Astra G 1.6 8v 2001 kachel lek??

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 8v 2001 kachel lek??

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Gekke Gerritje

Hoi, mijn oudste knul heeft dus een hele leuke Astra 1.6 8v van 2001 met een klein beetje vochtigheid bij de voeten. Omdat het aan beide kanten van de middenconsole een beetje nat is en de achterruit en voorruit sneller beslaat dan normaal denk je al snel aan de kachel. Maar ik kan eigenlijk uit de vochtigheid niet de rare zoete lucht van de koelvloeistof halen. Kan het wat anders zijn, airco afvoer die daar wat lekt??? Ben al op zoek naar een mooie beschrijving van een kachel in en uitbouwen in een G maar kan net zo snel wat vinden.

Haasje17
      Moderator

TJa kachel uitbouwen dan moet je je dashboard demonteren, het kan airco water zijn, maar dan zit de afvoer verstopt.
        Vind je in het midden tegen het schutboard.

Gekke Gerritje

Hij had gisteren de airco even flink aan en voelde toen nattigheid, dus met een beetje geluk de afvoer. Nu eens op zoek hoe dat precies zit.

Anoniem

Hoi, dit zelfde probleem heb ik een aantal maanden geleden ook gehad. Dezelfde auto en motor. Wanneer je onder de auto gaat liggen, vindt je net achter de motor (richting achteren) een rubber uitsteeksel met een haakse bocht in (airco afvoer), deze moet je even schoonmaken. Op knijpen en met een pen of schroevendraaier in wroeten, alles komt dan los en is het weer open zodat de airco kan zweten. Pas op met precies onder de water aflaat te gaan liggen, komt best veel water uit. Hierna even een weekje een goede vochtvreter in de auto plaatsen en je hebt nergens meer last van.
            Bij lag er een hele plas aan het voeteneinde.

Gekke Gerritje

Gaan we doen!!! Wel op de brug denk ik.

Heb je ook de 85 pk uitvoering? Rijdt best lekker en ruim 1 op 14.

Anoniem

Klopt ja, de 85 pk versie. Het is geen geweldenaar maar doet wat hij moet doen, ook met de automaat loopt nog steeds wel lekker. Wanneer ik een beetje normaal rij haal ik de 1 op 15 wel, toen ik hem net kocht was het 1 op 10 á 11. Na Forte brandstofsysteem reiniging, motorflush en versnellingbak reiniging en een paar lange ritten, is het verbruik flink gedaald.

Gekke Gerritje

Hij heeft een schakel en haalt bij rustig rijden ook makkelijk 1 op 15.

Volgende week even langs de garage om de afvoer schoon te maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.