Astra G 1.7 DTI (bj 2000) – krukassensor vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.7 DTI (bj 2000) – krukassensor vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Domi-Astra

Hoi allemaal,

Ik heb sinds enkele maandjes een Astra G 1.7DTI die lekker rijdt alleen is het ding zoooo traag en onregelmatig in toeren (ook bij het optrekken). Heb hem even laten uitlezen door een kameraad en ja hoor, de krukassensor is stuk (zoals bij veel van deze modelletjes voorkomt).

Nu wil ik graag 3 dingen weten:

1. Kan ik een krukassensor van een Astra G 1.4 (bj 2000) benzine in mijn wagen plaatsen?
      2. Waar bevindt zich de krukassensor in mijn motor?
      3. Aan het onderdeel te zien (online) lijkt me dit makkelijk zelf te vervangen, klopt dat ook?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

CommoCruiser
      Deelnemer

Die van een 1.4 benzine heeft een ander onderdeelnummer, dus zal wel niet passen.
        Bij een Y17DT zit de sensor onder de startmotor.
        Vervangen is goed te doen, alleen het boutje waarmee de sensor vast zit is wat lastig te bereiken.
        Als je de moer van de startmotor weghaalt en daarna de zeskant met draadeind waar die moer op zit, dan wordt het ineens een heel stuk makkelijker.

Domi-Astra

Beste CommoCruiser,

Bedankt voor jouw antwoord en kneepje van het vak.
          Echter ben ikzelf nogal een leek als het aankomt op motorisch vlak van auto’s. Vraag me alles van Zündapp en Kreidlers, maar Opels :???:

Zou u mij kunnen aantonen (in een foto’tje) waar bij mij de startmotor zich bevindt?

Alvast bedankt voor uw hulp (en geduld).

CommoCruiser
          Deelnemer

Aan de achterkant, bijna onderaan het blok.
            Makkelijkst te bereiken vanaf de onderkant na de bodemplaat verwijderd te hebben.
            Dan zie je dit als je er onder ligt :

Onderaan op de foto zie je nog net de rechtse bak-homokineet.
            In het rode rondje het boutje wat je los moet draaien om de sensor er uit te halen.
            In de linker bovenhoek de moer van de startmotor die je los moet halen, met links daarnaast een stukje van de zeskant die je ook weg moet halen.

Domi-Astra

CommoCruiser,

Als u een leerkracht automechanica zou zijn, ik zou elke dag met plezier de uw les volgen!
              Superbedankt voor uw uitleg en gedetailleerde informatie.

Haasje17
              Moderator

Heb je hem uitgelezen met stilstaande motor? Want dan krijg je bij veel modellen een fout op de krukassensor.

Domi-Astra

Ja, hij is uitgelezen bij stilstaande en draaiende motor. Alles wijst er ook op dat het de krukassensor is en niet bv. de luchtmassameter of dieselpomp. Hij durft inderdaad bij deze Astramodellen veel die soort foutjes aan te geven maar dat was niet in dit geval.
                  Voor alle zekerheid even het geheugen gereset en opnieuw uitgelezen en blijft foutcode aangeven van de krukassensor. Voor een appel en een ei kan ik dit zo kopen bij een tweedehandszaak dus qua kosten valt het gelukkig allemaal wel mee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.