Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 Sport 16v bj 2000, Cruise control Stopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2011 om 08:27 #17237809
Goedendag,
Ik ben sinds kort lid op dit forum.
Mijn naam is Wouter, kom uit de regio Alkmaar en ik rij in een Opel Astra G 1.6 16v Sport uit nov 2000 op LPG G3.Ik heb sind een aantal weken het probleem dat de cruisecontrol vanzelf stopt/uitvalt.
Het begon een aantal weken terug, wanneer ik op cruise control reed en bijvoorbeeld mijn raam naar beneden of omhoog deed, viel de cruise control uit.Inmiddels is het zo dat de cruise control ook opeens uitvalt als ik gewoon aan het rijden ben.
De ene keer valt de cruise control uit na 20 sec, en dan weer na enkele minuten.Iemand enig idee wat he probleem kan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
20 mei 2011 om 10:16 #17880364Heb je foutcodes kunnen uitlezen?
20 mei 2011 om 11:39 #17880365Heb je onlangs wat aangepast?
20 mei 2011 om 14:43 #17880366ik heb dit ook wel eens als ik met een volle bak berg op moet … maar neem aan dat dit een normale beveiliging van de cruise control is? en dat dit niet jouw geval is
20 mei 2011 om 17:02 #17880367de diesels zijn een heel ander verhaal…
Bij de X16XEL is de Cruise mechanisch, deze heeft een aparte kast voor de Cruise control welke geheel los staat van de motorcomputer, in dit geval zou het kunnen dat de massa verbinding van de auto of de cruise control slecht is, ik vermoed het eerste omdat ie het vaker deed bij bedienen van grotere verbruikers
let ook even op de Remschakelaar rempedaal schakelaar en de hendel van de bediening, daar kunnen ook storing in voordoen.
Bij de Z16XE is de Cruise Control volledig in het motorprogramma verwerkt.
Deze kan dus ook door motorstoringen worden uitgeschakeld.
Let hierbij ook even op de massa van de auto en de motorcomputer, verder kan het ook liggen aan bovenstaande schakelaars.bijde systemen zou je kunnen uitlezen en waarde checken, makkelijkst is iemand in de buurt met een Op-Com die je daarmee kan helpen.
Willem
23 mei 2011 om 07:10 #17880368Ik heb niets aangepast aan de auto.
Rij er nu zo’n 3 maanden in, heb de auto vandaag ook weg gebracht voor een grote beurt.
Vrijdag middag dat ik naar huis reed, deed de cruise control het weer gewoon.Maar het uitlezen van een foutcode dat gebeurt door de auto aan te sluiten op een “computer” neem ik aan?
Moet dat dan bij een opel dealer of kan elke garage dat voor je doen?23 mei 2011 om 10:57 #17880369even voor de zekerheid,
heb jij je voet van de koppelingspedaal af tijdens rijden?
heb het eerder gehad dat ik het probleem ook niet kon vinden, toen bleek achteraf dat hij met zijn voet op de koppeling reed.
als jij je koppeling intrapt valt je cruise control ook uit, en als jij dan tijdens het rijden ook je voet op de koppeling houd kan hij dat afentoe zien als intrappen van de koppeling23 mei 2011 om 19:53 #17880370Als bij deze motoren een fout in de motorcomputer zit word de Cruise Control ook uitgeschakeld.
Willem
24 mei 2011 om 08:03 #17880371Nee ik heb mijn voeten van de pedalen af.
Anders kan ik natuurlijk net zo goed zonder cruise control rijden.Ik heb gister de auto opgehaald, hij heeft een grote beurt gehad.
Ze hebben onder meer tussenstuk en einddemper van de uitlaat vervangen, die was kapot.
En verder de normale dingen gedaan bij een grote beurt.Ik heb nu geen problemen meer met de cruise control.
Dus ik ga er maar vanuit dat het een tijdelijk euvel was.P.S.
Ze gaven bij de garage aan, dat er geen historie bekend is van de Distributieriem en dat het raadzaam is deze te vervangen. Maar enig idee of er te achterhalen valt bij welke km stand de distributieriem voor het laatst is vervangen?24 mei 2011 om 09:42 #17880372Als er nergens iets in je motorruimte staat of in het onderhoudsboekje word het lastig. Eventueel bellen naar de garage waar hij het laatst in onderhoud is geweest.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.