Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Astra g 2.0 dti turbo werkte ff niet..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2014 om 20:01 #17265224
Hallo ik zal me even voorstellen ik ben Brian..
Toen ik gister ochtend naar me werk wilde gaan merkte ik dat de turbo niet werkte ik kwam op volle snelheid niet boven de 120,
Toen ben ik gestopt om te kijken of er niks los was van de turbo en me contact uit heb gezet kon ik niks vinden ik startte de auto en hij reed weer als normaal alles werkte weer maar er is ook geen motorlampje gaan branden dus toen ik naar de Opel dealer reed hem
Heb laten uitlezen voor 56 euro
Konden ze geen foutcode vinden en konden ze me niet helpen
Nu is de vraag wat het kan zijn misschien dat iemand me kan helpen
alvast bedankt Mvg11 april 2014 om 13:56 #18228453Dit hoeft niet de turbo te zijn. Dit kan van alles zijn omdat je zelf zegt dat het motormanagement heeft gebrand. Als de auto niet meer harder rijd dan 120 is de motor in noodloop. Om de motor te beschermen tegen eventueel motor schade. Wat raar dat tijdens het uitlezen geen foutmelding naar voren is gekomen.
Zonder foutcode word het moeilijk zoeken naar de oorzaak. Op het moment dat het motor lampje branden was de temperatuur misschien opgelopen?
12 april 2014 om 11:16 #18228454Nee het motorlampje is niet gaan branden en nu vandaag heb ik ineens tijdens het rijden stukje file niks aan de hand en toen ik wilde gassen wilde hij weer niet harder als 120 geen kracht en zo der motorlampje kunnen ze geen foutcode vinden, zou het Miss aan de eco klep ofzo liggen? Weet iemand dat misschien alvast bedankt Mvg beian
12 april 2014 om 11:25 #18228455In de file net weer me contact sleutel eruit gehaald en weer erin gedaan en hij deed het weer begrijp er echt niks van Miss dat iemand me nu kan helpen mvg
12 april 2014 om 13:11 #18228456Uitlezen soms brand er geen lampje en je auto gaat nooit in noodloop zonder dat er een oorzaak is. En noodloop is niet schadelijj voor je motor wel vervelend voor jou. Ik zeg eerst uitlezen..
12 april 2014 om 17:10 #18228457Heb ik vandaag weer gedaan voor de 2e keer en zonder resultaat zou het misschien aan de vacuümpomp van de turbo liggen oftewel ecp klep vac en out staat erop met 2 slangetjes Mvg brian
12 april 2014 om 20:22 #18228458het kan van alles zijn. Luchtmassa meter die verkeerde waarde doorgeeft aan de ECU. Het zou de EGR klep kunnen zijn, vacuum gedeelte.
13 april 2014 om 07:20 #18228459Ik heb de mapsensor gisteren vervangen dat was het ook niet en welke van de egr kleppen is het meestal want je hebt er 2 rechts naast de accu en 1 links die gelijk naar je turbo gaat
Heb alleen de luchtmassameter nog niet vervangen en de egr klep naar de turbo toe nog niet maar het gekke is dat ik het pas 2 keer heb meegemaakt in een week tijd dus ik merk het niet gelijk als ik iets heb verandert Mvg brian13 april 2014 om 11:09 #18228460Vandaag me egr klep eruit gehaald en het staafje dat in het blok gaat zat helemaal vol met aangekoekte troep net kool heb hem nu helemaal schoongemaakt en weer erin gedaan, alleen nu hoorde ik dat je ook je egr kan afsluiten met een plaatje ofzoiets kan iemand mij misschien verder helpen Mvg brian
20 april 2014 om 18:52 #18228461Even de zoek functie gebruiken….maar in een eerder topic is al geschreven dat de dieselversie NIET afgedopt kan worden(helaas).
Je zou kunnen besluiten om het hele inlaatsysteem eens te demonteren en goed te reinigen….in de how to’s staat een handleiding ervoor! Resultaat is er echt naar!….
andere mogelijkheid>ritje duitsland en daar eens goed stoom afblazen! Speciaal voor die rit 2%benzine op een volle tank toevoegen voor hogere verbrandingstemperatuur, dat zou ook kunnen helpen….veel succes… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.