Astra g 1.6 sport 16v 2001 spanningsprobleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g 1.6 sport 16v 2001 spanningsprobleem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    jappie1984
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb een vaag probleem;
      Als ik mijn richtingaanwijzer aan zet of mijn stuur beweeg, dimmen/flikkeren mijn dashboard en binnenverlichting mee.
      Als de auto lang (ca 8u) heeft stil gestaan en ik wil hem starten springt mijn tankmeter naar 0 om vervolgens weer terug te schieten. Gebeurt alleen niet altijd, af en toe doet ie het wel goed. Lijkt erop dat ie het alleen doet als ie te weinig spanning heeft.
      Ik heb er al een nieuwe dynamo (100ah) in gezet, meerdere accu’s (ook nieuwe) geprobeerd, multiriem vervangen, her en der massa nagelopen en massa aangebracht.
      Met motor uit de accu spanning 12,6v, met motor aan 14,4v.
      Zit een goede accu voor deze auto in.
      Het dynamo lampje gaat verder niet branden, die doet het wel gewoon.
      Ook geen storingen gevonden met uitlezen.

Heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

Groeten,

Jasper

Astra_R
      Deelnemer

Hoe erg is het dimmen van je verlichting?
        Mijn Astra heeft het ook, maar volgens mij is het in theorie normaal. Bij een draaiende motor is je spanning 14.4 Volt. Dit is goed om je accu weer vol te laden en te houden. Ga je een verbruiker inschakelen, dan zal er een spanningsdip plaatsvinden, waarop je dynamo weer bijschaalt om op een 14.4 Volt te komen. Hier zit echter normaal bij onze auto’s(ik weet niet hoe dit bij de meest moderne is) een kleine vertraging in. Dit kun je leuk testen door je achterruitverwarming of aanjager eens in te schakelen. Je verlichting zal dimmen om vervolgens weer de normale sterkte te krijgen. Dit proces gaat bij het knipperlicht alleen te snel waardoor je dynamo niet kan reageren.

Correct me if I’m wrong;)

Hoe het met het starten is durf ik je echter niet te zeggen. Ik zal er eens op gaan letten en mogelijk later terug koppelen.

jappie1984
        Deelnemer

Hoe erg het is met dimmen,ja het valt mee maar ik heb het idee dat ie de accu niet goed vol laad waardoor de auto meer gaat zuipen en stationair loopt ie dan ook rommelig.voorderest als ik gas geef geeft de dashboard een lichte flits daarna weer normaal. Zou het ook kunnen dat het te maken heeft met xeon verlichting wat ik er ingebouwd heb op de originele verlichting stekkers aangesloten heb,omdat ik op meer forums lees dat je de massa apart aan moet leggen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.