Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 station. Stotteren, uitvallen, help!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2015 om 16:13 #17273731
Hallo mede opel rijders,
Helemaal blij en in m.n nopjes, zwanger, voor de 1ste x.
Lange tijd geen auto meer gehad, alles braaf, gezond op de fiets. Tja met een bollebuik, wordt alles wat moeilijker.
Dacht ik slim een mooie degelijke station te kopen.
Tuurlijk voor de opel gaan.Nu heb ik een hele fijne opel Astra G 1.6 uit 2001 gekocht. Niet veel later allemaal probleempjes.
Naja de ruiterwisser wil op stand 1 en 2 niet naar beneden, ach ik haal wel xtje een motortje op bij de sloop.
Maar daar bleef het niet bij.
Hij geeft storings lampjes. Het motorblokje en soms dat sleuteltje in de auto.Onder het rijden, van bijvoorbeeld 80 afremmend en dan voor de rotonde je koppling in drukken om terug teschakelen, valt hij volledig uit. Vaak kan ik dit op vangen door hem rollend in de versnelling koppeling weer langzaam omhoog laten komen. Helaas gebeurt het nu bijna constant en wordt het gevaarlijk. (Dit wil ik al helemaal niet als straks de baby er bij in zit).
Nu heb ik al van alles laten doen. De lambasone vervangen. EGRklep schoongemaakt. Meerdere uitleesapparaten aangehad. Niks vreemds. De computer opgestuurd om uit te meten. Ook hier niks raars. Nu zijn de ideeen op.
Omdat ik nu niet teveel geld hier aan wil spenderen ga ik niet de ene sensor na de andere vervangen om te kijken of dit het probleem kan zijn.
Wie heeft dit eerder gezien, gehoord of meegemaakt? Wat kan de oplossing zijn??
Alvast bedankt!!
Liefs Jennifer5 oktober 2015 om 16:20 #18298116EGR afdoppen met daarvoor bestemde afdoppakking.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 oktober 2015 om 18:20 #18298117Het klinkt als een brandstofprobleem, misschien een gare pomp?
met de egr origineel of afgedopt moet ie gewoon normaal lopen.
als die foutcode er in gestaan heeft en schoonmaken helpt zou ik daar niets meer mee doen. (check of ie wel goed bedient word.)
Als de foutcode er wel weer in komt, klep vervangen.Wat voor foutcodes werden er weergegeven? En wat komt er nu weer in?
Dit jaar enkele astra’s en zafira’s gehad met soortgelijke klachten. Zonder foutcodes. Na lang zoeken bleek de slang van de pomp aangetast te zijn. (dealers beweren e85 benz….. :hmmz)
Dus nieuwe slang er aan, en bij 1 geval zelfs een complete pomp.Maar voordat er vanalles onnodig vervangen word. Uitlezen!….Uitlezen, en nog eens uitlezen. En dan niet alleen de foutcode’s maar parameters van alle sensoren checken.
5 oktober 2015 om 18:41 #18298118ECU uitlezen. Deze motoren zijn welbekend ecu problemen. Wat foutcodes zijn in Ecu?
5 oktober 2015 om 18:47 #18298119Deze een ecu probleem? misschien is het wel een simpel 8 klepper motortje
En zoals de ts aangaf was de ecu al nagekeken
5 oktober 2015 om 18:53 #18298120@Fearless wrote:
Deze een ecu probleem?
Het is mogelijk. Maar moet worden gecontroleerd.
Afgelopen zaterdag ik een ecu gerepareerd door ACtronics veranderen. Tweemaal gerepareerd. Voor eigenaar kost 800 euro in reparatie en andere onderdelen. :(
5 oktober 2015 om 19:15 #18298121Wel, het is mogelijk idd.
Bij de 16v’s gaan ze veel dat weet ik wel, alleen van een 8v heb ik ze nog nooit vervangen.Ben benieuwd wat voor motor de ts heeft.
6 oktober 2015 om 01:35 #18298122Hoihoi!!
Wow wat snel al veel reacties! Ten eerste bedankt voor het mee denken!
Het is een Z16XE1.6 DOHC 1.598 cm³ 4-in-lijn 100 pk.
Met het uitlezen heeft de EGRklep geen foutmelding gegeven. Alle waardes zijn na gekeken. Er werdt iets met katalysator aangegeven. Nu niet meer.
Zowel rijdend als stil staand laten uitlezen. Ook met test rit en uitval. Hierin niks vreemds kunnen vinden. En de parameters en sensoren zijn ook steeds gecontroleerd. Geen vreemde dingen.
De ECU? En slang van de beandstofpomp laten controleren dus?
We gaan aan de slag!
6 oktober 2015 om 04:40 #18298123@Fearless wrote:
Wel, het is mogelijk idd.
Bij de 16v’s gaan ze veel dat weet ik wel, alleen van een 8v heb ik ze nog nooit vervangen.Ben benieuwd wat voor motor de ts heeft.
De ECU van de Z16SE is exact gelijk aan die van de Z16XE en gaat ook stuk.
Meeste ervaring die ik heb is EGR die blijft hangen waardoor die uitvalt. En afdoppen zoals wim zegt helpt dan vaak niet en je krijgt er geen storingen van in de ECU.
Andere wat ik wel eens heb gezien is dat de krukassensor niet goed werkt en dus tijdens het rijden ineens geen signaal meer geeft en dat dat uitval veroorzaakt. Makkelijkste test is trek de stekker van de EGR los en ga rijden valt die dan niet meer uit, nieuwe halen en afdopen.
6 oktober 2015 om 05:01 #18298124Hoi Haasje,
Mijn 1ste ingeving was ook EGR klep en daarna evt de krukas sensor. Dit zijn net als de ECU, Dure dingen om aan te schaffen. Was vroeger altijd met de jongens aan het knutsellen aan auto’s maar alles is zo electronisch tegenwoordig dat ik twijfels heb.
Zal de Opelmonteur vragen de EGR lostekoppelen en dan te testen. Fijn dat je mijn ideeen ondersteund. Durf nu weer een beetje hoop te hebben dat hij het gaat doen.
Ik laat het weten.
Liefs Jennifer6 oktober 2015 om 09:30 #18298125Het beste is wel om de EGR even los te halen en er zeker te zijn dat het ventieltje goed dicht zit, vervolgens weer monteren met de stekker los.
Als de EGR open is gebleven heb je namelijk niks aan het loshalen van de stekker.6 oktober 2015 om 10:35 #18298126@Haasje17 wrote:
@Fearless wrote:
Wel, het is mogelijk idd.
Bij de 16v’s gaan ze veel dat weet ik wel, alleen van een 8v heb ik ze nog nooit vervangen.Ben benieuwd wat voor motor de ts heeft.
De ECU van de Z16SE is exact gelijk aan die van de Z16XE en gaat ook stuk.
Meeste ervaring die ik heb is EGR die blijft hangen waardoor die uitvalt. En afdoppen zoals wim zegt helpt dan vaak niet en je krijgt er geen storingen van in de ECU.
Andere wat ik wel eens heb gezien is dat de krukassensor niet goed werkt en dus tijdens het rijden ineens geen signaal meer geeft en dat dat uitval veroorzaakt. Makkelijkste test is trek de stekker van de EGR los en ga rijden valt die dan niet meer uit, nieuwe halen en afdopen.
Heb het zelf nooit gehad dat ie uitviel door een slechte egrklep….
Maar het zou idd kunnen.
Wel vreemd dat ie dan geen storing aanmaakt.7 oktober 2015 om 08:39 #18298127Voor het uitvallen, is het niet domweg de accu die te zwak of af is? Dit heb ik met me asta gehad, zat een te zwakke accu op waardoor die steeds uitviel, koppeling intrappen en oplaten komen en reed weer. Is maar een idee om te checke;)
Groeten
7 oktober 2015 om 12:18 #18298128ik had dit probleem ook, wat ik je kan adviseren is.
bobine(brug) vervangen, en kijken of er olie rondom de bougies zitten enzoja packing laten vervangen.
sorry voor de korte uitleg, zonder onderbouwing
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.