Astra G 1.7 DTI (bj 2000) Y17DIT – koelvloeistof vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.7 DTI (bj 2000) Y17DIT – koelvloeistof vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Domi-Astra

Goedemorgen allemaal,

Kan er mij iemand vertellen waar het ventieltje juist zit aan de radiator om alle koelvloeistof te kunnen laten weglopen? Want ik had graag deze vloeistof eens willen vervangen, is dringend nodig ook en ik had begrepen dat je dit via dat ventieltje moest doen.

alvast bedankt voor jullie antwoord! ;)

xladage
      Deelnemer

Zit onder aan de radiator, als je voor de auto staat aan de rechter kant (dus bestuurderskant)

Is een ventiel dat haaks op de radiator staat, en zit op de hoek, en wijst naar achter (ds naar de motor)

xladage
        Deelnemer

Hiet zit ie, die zwarte getande knop is het ventiel, het tuutje steekt daar uit

Domi-Astra

En wederom verder geholpen door xladage ;) thanks!!

xladage
            Deelnemer

graag gedaan ;)

Tip voor het verversen van de koelvoeistof:
              1. neem een vaatwassertablet, van die goedkope witte (niet van die vloeibare, maar zo’n wit blokje), en gooi dat in en je KVS reservoir
              2. Ga een stuk rijden zodat de KVW warm is en het tablet opgelost is
              3. Laat de boel afkoelen en draai de plug open (met bak er onder)
              4. leeg laten lopen, leeg knijpen van leidingen
              5. Tuinslang met water op je reservoir zetten, of je reservoir loskoppelen en tuinslang op de grote leiding onderaan je expansievat zetten, zo spoel je hem makkelijk door.
              6. Als de boel goed gespoeld is, leidingen leegknijpen, en eventueel via de grote leiding onder je expansievat doorblazen met lucht
              7. De boel weer helemaal opvullen met nieuwe KVS, motor warm laten draaien met de kachel helemaal op heet / open zodat ook deze ontlucht wordt. je kan ook gaan rijden om de boel warm te krijgen.
              8. als de boel helemaal warm is, bijvullen tot het streepje

Opel-Maus

Eh, waarom dat vaatwasblokje? Als ik naar m’n glazen kijk toch redelijk agressief spulletje…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xladage
                Deelnemer

Om de aangekoekte troep / vuil los te krijgen.
                  Anders loop je het risico dat je kersverse KVS meteen weer vervuild raakt van alle rotzooi die achterblijft, en heb je het eigenlijk een beeje voor niks gedaan.
                  Het hoeft niet heh, is vrijblijvend, en je gooit het spul er meteen weer uit nadat het eventjes rondgelopen heeft…

Als je overigens kijkt naar de corrosie van je glazen in de vaatwasser, komt dat niet door je vaatwastablet, maar door hard(er) water dat met grote kracht er tegenaan wordt gespoten. Het is meer het kalk dat zijn sporen achterlaat dan je vaatwastablet

Opel-Maus

Aha, weer wat geleerd, dankjewel, xladage!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.