astra g 1.6 16v soms op 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Astra astra g 1.6 16v soms op 3 cilinders

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kadettEsedan
    Deelnemer

Hallo Allen,

sinds vorige week heb ik dat zo nu en dan de auto opeens op 3 cilinders gaat lopen (loopt heel onrustig blok schud en blijft niet lopen)
      Wanneer ik de auto dan enige tijd heb laten staan start hij weer en loopt het blok weer als een zonnetje.
      het probleem kan zich altijd voordoen na een korte rit lange rit warm of koud buiten.

persoonlijk dacht ik dat dit aan de ontsteking lag.
      nu heb ik begrepen dat er bij deze auto voor elke bougie een aparte cdi is (wanneer het niet zo is hoor ik het graag)
      de bougies zitten in ieder geval niet zo aangesloten als bij de kadet (ontstekingsunit via de ontstekingsregelaar naar bougiekabels naar de bougies)
      dus kabel voor kabel loshalen om te kijken welke cilinder niet mee gaat is er niet bij.

iemand een idee wat het probleem is of hoe te testen welke cilinder niet meeloopt?

alvast bedankt

Fearless
      Deelnemer

Het probleem zit in het bobineblok. Deze gaat vaker kapot.

Dat is dat grote ding boven je bougies.

Kost nieuw zon 140 euro

kadettEsedan
        Deelnemer

thanks fearless. :thumbup
          Het is het eerste probleem met de astra sinds in bezit (1998) dus 140 no problemo.
          hopen dat ik zon ding snel kan regelen dan kan ik ffe lekker knutselen van het weekend :)

sylvester1
          Deelnemer

Eerst zou ik toch even kijken wat het is, voordat je zomaar iets koopt.
            Wij kunnen vanaf thuis niet zien wat er kapot is, maar het zou wel bobineblok kunnen zijn.
            Straks is het iets anders en heb je de bobineblok voor niks gekocht.

Succes

agc87

Bij mij zelfde probleem; onrustige motor, stilvallen, geluid van een Maserati en lampje op dashboard.

Uit laten lezen en bleek “disfire” te hebben op 3. Na reset ging het even goed, daarna weer gezeik. Toen bobineblok laten vervangen en sindsdien geen problemen meer.

oeshkar
              Deelnemer

ook ik ken het probleem.

Na een lange rit naar het zuiden van het land (320 km in totaal), ongeveer 60 km van huis. Vrachtwagen was in aan het halen, reed er met 80 achter. Vrachtwagen naar rechts, ik druk het pedaal op ‘t staal, auto trekt iets op, verliest in één keer kracht, begint te trillen en het check engine lampje gaat branden. Wel terug moeten rijden naar huis (weinig vermogen, rechter baan gereden tussen de vrachtwagens). Even bij de garage aan de computer gehangen. Bleek net zoals agc87 zegt: misfire cylinder 4. Bobineblok vervangen en het was weer klaar.

Blijf hier niet mee rijden. Het kan zo zijn dat er te veel niet verbrande benzine in het systeem komt, waardoor er kans is dat dat spul verderop in het uitlaatsysteem wel ontbrand. Dit kan je katalysator slopen.

bjornspiering
                Deelnemer

dat is vervelend zeg! meestal wel het bobineblok, het kan natuurlijk ook altijd een sensor zijn of iets dergelijk een bougie of kabels of iets in dat circuit in ieder geval in het ergste geval is je ecu niet meer goed

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.