Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra-g 1999 2.0DTL P0400 (5) bekijk de OPCOM grafieken!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2013 om 19:04 #17260524
Hallo,
Ik heb nu sinds 2 weken een astra g BJ:1999 2.0DTL waarbij ik zit met een storing.
Na de aanschaf van de auto ging het bekende motormanagment lampje branden, de auto uitlaten lezen en daarkwamen de codes P0400 2 (5) en p0110 uitrollen.
Na veel zoeken op internet vele oplossingen gevonden zoals: Vacuum, EGR, LMM, Vacuum solenoids.
Met de tech2 de auto opniew uitgelezen en de LMM vervangen waarop storing P0110 niet meer terug kwam.Storing P0400, tijdens het rijden gaat alleen het mm lampje nog branden bij een constante snelheid 50 / 80, als ik het gaspendaal 1 keer tot de bodem intrap en weer los laat gaat het lampje weer uit in 8/10 gevallen.
Deze storing P0400 2 keert nog steeds terug, vacuum overal gemeten en zit rond 0.84 -0.86 bar. het eerste wat mij opviel was als ik direct na het starten van de auto de vacuum opmeet tussen de EGR – solenoid zakt bij het aansturen van de EGR de vacuum terug naar 0.45 bar waarop deze na ongv 20 -40 seconden weer stijgt naar 0.84 (je hoort de motor schakelen waarop de vacuum druk weer normaal wordt) vacuum is voor de rest overal constant. Als ik tijdens het starten de EGR afsluit van het systeem blijft deze wel op 0.84 bar.
Zou de EGR klep lek kunnen zijn dat wanneer deze wordt aangezogen en het asje omhoog beweegt de afdichting faalt onder de druk van de turbo? hij hield wel vacuum als ik hem aanzoog en vasthield.Met de tech2 vervolgens rond gereden en kon geen abnormale waardes vinden, het enige wat je zag is dat tijdens de noodloop de egr niet verder werd aangestuurd en op 1% stond, in de noodloop werkt ook de turbo niet meer mee.
EGR schoon gemaakt ook zal was deze opvallend schoon.
Vacuum systeem geinspecteerd.
LMM vervangen.Morgen krijg in een nieuwe EGR klep, kijk of dit het probleem oplost.
Ik ben dit topic gestart om de kennis omtrendt dit probleem te delen met anderen, en in de hoop dat jullie misschien nog wat dingen kunnen bedenken!
Alvast bedankt!
Dropbox link. (foto’s van alle waardes & storingen op tech-2, EGR, etc.
https://www.dropbox.com/sh/595x1yakmff4dq0/JT5xA0DKRS9 september 2013 om 00:20 #18172456Heb hier zelf de p0400 (5) fout ook(zie topic in vectra gedeelte) Bij mij is dit even weg geweest maar nu weer terug, was wel 1vacuum datmpje stuk eerst
9 september 2013 om 03:28 #18172457Hoi Bart,
Ik was je topic inderdaad al tegen gekomen! Heb dit ook bij mij gecontroleerd, bij mijn astra zit het net even anders maar de leiding naar het schutbord is bij voor zover ik kan zien in goede staat.
Heeft het lang geduurd voor dat het weer terug kwam? Misschien is er bij jou wat troep in het systeem terecht gekomen? Was een best gat als ik dat zo zie?
We zullen zien wat de nieuwe egr doet vanavond!
9 september 2013 om 07:26 #18172458Heeft een dag goed gegaan:) wat troep in het systeem lijkt me vreemd, auto krijgt deze foutcode enkel als hij stationair draaid, Hou me op de hoogte van je egr;)
9 september 2013 om 18:26 #18172459De EGR klep was het ook niet. nog de zelfde symptonen, 80 rijden lampje aan -> ik geef 1 keer gas lampje uit. ook als ik stil ga staan gaat het lampje uit tot ik weer een constante snelheid rij.
Heeft iemand nog ideen? mijn olie pijl is wel iets aan de hoge kant! kan het hier wat mee te maken hebben? ik kwam dit net ergens tegen op internet.
10 september 2013 om 16:42 #18172460Hier kan het idd mee te maken hebben. Corrigeer dit best even:)
10 september 2013 om 19:47 #18172461Heel bijzonder, vandaag naar het werk gereden en de heen weg was weer als vanouds lampje aan, uit, aan etc.
Op de terug weg,,,, niets, geen noodloop meer geen lampje 55 km lang.tot op heden heb ik het volgende gedaan in deze volgorde.
Uitlaten lezen bij garage, code’s P0110 / P0400 2 (5)
Inlaat systeem schoongemaakt, afdichtingen controleren.
Vacuum systeem na gemeten, en gecontroleerd op scheuren etc.
Uitgezelezen met tech2, code’s gewist.
LMM (LuchtMassaMeter) vervangen, bevat ook IAT.
Uitgezelezen met tech2, code’s gewist.
Rondje rijden = storing P0110 komt niet meer treug.
Vacuum systeem nog een keer gecontroleerd, alle acutators getest op juiste werking.
Alle verbindingen van het vacuum systeem met isolatie tape ”extra” afgedicht.
EGR klep vervangen (vacuum type)
Eerste rit / tweede rit = nog steeds noodloop.
Derde rit = (ondervoorbehoud) probleem opgelost.10 september 2013 om 20:34 #18172462Hoe heb je de vacuum actuators getest?
10 september 2013 om 20:47 #18172463Vacuum meter er op en dan vacuum trekken, kijken of ze vrij bewegen en kijken of hij in zijn bereik ergens valse lucht trekt.
10 september 2013 om 21:32 #18172464Heb op mijn kleppen op de vac aansturing vacuum getrokken en deze verliezen na een halve minuut het vacuum, is dit dan niet normaal? Er zit onderaan precies een soort filtertje op
12 september 2013 om 11:01 #18172465Zijn de problemen weg?
16 september 2013 om 09:46 #18172466Het is een paar dagen wat beter gegeaan maar na 1 tank komt het probleem nu weer langzaam terug,
Weet verder niemand nog iets raak een beetje te einde raad met die bak!
16 september 2013 om 13:02 #18172467Alle vacuum leidingen zeker goed nagekeken? Luchtmassameter, Turbodruksensor , EGR en wervelkleppen zeker in orde?
16 september 2013 om 20:39 #18172468Ik zat net nog even te lezen op internet en las een verhaal over de MAP sensor, ik had eerlijk gezegd geen idee waar deze op de astra zat.
Dus ik ben net even gaan kijken en zag dat de stekker was beschadigd en dat de draadjes ook aardig waren toegetakeld, ik heb ze nu vast getaped voor de rit naar het werk morgen en zal ze morgen middag even opnieuw solderen.Ik houd je op de hoogte.
17 september 2013 om 19:25 #18172469Het was helaas ook niet de MAP sensor, ik heb hem schoongemaakt en het draadje hersteld maar nog steeds het zelfde probleem, ik ben vandaag bij 3 opel dealers geweest en geen van deze kon mij vertellen waar dit zo aan zou kunnen liggen.
Ik begin toch echt te denken dat de turbo misschien niet goed is? ik ga zondag eerst het inlaatspruitstuk schoonmaken en dan zien we weer verder.
P.s het vacuum systeem vernieuwen wordt hem niet aangezien een 90G koppel stukje al 8 euro kost! haha, ik heb hier al een alternatief voor gevonden dus dat neem ik zondag gelijk mee.
En is er echt verder niemand op het forum die ook een idee heeft over dit probleem? alle hulp is welkom! Ook weet ik nog steeds niet zeker of alle waardes die in mijn eerst post staan bij de foto’s normaal zijn?
18 september 2013 om 17:55 #18172470Net gereden met de vacuum meter er aan, dit brengt het probleem toch aan het licht. Ik heb een vacuum probleem!!
Ik heb wat gefilmd ga dat zo op youtube zetten.Bij constant 80 begint vacuum weg te lopen en zakt naar 2.0HG dit blijft 2 sec staan voor dat de noodloop er in komt. in de noodloop heb ik exact en constant 13.1HG vacuum zonder ook maar enige variatie.
Ik geef vol gas het vacuum loopt heel langzaam op tot deze uit de noodloop schiet waarop vacuum direct weer naar 20 – 25 HG springt.
Nu vraag ik mij af, welk deel van het vacuum systeem is ingeschakeld bij constant, uit bij volgas wat vacuum kan lekken, (EGR klep is nieuw!)
18 september 2013 om 18:03 #18172471Egr en wervelkleppen aansturen met opcom, Ook turbo solenoide, Controleer nogmaals je vacuumleidingen;) je blijft welkom;)
18 september 2013 om 18:16 #18172472Welke opcom bedoel je? die van +1200 euro of kan dat ook met de wat goedkopere? die heb ik net gekocht namelijk!
Dit is swiso een component, want ik heb constant de zelfde waardes, en hij houdt exact 13.1 HG aan als hij in de noodloop zit. als ik morgen mijn uitlees hardware heb zal ik deze er eens naast leggen en kan ik precies zien wat er op welk moment word aangestuurd waarna de vacuum daalt.
Wel raar is dat de Tech2 alle solenoids een pass gaf bij de test.
18 september 2013 om 18:19 #18172473Met de goedkopere gaat dit ook:) 1voor 1 aansturen en dan kijken wat de vacuummeter doet:)
18 september 2013 om 18:33 #18172474Top! nou we zullen het zien morgen. ik hoop echt dat het dan toch eindelijk is opgelost! en kan ik eindelijk genieten van mn ”nekkentrekker” haha!
19 september 2013 om 18:30 #18172475Ik heb de opcom aan de auto gehad en er grafieken van geplot, misschien kunnen jullie eens een blik wagen??
2 excel bestand waarvan het verschil is dat ik de solenoids heb gewisseld! van de EGR-Wervel kleppen
https://www.dropbox.com/sh/4lz8bxhzr06vy1l/6UOac-nScG” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alle idéénen zijn welkom!
26 oktober 2013 om 15:04 #18172476Hoi,
ben je hier ooit uitgekomen?
ik heb ernstig vergelijkbaar beeld (maar helaas nog geen opcom, noch een vacuum diagram van mijn auto, en vooral dat laatste is nogal een gemis, want ik meet wel waarden, maar kan er geen betekenis aan geven nu)
M@ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.