Astra G 2.0 DTI vacuum vaatjes/slangetjes

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 2.0 DTI vacuum vaatjes/slangetjes

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263424
    ruudjuh44
      Lid sinds:
      16 January 2014

      Hallo

      wie kan mij vertellen waar alles slangetjes heen lopen?
      1 naar egr 1 naar turbodruksensor 1naar remdruk aan zijkant van t blok.
      maar waar lopen die andere heen?

      Gr ruud

      #18208939
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        how to is voor als je instructies hebt die je wilt delen
        en niet voor vragen

        #18208940
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          Verplaatst naar juiste forum deel.

          #18208941
          ruudjuh44
            Lid sinds:
            16 January 2014

            Excuses snap ook niks van die hele site. Wil grwoon van dat kloten probleem af :angel

            #18208942
            Bartjex88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 June 2009


              Hierbij mee info:)

              #18208943
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                goeie avond,

                vanavond heb ik ruud geprobeerd te helpen met het vinden van zijn probleem, de storing geeft ook aan

                het blijkt onder de kap allemaal los te liggen en …. geen iodee waar het naar toe gaat.
                ik zou proberen het allemaal op zijn plaats te zetten, met het scema die hier boven staat, dank u.

                vraag wat is het nut om dit weg te halen en het asje met een tyrip vast te zetten?

                #18208944
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  niemand met een diesel die het potje weg heb gehaald met een reden?
                  ik zou graag willen weten wat dit doet.

                  #18208945
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Zoals ik kan zien op de foto2 waar je de turbo uitlaat met EGR klep ziet is dit geen DTI (DTH)blok maar een DI blok (DTL). dit omdat de turbo over het blok loopt. bij een DTI gaat de turbo uitlaat rechts langs het blok naar de interkooler toe. En komt de slang van de turbo naar EGR van rechts en niet zoals hier te zien van links.

                    Ik zou even kunnen kijken hoe alles bij mij is aangesloten. Ik heb namelijk een 2.0 16v DI (X20DTL) diesel. En de foto lijkt precies op mijn diesel blok.

                    #18208946
                    miral astra
                      Lid sinds:
                      9 June 2010

                      @Dolby wrote:

                      Zoals ik kan zien op de foto2 waar je de turbo uitlaat met EGR klep ziet is dit geen DTI (DTH)blok maar een DI blok (DTL). dit omdat de turbo over het blok loopt. bij een DTI gaat de turbo uitlaat rechts langs het blok naar de interkooler toe. En komt de slang van de turbo naar EGR van rechts en niet zoals hier te zien van links.

                      Ik zou even kunnen kijken hoe alles bij mij is aangesloten. Ik heb namelijk een 2.0 16v DI (X20DTL) diesel. En de foto lijkt precies op mijn diesel blok.

                      dat zou super zijn, heb jij enig idee wat het nut is om dat potje los te halen?

                      #18208947
                      cok550
                        Lid sinds:
                        25 September 2012

                        Dit mag je niet los halen hij bediend de kleppen in het inlaadspruitstuk
                        als hij los is een foutcode en slecht vermogen …

                        #18208948
                        miral astra
                          Lid sinds:
                          9 June 2010

                          @cok550 wrote:

                          Dit mag je niet los halen hij bediend de kleppen in het inlaad spruitstuk
                          als hij los is een foutcode en slecht vermogen …

                          dank u, ik heb zelf niet zoveel kaas gegeten van diesels… maar ik begrijp dat dit niet kan. u geeft mij duidelijk aan dat dit niet los moet.
                          het asje wat uit het inlaat spruitstuk komt heeft hij met eet ty-rip vast gezet… geen idee waarom.
                          hoe dan ook, dit zou een klep moeten regelen in de inlaat spruitstuk. en het potje moet gewoon weer terug zoals het zat toen de auto de fabriek uit ging. :thumb

                          #18208949
                          ruudjuh44
                            Lid sinds:
                            16 January 2014

                            Dan.moet er zoon.nieuw kleppie op want als je m terug zet en t asje weer omdraaid heb ik meteen minder vermogen

                            #18208950
                            miral astra
                              Lid sinds:
                              9 June 2010

                              helaas na dat ik alles weer terug op zijn plaats heb gezet en elke slang heb gecontroleerd kan ik niks vinden….
                              de motor loopt eigelijk best mooi en met gas geven pakt die ook mooi op.
                              maar als je er echt mee gaat rijden merk je dat hij inhoud en dat de MM lamp gaat branden bij een bepaalde toeren tal. eigenlijk is er niet echt mee te rijden :swear
                              optrekken en constant snelheid geeft de fout code en blijft ook.

                              schoon en beweggt goed>

                              lekt verschrikkelijk veel olie>

                              moet nu allemaal goed zitten>

                              zit weer terug op zijn plaats en zie je ook goed bewegen als je gas geeft.>

                              het hele vacuumsysteem geeft best weinig luchtdruk of vacuum vindt ik, maar heb ook geen idee hoeveel die nodig heeft.

                              lucht maasa meter is veranderd maar niks…>

                              heb geen idee eigenlijk wat het is… :cry

                              #18208951
                              stijntuner
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 March 2012

                                Als je dan rijdt, lijkt het dan alsof die geen turbo heeft??

                                #18208952
                                miral astra
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2010

                                  de eigenaar van de auto heeft een lekkage aan deze pomp, het lekt verschrikkelijk veel olie… :???:
                                  maar is dit misschien ook het probleem in het vacuüm systeem zelf?

                                  x20dtl vacuüm pump

                                  #18208953
                                  miral astra
                                    Lid sinds:
                                    9 June 2010

                                    Ik geef het op. Tijdens het lopen en zelfs laten lopen tot in zijn 5 op bokken brand er geen mm lampje. Wanneer je er mee gaat rijden. Poef fout codes en lampje aan.
                                    De vacuum pomp nu vervangen. Alle leiding gecontroleerd. Ook de inlaat slangen. Lucht masa meter vervangen. Egr beweegt zonder moeite. Alles terug geplaatst zoals het moet.
                                    Maar niks geen verschil.

                                    Ik weet het niet meer. Door sturen naar dealer voor vacuüm test dan maar.

                                    #18208954
                                    stijntuner
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 March 2012

                                      Een van de vacuum regelkleppen kapot denk ik.
                                      Mvg

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.