Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g 1.6 8v probmleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2016 om 18:55 #17274849
Wij hebben van een particulier een zwarte Astra g 1.6 8v van 2003 gekocht en hebben nu dus een probleem
De auto start en als je voorzichtig optrekt dwz toerental onder de 2000 houden gaat het goed het moment dat de auto boven de 2000 toeren komt begint hij te schokken en inhouden
Als je de auto dan stil zet slaat hij ook af , hierna kun je hem weer starten en zolang je hem onder de 2000 toeren houd gaat alles goedAuto is uitgelezen met een op-com maar geeft alleen aan dat de druk in airco te laat is en heeft hier dus niets mee te maken
verder staan er geen storings meldingen in de computerGarage heeft inmiddels bezine filter vervangen en geprobeerd lucht in de benzine leiding te blazen om te kijken of het naar de tank open is.
Hierna starte de auto even moeilijk ( leiding opvullen ? ) , kon hierna gewoon rijden met auto boven de 2000 toeren en schokte nietEchter na de auto afgezet te hebben en later weer gestart te hebben was probleem weer terug , garage gaat nu kijken of de benzinepomp wel goed is
Wat ik vreemd vind is dat er geen storingen in de computer staan en toch een probleem is dacht dat dit zichtbaar zou moeten zijn
Nu heb ik inmiddels wel gelezen dat de ecu ook problemen kan geven zou dit mogelijk zijn met deze problemen of moeten we toch ergens anders gaan zoeken ?Alvast bedankt
4 januari 2016 om 22:23 #18307084Kan je een rail benzinedruk meten met motor aan?
4 januari 2016 om 23:48 #18307085@liviu2004 wrote:
Kan je een rail benzinedruk meten met motor aan?
ik denk dat dit een single point injectie is.. een x16szr vermoed ik.. die heeft denk ik alleen een voeding en retour leiding voor de benzine
5 januari 2016 om 06:45 #183070862003 geen x16szr maar Z16SE.
Heeft lambda 1 uit. Kijk naar de katalysator en proberen zonder lambda 1 meer dan 2000 rpm.5 januari 2016 om 07:28 #18307087Katalysator verstopt, of een van de toerentalsensoren stuk. Zelfde euvel ook wel eens gezien met defecte krukassensor. Trek een van de twee krukas of nokkenas los en dan even testen. Eventueel inderdaad lamda 1 eruit draaien. En testen
5 januari 2016 om 09:19 #18307088Bedankt voor informatie
Ze hebben de cat bekeken en ziet er goed uit , gaan lamda 1 er uit halen kijken wat er dan gebeurt
Als ik krukas sensor of nokkenas sensor afkoppel wat moet ik dan testen , gewoon starten en proberen of ie boven de 2000 toeren komt ?
5 januari 2016 om 17:34 #18307089Ik heb eens een blok omgehangen in een BMW waar geen nokkenassensor aangesloten was.
Pas bij het rijden kwam eruit dat bij 4200 toeren de begrenser ingreep. (zo voelde het)
Onder dat toerental reed hij perfect.
Later heb ik uitgevonden dat als de nokkenassensor stuk is, dat de onsteking ermee stopt bij dat toerental.
En dat het bij veel merken zo werkt.
Misschien dat het bij de Astra bij 2000 toeren gebeurd.5 januari 2016 om 17:44 #18307090Pitbull als je motor bij 4200 toeren in de begrenzer gaat staat je auto in noodloop.. Krukas of nokkenas sensor kan dat veroorzaken dacht ik
6 januari 2016 om 21:38 #18307091Toch bijna een jaar mee gereden.
Tot in zuid Frankrijk aan toe. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.