Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 2000-2002 koopadvies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2015 om 18:24 #17271198
Ik ben aan ‘t kijken naar bovenstaande auto.
Ik ben nieuw bij Opel, kom van Volkswagen.
De Astra uit bouwjaar 2000 tot 2002, benzine trok mijn aandacht, wat een mooie tijdloze modellen zijn dit.Is dit een betrouwbaar model, welke motor minder?
Ik weet dat alle auto’s op totaal willekeurige KM standen problemen kunnen geven, maar een bekend betrouwbare versie aanschaffen zal daar toch een beetje mee helpen.Ik zat te kijken naar de uitvoeringen met 101 pk.
Cruise control is een must, want ik rijd veel lange afstanden. Wel zo fijn.Ik weet dat je een auto zo jong mogelijk moet kopen. Toch zijn er auto’s die nog erg goed z’n werk doen die al bijna 2 ton lopen.
Wordt er aangeraden een astra met 2 ton te kopen (max 2/3 eigenaren), zo niet, tot welke KM stand wel?Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
24 maart 2015 om 19:06 #18279026Ik heb er net 1 uit 2004 gekocht met 80K een 1.6 16V. Is een erg fijne motor. Min punten van een astra G zijn:
Remleidingen
Gebroken veren
Krakende stabilisatorstang rubbers
Rammelende stabilisator stangenLet wel goed op bij de 16V motoren wanneer de distributie vervangen is, heb je er twijfels over, gewoon laten vervangen ( incl. waterpomp )
24 maart 2015 om 19:14 #18279027@Nick-GSI wrote:
Ik heb er net 1 uit 2004 gekocht met 80K een 1.6 16V. Is een erg fijne motor. Min punten van een astra G zijn:
Remleidingen
Gebroken veren
Krakende stabilisatorstang rubbers
Rammelende stabilisator stangenLet wel goed op bij de 16V motoren wanneer de distributie vervangen is, heb je er twijfels over, gewoon laten vervangen ( incl. waterpomp )
Zijn deze minpunten aan te pakken, of gewoon telkens vervangen (hoevaak, kosten?).
Ik lees veel over olieverbruik met de 16 klepper. Hoe zit dat? (Je hebt ‘m net, dus je zal er nog niet veel van merken denk ik?)
24 maart 2015 om 21:41 #18279028kwestie van 1x vervangen en dan gaat het goed. Ik werk al 15 jaar in de garage bij een dealer
24 maart 2015 om 21:45 #18279029@Nick-GSI wrote:
kwestie van 1x vervangen en dan gaat het goed. Ik werk al 15 jaar in de garage bij een dealer
Top. Zal een KM stand rond 180.000 veel problemen opleveren? (statistisch gezien..)
24 maart 2015 om 21:53 #18279030Let ook op roestende dorpels..ze beginnen meestal achter aan de binnenkant.
En….abs/wiellagers voor.
Controleer goed of de abs wel goed werkt. Contact check, rijden/remmen en abs in laten slaan met een noodstop.
Als dat goed is is er niets aan de hand.
Werkt dat niet, dan is het verder zoeken.
Die wiellagers voor kunnen nog al wat kosten.24 maart 2015 om 22:03 #18279031Mijn x16xel verbruikt ook wel aardig olie. Maarja gewoon wat bijgooien en rijden maar!
Hier staat al aardig wat tips bij het aankopen van een g.
24 maart 2015 om 22:05 #18279032Tevens zegt km stand ook niet veel. Zolang het autootje goed onderhoud heeft gekregen en netjes mee omgegaan is!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.