Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g 1.6 16v xel motor loopt slecht als ie koud is
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2011 om 09:50 #17242161
hoi
ik heb een astra g en telkens als ie koud is loopt ie onregelmatig en het lijkt mij dat het te maken heeft met de choke
hij ploft in de uitlaat als ie koud stationair loopt als die warm is is het beter. ik heb brandstofdrukregelaar vervangen op advies van de garage maar verder hadden ze niks gevonden?
iemand een idee?15 oktober 2011 om 16:25 #17927137Misschien dat je bobinerail defect is. Problemen komen me nl bekend voor. Bij mij liep die met de koude start op 3 cilinders en dus beroerd. Tis maar een idee maar laat deze eens nakijken.
15 oktober 2011 om 17:48 #17927138bobine gaat indd wel eens kapot ja.
temperatuursensor kan ook noglaat hem eens uitlezen in een garage! :thumb
15 oktober 2011 om 18:09 #17927139Een defecte bobine hoeft geen foutmelding te geven.
Problemen met de bobine heb je meestal als de motor warm is. Bougies nog goed?17 oktober 2011 om 14:37 #17927140bougies zijn goed en bij uitlezen bij opel garage gaf die niks aan als ie warm is ploft ie ook zachtjes in de uitlaat viel me nu op toerental stationair schommelt ook beetje
17 oktober 2011 om 16:29 #17927141hebben ze hem ook ff aan de uitlaatgastester gehangen?
hier kun je ook veel uit halen ;)19 oktober 2011 om 14:59 #17927142vandaag weer bij de dealer geweest lambda en uitlaatgassen gecontroleerd was niks mis mee
dus hun conclusie was ik moest 98 tanken het was een mechanisch probleem (motorvervuiling?)
en verder hebben ze niks gevonden19 oktober 2011 om 15:59 #17927143onzin om 98 te tanken met zo’n motor.
wat heeft hij gelopen dan?temperatuursensor zou ook nog kunnen ;)
20 oktober 2011 om 16:55 #17927144149000km gelopen ik weet het nu ook nietmeer wat het kan zijn elektrish iig niks zou allemaal nagekeken moeten zijn
20 oktober 2011 om 19:32 #17927145dit had ik ook met me opel astra 1.6 16v 2001
ze hebben toen de egrklep schoongemaakt en de gasklep!
daarna een flesje injector cleaner in de tank gedaan en moest van de garage een stuk in duitsland gaan blazen!!
nadien geen last meer van gehad!!20 oktober 2011 om 20:29 #17927146zou indd met de egr te maken kunnen hebben.
ecotec motoren hebben daar vaker last van.deze mag niet werken als de motor koud is, dus als hij bij jou wel werkt gaat de motor ook rauw lopen
22 oktober 2011 om 16:17 #17927147hij doet het zowel warm als koud maar het is al iets minder geworden met v-power alleen nu valt ie onder het rijen af en toe weg tot ik gas bij geef
23 oktober 2011 om 09:09 #17927148@GSI Racer wrote:
zou indd met de egr te maken kunnen hebben.
ecotec motoren hebben daar vaker last van.deze mag niet werken als de motor koud is, dus als hij bij jou wel werkt gaat de motor ook rauw lopen
– EGR werkt ook wel als ie koud is (hang er maar eens een Op-Com aan, je zal zien dat ie werkt als de motor koud is)
– ECOTEC motor: altijd een leuke definitie, maar er zijn zoveel verschillende ECOTEC motoren, dat de meeste typen eigenlijk nooit problemen hebben met deze EGR, maar ze wel over 1 kan geschoren worden.– Inderdaad de Ecotec smallblock 16kleppers hebben wel last van een dichtgekoolde of vastzittende EGR klep, dit komt echter een weinig tot nooit voor bij de Bigblock ECOTEC’s de 2.2 ketting ECOTEC motoren (USA) en de ECOTEC V6 zusjes.
> Ik vermoed inderdaad iets met een hangende EGR klep of vervuilde gasklep.
Willem
24 oktober 2011 om 16:29 #17927149my bad, Wim maakt het wel ff wat duidelijker ;)
26 oktober 2011 om 14:52 #17927150hij loopt nu een stukje rustiger en ploffen in de uitlaat is weg volgens mij sinds ik v-power tank
26 oktober 2011 om 17:05 #17927151lijkt me sterk dat het puur aan de benzine ligt.
26 oktober 2011 om 19:33 #17927152je hebt gelijk toestraks nadat ik het zei plofte die weer
maar ik vroeg aan een opel monteur of het de egr kon zijn en die zegt weer dan geeft ie een foutmelding?26 oktober 2011 om 19:55 #17927153bij slechte werking hoeft hij geen foutmelding te geven
ook de gasklep reinigen is geen overbodige luxe
gezien de ontluchting van je blok er achter zit geplaatst, zit deze waarschijnlijk vol met bagger
als deze niet goed sluit krijgt ie te veel lucht bij stationair, kan ook het ploffen veroorzaken (licht dan)
ben zelf een x16xe aan het opknappen en daar zat bijna een halve cm vastgekoekt :puke
wie dat verzonnen heeft……
ga alsjeblieft naar een goed zelfstandig autobedrijf
bezoek dealers als je een nieuwe auto wilt aanschaffen, niet voor (goed) onderhoud
uitzonderingen daar gelaten natuurlijk27 oktober 2011 om 16:26 #17927154klopt indd ja.
veel dealerbedrijven vervangen alleen maar, zonder echt te zoeken.veel beter kun je naar een universele garage gaan :thumb
is nog goedkoper ook (qua uurloon) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.