Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Astra G 1.8 uit 2000 afslaan bij stoppen voor stoplicht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2011 om 20:06 #17242522
Hallo,Ik heb een Astra X1.8XE1 uit 2000
Bij het stoppen bv voor het stoplicht zie je het motortoerental onder de 500 toeren komen en klimt dan weer op
Heel vaak slaat hij ook af. Ik heb de LMM al een keer vervangen en toen leek het beter te gaan maar sinds een week of twee
slaat hij weer vaak af.Het vreemde is dat wanneer ik stil sta en gas geef dat hij altijd op het goede stationere toerental uitkomt en nooit afslaat.
Vanuit een rijdende positie en stoppen dan komt hij weer onder de 500 toeren met als gevolg vaak afslaan
Heeft iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken.
Als ik de fora afloop kom ik ook vaak de MAP sensor die een probleem kan veroorzaken.
de stappenmotorop de gasklep geloof ik niet in want dan zou hij in stilstand bij gasgeven ook af moeten slaan en dat doet hij nou juist niet
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.24 oktober 2011 om 21:23 #17930943Deze heeft geen MAP sensor, maar een LMM
als je de Ecotec kap los haalt zie je rechts van het klepdeksel een rond ding met een stekker erop, geef als ie weer rot loopt daar eens een flinke tik tegen met een flinke schroevendraaier of licht hamer.
vaak gaat ie dan ineens goed lopen..
Dat is de EGR klep.
Willem
24 oktober 2011 om 21:32 #17930944Hallo Willem,
Dank je voor je reactie.
De EGR klep is al afgesloten met een blinde pakking.
In het verleden had ik het zelfde probleem voordat ik de LMM had vervangen.
Het maakte geen verschil uit, wel of geen afgeblinde EGR klep.
Het vreemde is dat ik na het vervangen van de LMM geen problemen meer had tot een
week of twee geleden. Het is een originele Opel LMM. Hij zal toch niet weer stuk zijn.
Wat mij opvalt is dat wanneer de motor koud is hij wel goed loopt maar als hij even warm is slaat hij weer af als je stopt bij een stoplicht.
Het allervreemdste vind ik nog dat hij alleen afslaat als je uit rijdende toestand komt.
Als je stil staat loopt hij perfect en slaat niet af na gas te hebben gegeven.
Komt dan ook weer keurig netjes op zijn stationaire toerental.
Ik heb de accu ook al een half uur losgekoppeld en weer aangesloten maar dat hielp ook niet.
Misschien weet je nog iets waar ik naar kan kijken
Alvast bedankt.24 oktober 2011 om 21:33 #17930945Imitatie LMM gemonteerd???
24 oktober 2011 om 21:40 #17930946nee ,een originele GM#90530463
Mijn buurman werkt bij de opel en heeft hem voor mij meegenomen.
Aan deze man had ik ook al dit probleem voorgelegd maar weet het ook niet.
Hij heeft ook een origineel draagbaar uitleesapparaat van opel meegenomen
om eventuele foutcodes uit te lezen maar die waren er niet24 oktober 2011 om 21:42 #17930947met dat draagbaar apparaart kan hij veel meeeeerrrrrrr..
Alleen weten de meesten daar niet mee om te gaan….
willem
24 oktober 2011 om 21:47 #17930948ik merk wel dat als ik de airco aanzet het toerental iets omhoog gaat en dan
minder gauw de neiging heeft om af te slaan.
ik heb ook ergens iets gelezen over een gaatje wat naar 1.5mm opgeboord moet worden.
Is dat bij deze motor ook van toepassing ? en zo ja , waar zit dat.
Nogmaals, waarom doet hij het wel goed als ik stilsta en niet uit rijdende toestand kom.24 oktober 2011 om 21:50 #17930949zit op het gasklephuis, dunne slang vanf kleppendeksel volgen en je hebt m
gasklep reinigen, kan ook klemmen, dan slaat de motor ook af.
Willem
24 oktober 2011 om 21:53 #17930950Ga ik van de week even proberen.
bedankt voor het meedenken
Andre
25 oktober 2011 om 10:04 #17930951Zal binnenkort ook eens een tik op de EGR-klep geven.
Mijn blok (ook een X18XE1) slaat niet af, maar loopt beroert. Wil ook het gasklephuis binnenkort schoonmaken en de carterventilatie opboren.
Heb dan wel een nieuwe pakking tussen het gasklephuis en inlaatspruitstuk nodig, neem ik aan?26 oktober 2011 om 17:54 #17930952probleem opgelost
heb het gaatje onder de gasklep opgeboord van 1mm naar 1.7mm
en motor slaat niet meer af
Ongelofelijk dat 0.7mm het verschil uitmaakt tussen afslaan en perfect lopen
iedereen bedankt voor het meedenken.26 oktober 2011 om 22:48 #17930953gaatje heeft dan ook dicht gezeten, dat is het probleem!!!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.