er standaard in zitten:
Als ik het goed begrijp, is die blauwe voor de traction control toch?
En is het gewoon plug en play met het knopje? of moeten er nog andere draden/zekeringen veranderd worden?Bedankt:D
Die blauwe stekker vooraan op de foto is volgens mij die van de TC.
3 oktober 2012 om 23:08 #17877472Jup, de groene is van de automaat bak en volgens mij de zwarte van de stoelverwarming. Ik ben er ook meebezig en heb via email een offerte aangevraagd bij de opel dealer omdat ik slecht ben in elektronica, alles incl. zou het op 136€ of minder want hij had nu ruim gerekend voor de inbouw. Maar als je het zelf aan durft staat er op de site van astraownersclub.com een mooie uitgebreide tut. Alleen wel in het engels.
4 oktober 2012 om 11:25 #17877473@AsconaC20NE wrote:
Ik heb in mijn Astra G 2.2 uit 2002 ook zo’n knopje
kabelsetje is gewoon bij de dealer te koop, en je moet even een nieuw panneeltje halen waar dat knopje komt, ook bij de dealer. En een TC knopje, ook bij de dealer.
alleen met hevige sneeuwval zet ik hem uit.
over dat racen/wegrijden. Juist met TC moet het juist mogelijk zijn een zo snel mogelijke start te maken onder normale omstandigheden omdat je altijd maximale grip op de weg houd. Of zie ik dat verkeerd
spinnende wielen moet je niet hebben iig
ik weet wel zeker dat ik sneller weg kom zonder TC aan hoor, dan maar beetje gummen.
4 oktober 2012 om 11:33 #17877474Systeem werkt net andersom.
Als je hem uitzet dan gaat het waarschuwingslampje branden dit betekend dat die in werking is.
En als je hem dan weer uitzet , is het lampje uit dus werkt die niet.En klopt dan ook dat je sneller weg bent als die uitstaat.
Als je hem aanzet dan gaat die zoeken en blijft die inhouden op de motor.4 oktober 2012 om 17:30 #17877464haal toch gewoon zo’n setje, kabeltje kost nog iets van 15 euro bij de dealer, aansluiten, al met al 30 min. werk. Knopje en panneeltje moet je dan nog hebben, en klaar is kees.
Ik heb het alleen met hevige sneeuw of zo dat ik hem wel eens uit zet om iets wilspin te krijgen.
off-topic, een astra 2.2 leent zich niet echt om te ‘racen’, heerlijke motor, met lekker veel koppel onder in toeren. Maar met 9 seconden naar de 100 legt het tegen veel ‘snelle’ auto’s af… Ook zonder ESP. Daarnaast beschermt TC/ESP jou zelf, en bepaard het je banden. En theoretisch gezien gezien is wielspin niet goed voor een snellere acceleratie. Het beste is om daar net onder te zitten.
dit heb je nodig
draadje aansluiten op de ABS stekker, bij de 2.2 is dat pin 21 zo uit mn hoofd
die rechter kabel voer je zo naar binnen door het schutbord
grijze draadje is voor de verlichting van de knop, haal je bij verlichting van de sigarettenaansteker weg
alles teurg monteren
en testen, bij lampje aan, is het systeem uitgeschakeld
klaar, 30 min werk. kabelsetje kun je het best bij de dealer halen. Knopje kan daar duur zijn, misschien even op ebay of zo zoeken.
knopje had ik voor 10 euro op ebay, kabeltje was iets van 15 euro en kapje voor het knopje was ook niet zo heel duur. Volgens mij was ik alles bij elkaar nog geen 50 euro kwijt en het is heel makkelijk zelf te doen.
4 oktober 2012 om 17:45 #17877463mijn broer heeft dit knopje zelf gemaakt want 100 euro voor een knopje met een kabel is wel veel en ikzelf heb ook een 2.2 liter benzine.
grz
5 oktober 2012 om 23:38 #17877461@AsconaC20NE wrote:
haal toch gewoon zo’n setje, kabeltje kost nog iets van 15 euro bij de dealer, aansluiten, al met al 30 min. werk. Knopje en panneeltje moet je dan nog hebben, en klaar is kees.
Ik heb het alleen met hevige sneeuw of zo dat ik hem wel eens uit zet om iets wilspin te krijgen.
off-topic, een astra 2.2 leent zich niet echt om te ‘racen’, heerlijke motor, met lekker veel koppel onder in toeren. Maar met 9 seconden naar de 100 legt het tegen veel ‘snelle’ auto’s af… Ook zonder ESP. Daarnaast beschermt TC/ESP jou zelf, en bepaard het je banden. En theoretisch gezien gezien is wielspin niet goed voor een snellere acceleratie. Het beste is om daar net onder te zitten.
dit heb je nodig
draadje aansluiten op de ABS stekker, bij de 2.2 is dat pin 21 zo uit mn hoofd
die rechter kabel voer je zo naar binnen door het schutbord
grijze draadje is voor de verlichting van de knop, haal je bij verlichting van de sigarettenaansteker weg
alles teurg monteren
en testen, bij lampje aan, is het systeem uitgeschakeld
klaar, 30 min werk. kabelsetje kun je het best bij de dealer halen. Knopje kan daar duur zijn, misschien even op ebay of zo zoeken.
knopje had ik voor 10 euro op ebay, kabeltje was iets van 15 euro en kapje voor het knopje was ook niet zo heel duur. Volgens mij was ik alles bij elkaar nog geen 50 euro kwijt en het is heel makkelijk zelf te doen.
Mooie uitleg zo! Heb jij toevallig het onderdeel nummer van de kabel?
6 oktober 2012 om 17:49 #17877462weet zo niet het onderdeelnummer, maar volgens mij is het 9270597
1 min googlen; http://bertoneaddict.forumactif.com/t237-bouton-desactiver-esp-tc” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 november 2012 om 20:36 #17877475ik ben zelf ook bezig met een tc knop in de coupe van mij temaken maar ik kan niet aan het paneeltje komen iemand er toevallig een liggen (grijs met drie gaten)?
26 november 2012 om 21:06 #17877476Orig. Opel Astra G Schalterplatte für TC+Sitzheizung —> https://www.facebook.com/Opelstylingclub?ref=hl” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 november 2012 om 21:13 #17877477bedankt voor de snelle reactie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.