Hallo mede Opel fans,
Ik ben Timo, 31 jaar en grote Opel fan.
Ik heb zowel een Astra 2.0 16v OPC voor op de baan als een voor in de autocross.
Nu zou ik graag eens de mening horen van andere mensen over het gebruik van de X20XER in de autocross.
Op de baan ben ik zot van deze motor, is niet de allersnelste, maar rijd zeer aangenaam (hiervoor Subaru Impreza gereden).
Maar in het zand valt deze toch wel tegen, zeker op zeer zware zand/klei/modderbanen, met putten van quasi 1m diep.
Ik besef dat de keuze motor misschien niet het beste is voor deze baancondities, maar zijn er misschien mensen die deze toch met succesvol resultaat hebben kunnen gebruiken in gelijkaardige omstandigheden?
Wat ik op dit moment aan mijn wagen heb gedaan is het volgende:
- F23 bak van Opel Signum (4.18 eindverhouding)
- Dbilas Flowtec Manifold en ECU.
- Bilsteins vooraan met dubbele veren.
- Motor zelf open geweest en opgefrist (nieuwe segmenten, gehoond etc)
Hiervoor heb ik in de autocross ook even met een C20XE in een mazda 121 gereden , op de standaard 1.3 versnellingsbak, en deze ging als een speer.
Als ik de verhoudingen van mijn huidige F23 bak en die in die 121 naast elkaar leg heb ik nagenoeg dezelfde verhoudingen voor de 1e en 2de versnelling. Toch doet deze het slechter.
Is het nog de moeite om deze motor aan te passen, of denk je dat ik best een motor plaats die beter geschikt is voor het zware terrein, zoals bv C20NE of SEH?
Alvast bedankt voor de input!
Mvg,
Timo