astra g 1.816v egr klep

Forumindex Forums Modellen Astra astra g 1.816v egr klep

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    justin26

hallo allemaal ik heb een vraag als de egr klep vuil is en daardoor slecht gaat rijden.kan dat ook invloed hebben op de motortemperatuur?mijn temp staat normaal altijd bij de 90 en nu heb ik in de gaten dat die net over de 80 komt.graag wat advies van jullie.groetjes justin

red-bull

hallo,

egr heeft in principe niets met de motortemp te maken .

als de motor slecht draait en niet op temp komt is er toch wat anders aan de hand.

misschien thermostaat , maar daar gaat de motor niet gelijk slechter van draaien…

en misschien nog even een tip…het is buiten nu ook een stuk kouder he :P

mvrg Rob

Laagvlieger
        Deelnemer

Nou ja. de EGR heeft wel iets met de motortemperatuur te maken.
          Hij maakt de verbranding koeler. Maar niet dusdanig dat je het ziet op de meter. Dus er is wat anders aan de hand.

justin26

oke maar de egr moet wel vuil zijn want bij een snelheid van 50km in zijn drie merk je dat de motor in wil gaan houden schokt of stoot een keer en rijd dan weer even normaal om dit iedere keer weer te herhalen is al vanaf november aan de gang.maar een electronisch probleem kan het niet zijn want het motormanagement geeft geen storing?hoe nu verder.groetjes justin

Laagvlieger
            Deelnemer

Hoezo kan het geen electronisch probleem zijn omdat het lampje niet brandt??? En als het lampje wel brandt is het dus zeker mechanisch. :P
              Slaat dus nergens op ;)

Demonteer de EGR klep en maak hem schoon. 10 min werk en je weet het zeker. Ook kunnen EGR kleppen lekken naar buiten toe. Daardoor kan hij ook slecht gaan lopen.

Fearless
              Deelnemer

Het mooiste is als je de klep ook nog even aansturen kan.

Op de Tech 2 zit zon optie om de klep open te laten gaan. Dan kan je hem goed inspuiten met vet zodat het geheel weer gangbaar wordt.

Laagvlieger
                Deelnemer

Ik zou er geen vet inspuiten!!!
                  Daar kunnen koolresten aan blijven plakken. Gewoon goed met remmenreiniger/carburateurreinigger en een staalborstel reinigen.
                  Aansturen kan door op de buitenste pinnen (pin 1 en 5) 12 volt te zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.